آرشیو دی ماه 1401

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

کابینت ام دی اف چیست - مزایا و معایب MDF

۱۹ بازديد

کابینت آشپزخانه باوجود تولید متریال‌های مختلف برای کابینت سازی ولی همچنان ام دی اف محبوبیت خود را در میان مردم از دست نداده است. تنوع بالا در رنگ و طرح، همچنین سازگاری با طبیعت ازجمله علت‌های محبوبیت این عنصر است. شما می‌توانید مناسب با هر سبکی، ام دی اف هماهنگ با آن را انتخاب کنید.

 کابینت ام دی اف

مزایای کابینت ام دی اف

مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت استفاده آن را در فضای آشپزخانه تضمین می‌کند. همچنین نگران استفاده از آن در شرایط آب و هوایی مرطوب نباشد. بخصوص که در حال حاضر ام دی اف های جدید که کاملاً رویه آن پرس است، تولیدشده است که اجازه عبور ذره‌ای رطوبت را به داخل چوب نمی‌دهد. از دیگر مزایای ام دی اف عایق صدا بودن و مقاومت بالا در برابر حرارت است.

مدل جدید کابینت ام دی اف

طراحی صحیح کابینت

کابینت‌ها از کمد و کشوهایی تشکیل‌شده‌اند که لوازم آشپزخانه را در دل خود جای می‌دهند. شما باید مناسب با میزان لوازمی که در فضای آشپزخانه‌تان نیاز دارید، ابعاد و اندازه کابینت‌ها را سفارش دهید. درصورتی‌که در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کنید، باید به فکر طراحی و سفارش کابینت‌های جادار باشید. ناگفته نماند منظور از کابینت‌های جادار، کابینت با عمق زیاد نیست! عمق زیاد در کابینت‌ها آشفتگی ایجاد می‌کند و دسترسی شمارا به لوازم انتهایی کابینت مشکل می‌کند.

مقاله بیشتر = کابینت پلی اورتان چیست ؟

کابین، کشو یا شلف دیواری، کدام بهتر است؟

در قسمت‌هایی که امکان دارد از کابینت‌های قدی استفاده کنید. همچنین می‌توانید ارتفاع کابینت‌های بالایی را بلندتر در نظر بگیرید. استفاده از کشو به‌جای کابینت طبقه‌ای، در بعضی قسمت‌ها مانند زیر گاز، ایده خلاقانه‌ای است. درصورتی‌که اهل پخت‌وپز روزانه هستید، بهتر است از شلف و طبقاتی که بدون در هستند در فضای آشپزخانه کمتر استفاده کنید. لازم به ذکر است که تمیز کردن چربی از این قسمت‌ها به‌سختی صورت می‌گیرد.

کابینت MDF

کدام جنس و طرح کابینت ام دی اف را انتخاب کنید؟

در جنس و بافتی که انتخاب می‌کنید، دقت کنید. حتماً از جنس مقاوم در قسمت‌هایی مثل ظرف‌شویی که رطوبت بیشتری دارد، استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از کمترین بافت در سطح رویه کابینت‌ها استفاده نمایید. ناهمواری‌ها محل مناسبی برای جمع شدن میکروب هستند. بخصوص جنس سطح رویه کابینت را صاف و صیقلی انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی =راهنمای انتخاب درب ساختمان و تاثیر آن در دکوراسیون

کدام انتخاب به‌صرفه است؟

کابینت از بدنه، در و صفحه رویه تشکیل‌شده است. شما برای بدنه کابینت دو انتخاب دارید. یکی استفاده از ورق ام دی اف برای ساخت بدنه و دیگری انتخاب نئوپان با روکش ملامینه است. معمولاً برای بدنه از نئوپان باروکش ملامینه استفاده می‌کنند چون هزینه‌ ام دی اف خیلی بالاتر می‌شود و اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست.

کابینت ام دی اف چیست

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

کابینت های زیبا در قالب های مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک که در هزاران رنگ و طرح جذاب در نمایشگاه های کابینت مشاهده می‌کنید همگی کابینت ام دی اف هستند که به شکل های متفاوتی در آمده اند. اما در این بین اگر بخواهیم به بهترین رنگ کابینت ام دی اف نگاهی داشته باشیم می‌توان به چند رنگ جذاب اشاره کرد.

رنگ کابینت ام دی اف

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم این رنگ های محبوب و پرفروش را به شما معرفی کنیم، امروزه در میان محصولات متنوع کلاسیک و مدرن رنگ سفید محبوب ترین و پرفروش ترین محصول است. در واقع در سبک مدرن کابینت های گلاس سفید محبوب ترین رنگ است و در سبک کابینتهای کلاسیک هم رنگ سفید بیشترین درخواست را میان مشتریان دارد.


مقاله پیشنهادی = صفر تا صد دکوراسیون آشپزخانه را بیاموزید

صفحه کابینت از جنس ام دی اف

در آشپزخانه صفحه رویه کابینتبیشترین تماس را با رطوبت و خیسی دارد. دقت داشته باشید جنس مقاومی برای این قسمت انتخاب کنید. نباید از نئوپان استفاده کنید. همچنین روکش‌های ملامینه هم به دلیل خش‌پذیری بالا مناسب نیستند. روکش‌های اچ پی آل هم به دلیل مقاومت بالا در مقابل آب و خراشیدگی می‌توانند گزینه خوبی برای صفحه رویه باشند. یکی از پیشنهادهای خوب برای صفحه کابینت انتخاب صفحات ۳۲ میلی‌متری ‌ام دی اف با روکش اچ پی ال است. البته محصولات جدید دیگری هم تولیدشده است که مقاومت بالایی هم دارد. یکی از آن‌ها صفحه 

رنگ کابینت آشپزخانه - نکات اساسی در انتخاب رنگ کابینت

۱۲ بازديد

انتخاب رنگ کابینت موضوع بسیار مهمی است که از اصول اصلی طراحی کابینت آشپزخانه محسوب می شود. البته این جمله به این معنی نیست که نمی توانید سلیقه ی خود را در انتخاب رنگ کابینت هایتان به کار بگیرید. اما بهتر است با اصول انتخاب رنگ کابینت آشنا باشید تا سلیقه ی خود را مبتنی بر علم دکوراسیون اعمال کنید؛ چرا که بعضی از رنگ ها فقط در روزهای اول زیبا هستند و پس از مدتی خسته کننده می شوند. در مقابل رنگ هایی وجود دارند که هرگز قدیمی نشده و از مد نمی افتند، بنابراین بهتر است رنگی را انتخاب کنید که در گذر زمان باعث خستگی چشم و دلزدگی شما نشود.با ما همراه باشید تا با انواع رنگ کابینت آشپزخانه مناسب دکوراسیون شما بیشتر آشنا شوید.

رنگ کابینت

اصول اولیه در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

اگر برای خرید کابینت به اغراد متخصص این حوزه مراجعه کنید، خواهید دید که در ابتدا سمپل هایی در اختیار شما قرار می دهند تا شما از بین آنها رنگ کابینت خود را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین رنگ آمیزی کابینت لازم است تا نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • اندازه آشپزخانه
  • نور آشپزخانه
  • رنگ دیوارها و کف آشپزخانه
  • کاربرد آشپزخانه
  • در نظر گرفتن رنگ وسایل و تجهیزات آشپزخانه

 

انواع رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه دارای تنوع بسیاری است.در راس رنگ هایی که همیشه زیبا هستند می توان به طیف رنگی  کابینت سفید و طیف رنگی کابینت قهوه ای و طیف رنگی خاکستری اشاره کرد. در ادامه هر یک از این رنگ ها و دیگر رنگ های پر طرفدار را مورد بررسی قرار می دهیم و با ارائه ی ایده های مختلف به شما کمک می کنیم تا جدید ترین طرح و رنگ را برای کابینت هایتان انتخاب کنید.

رنگ کابینت سفید

رنگ سفید رنگی ملایم و خنثی است و با همه چیز تناسب دارد، به همین دلیل از آن در صنعت دکوراسیون استفاده زیادی می شود.در مطالب قبلی کابینت سفید به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم. سفید از نظر روانی تداعی صلح، خلوص، تمیزی، پاکی، شفافیت و بهداشتی بودن می کند و همین اثرات روانی در انسان حالت نشاط و شادابی ایجاد می کند و سطح انرژی مثبت محیط را افزایش می دهد. طیف رنگی سفید یکی از طیف های رنگیست که در هر جایی می توانید استفاده کنید و مطمئن باشید که همیشه زیبایی خود را حفظ می کند. در این طیف، رنگ هایی مانند سفید ساده، سفید استخوانی و سفید شیری بیشترین کاربرد را در رنگ کابینت دارند.

مقاله پیشنهادی = با سبک جدید کابینت آشپزخانه آشنا شوید

اگر رنگ سفید را برای کابینت های خود انتخاب کرده اید؛ برای ایجاد کنتراست و جذابیت در فضا لازم است از اکسسوری های رنگی استفاده کنید تا محیط اطراف شما بیش از حد سرد و بی روح نباشد. معمولا ترکیب رنگ سفید با رنگ های طلایی، نقره ای، قهوه ای و خاکستری، هارمونی جذاب و گیرایی در محیط ایجاد می کند. گذاشتن چند گلدان گل طبیعی در یک آشپزخانه با کابینت های سفید می تواند حس طراوت و تازگی را برایتان به ارمغان بیاورد.

انواع رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ کابینت سفید و چوب

با همه این توضیحات رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه به رنگ سفید شما می توانید ترکیبی از کابینت سفید و رنگ چوب را در دکوراسیون آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید. پیش از این در مطلب کابینت سفید و چوب به طور کامل در این رابطه صحبت شده است.بر اساس این مطلب «شما می توانید با کمک یک لایه چوب نسبتا تیره بر روی دیواره های کابینت سفید خود گرمای آشپزخانه تان را تامین کنید. علاوه بر این یک لایه چوب دیگر در اطراف جزیره نیز می تواند ایده خوبی به حساب آید.علاوه بر این نیز سعی کنید جزئیات دکوراسیون آشپزخانه خود را نادیده نگیرید. شما می توانید از عنصر چوب بر روی جزیره، لوستر، هود آشپزخانه، دسته های کابینت، چارچوب های پنجره و... استفاده نمایید. هم چنین شما می توانید با استفاده از کابینت هایی با چوب تراش خورده و کاشی های سفید رنگ برای فضای بین کابینتی، ترکیب زیبای چوب و رنگ سفید را برقرار کنید.»

رنگ کابینت چوبی

 رنگ کابینت آشپزخانه مسی

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان به معنای واقعی کلمه بدرخشد، گزینه‌ای بهتر و زیباتر از کابینت مسی پیش رو ندارید. مدل کابینت مسی ظاهری فوق العاده لوکس و مجلل به دکوراسیون آشپزخانه داده و تقریبا در هر سبک و فضایی به خوبی خودنمایی خواهد کرد. مانند بسیاری از مواد و متریال‌های موجود در دکوراسیون داخلی، مس نیز انواع متفاوتی دارد. برای مثال روکش مس هوا زده که حالتی طبیعی مس با لکه‌هایی از رنگ سبز و آبی است، اکثرا در دکوراسیون‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روکش‌های براق و صیقلی نیز بخاطر درخشش بسیار زیادشان بیشتر مناسب دکورهای کلاسیک هستند و مدل‌های مات نیز برای دکورهای مدرن و مینیمال به کار می‌روند.


رنگ مسی کابینت

کابیت طلایی از رنگ های کابینت آشپزخانه 

کابینت طلایی از آن رنگ‌هایی است که تا به چشم نمونه عکس‌های آن را نبینید؛ باورتان نمی‌شود که چقدر آشپزخانه را جلا می‌دهد و شیک است! باورتان نمی‌شود؛ یک سر تا پایان این صفحه بروید و برگردید؛ تا نمونه‌های مدل‌های کابینت طلایی مشکی، نقره‌ای، سفید یا کرم را ببینید. این ترکیب‌ رنگ‌های زیبای کابینت طلایی چه مات باشند چه های گلاس، همگی مد روزاند و خاص پسندها، از طرح چنین کابینت‌های زیبایی در آشپزخانه منزل‌شان به کار می‌برند. در مطلب کابینت طلایی از جدید ترین مدل کابینت طلایی و نکات کاربردی و دیزان صحبت کرده ایم.


مقاله پیشنهادی = صفر تا صد داشتن یک آشپزخانه مدرن

رنگ کابینت آشپزخانه قهوه ای

رنگ و کابینت طرح چوب به دلیل اینکه نمادی از طبیعت هستند در ما حس خوشایندی ایجاد می کنند. رنگ قهوه ای رنگی است که احساس آرامش، ثبات و امنیت را به محیط منتقل می کند و به دکوراسیون داخلی عمق و گرما می بخشد. رنگ قهوه ای طبف گسترده ای از رنگها را شامل می شود؛ از قهوه ای خیلی روشن گرفته تا قهوه ای سوخته! البته لازم است در انتخاب رنگ چوب نهایت دقت را بکنید؛ چرا که از مد نیفتادن ویژگی همه ی رنگ های قهوه ای نیست. به عنوان مثال گاهی چوب قرمز درختانی مانند راش یا ملچ، در مقطعی ترند بازار شده اند و پس از مدت کوتاهی به سرعت از مد افتاده است.  در این بین قهوه ای روشن و قهوه ای تیره، بیشترین کاربرد را برای کابینت دارند؛ به خصوص قهوه ای روشنی که تداعی کننده رنگ چوب باشد. اینکه کابینت شما مدرن است یا کلاسیک فرقی نمی کند، به هر حال رنگ چوب، زیبایی و شیک بودن کابینت شما را برای همیشه حفظ می کند.

کابینت قهوه ایی

کابینت ام دی اف خاکستری

طیف رنگی طوسی و خاکستری به عنوان طیف رنگی خنثی، پرکاربرد ترین گزینه در طراحی دکوراسیون های مدرن امروزی است. به همین دلیل از این رنگ به عنوان رنگ اصلی کابینت یا رنگ مکمل در کنار رنگ سفید یا چوبی استفاده زیادی می شود. همچنین، رنگ طوسی به راحتی با وسایل آشپزخانه هماهنگ می شود و هارمونی جذابی را ایجاد می کند. تناژهای روشن طوسی در کنار رنگ های تند، می تواند تعادل را در محیط برقرار سازد.

مقاله پیشنهادی =  نکات اساسی هنگام خرید کابینت آشپزخانه

اگر می خواهید از طیف رنگی طوسی و خاکستری برای کابینت هایتان استفاده کنید، به متراژ و نور آشپزخانه ی خود دقت کنید. اگر آشپزخانه ای بزرگ یا پر نور دارید، می توانید از طوسی به عنوان رنگ اصلی کابینت استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه ی شما کوچک یا کم نور است، از این طیف رنگی در کنار رنگ های روشن و براق به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ طوسی از نظر روانشناسی نیز رنگی خنثی است و استفاده ی بیش از حد آن در محیط حس افسردگی و رخوت را تداعی می کند. بنابراین لازم است از این طیف رنگی پرطرفدار به صورت هوشمندانه استفاده شود تا به جذابیت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه تان منجر شود.یکی از بهترین روش ها استفاده از آن در کنار رنگ دیگری است مانند رنگ کابینت نیلی که پیش تر به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

کابینت مشکی آشپزخانه 

برای ساخت کابینت آشپزخانه از متریال های مختلف نظیر چوب و ام دی اف و … استفاده می شود که امروزه کابینت های ام دی اف توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده اند زیرا این جنس کابینت ها دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ می باشند. کابینت مشکی برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود و اگر آشپزخانه منزل شما کوچک می باشد بهتر است از این رنگ کابینت ها در فضای آشپزخانه استفاده نکنید و در صورتی که تمایل دارید کابینت های سیاه رنگ را در آشپزخانه منزل تان نصب نمایید بهتر است در کنار آن ها از رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … استفاده نمایید.

کابینت ام دی اف رنگی

اگر دلتان می خواهد آشپزخانه ای رنگی و شاد داشته باشید، باید از کابینت های رنگی در آشپزخانه استفاده کنید. اما اینکه هر رنگ برای چه آشپزخانه هایی مناسب است، نیاز به کسب آگاهی در این رابطه دارد. مهمترین نکته ای که در مورد استفاده از کابینت های رنگی برای آشپزخانه وجود دارد، رعایت هماهنگی و ایجاد کنتراست (تعادل) در آشپزخانه است. زیا هر رنگی در آشپزخانه حسی متفاوتی در ما ایجاد می کند و در نظر گرفتن این نکته به ما در انتخاب بهتر کمک خواهد کرد. در ادامه چند رنگ اصلی را مورد بررسی قرار می دهیم تا با اطلاعات کافی دست به انتخاب رنگ مورد علاقه تان بزنید.

مقاله بیشتر = نکات مهم هنگام خرید درب لابی

رنگ آبی از نظر روانشناسی رنگی آرامش بخش است. طیف این رنگ از آبی آسمانی و نیلی گرفته تا آبی فیروزه ای و آبی دریایی و سرمه ای، هر یک به نوعی تداعی کننده آرامش و وسعت هستند. برای انتخاب تناژ رنگی مورد نظرتان لازم است به میزان فضای آشپزخانه و نور آن توجه کنید. اگر آشپزخانه کوچک یا کم نوری دارید، هرگز به سراغ تناژهای تیره این طیف نروید. ترکیب این رنگ با رنگ سفید یا طوسی می تواند هارمونی زیبایی را ایجاد کند.

کابینت رنگی

جمع بندی:

یکی از مهم ترین وسایل در درون هر آشپزخانه کابینت است که طرح و رنگ کابینت بر روی دکوراسیون آشپزخانه شما تاثیر گذار است.کابینت ها اولین وسیله ای هستند که در بدو ورود هر کس به درون آشپزخانه جلب توجه می کنند. کابینت ها ممکن است همه فضای دیوار و یا بخشی از فضای دیوار آشپزخانه شما را اشغال کنند از این رو باید در هنگام انتخاب رنگ و طرح کابینت دقت لازم را داشته باشید. در این مقاله به انواع رنگ کابینت آشپزخانه مناسب دکوراسیون شما پرداختیم.

کمد دیواری چوبی - معرفی بهترین چوب برای کمد دیواری

۱۵ بازديد

تصور کنید که قصد دارید خانه‌تان را بازسازی کنید و حال‌وهوای جدیدی را تجربه کنید. احتمالاً ترجیح می‌دهید رنگ دیوارهای خانه را عوض کنید، برخی از وسایل خانه را تغییر دهید یا چیدمان را دل‌بازتر کنید. یکی از بهترین مواردی که می‌تواند بر زیبایی دکوراسیون خانه شما تاثیرگذار باشد، انتخاب بهترین چوب برای کمد دیواری است. اگر شما نیز تصمیم دارید به خانه‌تان حس‌وحال تازه‌ای بدهید و ترجیحتان این است که ‌دنبال چوب مناسبی برای کمد اتاقتان بگردید، خواندن ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

بهترین چوب برای کمد دیواری

 

کمد دیواری با چوب روسی؛ محصولی وارداتی برای صنایع مختلف چوبی

چوب روسی از کشور روسیه به ایران وارد می‌شود؛ برای همین به چوب روسی مشهور شد. این چوب‌ها از درختان نرم یا سخت گرفته می‌شوند و مهم‌ترین مزیتشان خاصیت کشسانی آن‌ها به شمار می‌آید. چوب‌های روسی به‌شکل الوار برش داده می‌شوند و رنگشان سفید یا کرم متمایل به قرمز و قهوه‌ای است. قیمت این چوب براساس کیفیت و خشک بودن یا نبودنشان متفاوت خواهد بود. از این چوب‌ها علاوه‌بر لوازم چوبی منزل، در صنعت‌هایی مانند قایق‌سازی، الیاف‌سازی، دیوارهای کاذب و نماهای چوبی استفاده می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی = کابینت پلی اورتان ارزش خرید دارد ؟

 

این چوب گره‌هایی بسیار چشم‌نواز داشته و نسبت به چوب راش وزن بالاتری دارد. چوب روسی مقاومت کمی دارد؛ برای همین در ساخت میز و صندلی از آن استفاده نمی‌شود. بهتر است از چوب روسی در بدنه کمد دیواری و قسمت‌های متصل به دیوار،استفاده شود. قیمت نهایی چوب‌های کشور روسیه از چوب راش ارزان‌تر می‌شود و پیشنهاد خوبی برای افرادی است که دنبال چوب مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌گردند. در نظر داشته باشید که قیمت چوب‌های مختلف براساس نوسانات بازار متغیر است؛ پس قبل از خرید حتماً از فروشنده قیمت روز را جویا شوید. در سایت بلج نیز قیمت‌ها به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند. چنانچه علاوه‌بر کمد دیواری به دراور نیز احتیاج دارید، 

 

کمد دیواری چوبی

 

چوب راش؛ انتخابی مناسب برای یک کمد دیواری مدرن با ماندگاری طولانی

یکی از پرطرفدارترین چوب‌ها برای دکوراسیون داخلی منازل و کمد دیواری، چوب راش محسوب می‌شود. در ایران، سه جنس از این چوب به نام‌های چوب بلوط، چوب شاه‌بلوط و چوب راش وجود دارد؛ رنگ این چوب کرم مایل به قرمز است و بافت بسیار محکم و یکنواختی دارد. از این چوب در ساخت کنسول‌ چوبی، میز و صندلی و آلاچیق استفاده می‌شود. چوب راش گره‌های بسیار کمی دارد و جزو چوب‌های سنگینی به‌ شمار می‌آید که دربرابر ضربه مقاوم است. قیمت این چوب تقریباً بالا است و مناسب افرادی خواهد بود که به‌دنبال کمد چوبی بادوامی در خانه‌شان هستند.

 

مقاله پیشنهادی = نکات اساسی هنگام خرید کابینت آشپزخانه

 

چوب ام دی اف؛ ارزان ترین چوب برای کمد دیواری

چوب ام دی اف یکی از چوب‌های پرکاربرد در ساخت کمد دیواری به شمار می‌رود و بسیاری از لوازم چوبی ایرانیان از چوب ام‌دی‌اف ساخته شده است. همچنین از این چوب در طراحی و ساخت سرویس خواب، انواع کابینت آشپزخانه، جاکفشی، کتابخانه و سایر ملزومات چوبی استفاده می‌شود.

چوب ام دی اف از خمیر و خرده‌های ریز چوب‌های دیگر تولید می‌شود و در دسته چوب‌های مصنوعی قرار می‌گیرد. درواقع این چوب‌ها، تخته‌فیبر با چگالی متوسط و پایین هستند و مانند چوب راش وزن سنگینی دارند. چوب‌های ام‌دی‌اف از درختان نرمی مثل درخت کاج تهیه می‌شوند و سطحی صاف دارند.

 

بهترین چوب برای کمد دیواری

 

مزایای استفاده از چوب ام دی اف در ساخت کمد دیواری

چوب mdf به‌دلیل قابلیت شکل‌پذیری‌‌شان طرفداران بسیاری دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های MDFها این است که می‌توان روی آن‌ها رنگ‌آمیزی کرد. همچنین به‌عنوان روکش چوبی برای لوازم منزل قابل‌استفاده است. ورق‌های ام‌دی‌اف ضخامت‌های مختلفی دارند و یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.

 

مقاله پیشنهادی = دلایل استفاده از رنگ سفید در کابینت آشپزخانه

 

البته یکی از معایب مهم چوب ام دی اف مقاومت بسیار پایین دربرابر حرارت و رطوبت است. به همین دلیل، بهتر است روی چوب‌های MDF از روکش ملامینه استفاده شود. ملامین‌ نوعی پلاستیک محسوب می‌شود که مقاومت بسیار بالایی دارد و به‌‌تنهایی در دکوراسیون کاربرد ندارد. این محصول به‌عنوان روکش روی صنایع چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌دلیل قیمت پایین، افراد بسیاری را برای انتخاب و خرید جذب می‌کند.

 

کمد دیواری چوبی مدرن

 

چوب گردو؛ مناسب برای سخت‌پسندان و طرفداران دکوراسیون‌های کلاسیک

چوب گردو یکی از چوب‌های سخت و متراکم و در عین حال زیبا و گران‌قیمت محسوب می‌شود. این چوب به سنباده‌کاری نیاز دارد تا زیبایی‌اش نمایان‌تر شود. چوب گردو در رنگ‌های قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای متمایل به بنفش، قهوه‌ای متمایل به قرمز و قهوه‌ای متمایل به خاکستری در بازار موجود است و با گذشت زمان روشن‌تر می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی = آموزش صفر تا صد یک آشپزخانه مدرن 

 

چوب گردو جزو چوب‌های مقاوم محسوب می‌شود، اما در فضای باز به‌سرعت می‌پوسد. برای همین، بیشتر در دکوراسیون داخلی منازل استفاده می‌شود. برای مثال اگر بین انتخاب تخت خواب چوبی یا فلزی در یک دوراهی قرار گرفته‌اید، پیشنهاد ما استفاده از چوب طبیعی برای تخت‌خواب است زیرا زیبایی و جلوه خاصی را به اتاق شما می‌دهد. این چوب باکیفیت، عمر بسیار بالایی نیز دارد و تا سالیان سال همچنان زیبا و باشکوه در منزل شما خودنمایی می‌کند. درنظر داشته باشید که چوب طبیعی گردو در بازار بسیار کم‌یاب است و قیمت بالایی نیز دارد.

 

کمد دیواری چوبی کلاسیک

 

ویژگی‌های چوب خوب برای کمد دیواری و یک دکوراسیون شیک

کمد وسیله‌ای ضروری است و اساسی‌ترین نقش را در نظم‌دهی به خانه و لوازم موجود در منزل ایفا می‌کند؛ مخصوصاً در خانه‌های کوچک گاهی کاربرد انباری را دارد. کمد دیواری می‌تواند کاربردهای گوناگونی داشته باشد که ازجمله آن می‌توان به کمد لباس، کابینت، کمد وسایل و کتابخانه اشاره کرد.

 

مقاله پیشنهادی = با کابینت چوبی آشنا شویم 

 

چهارچوب و طبقات کمد دیواری بهتر است فلزی باشند تا دوام بیش‌تری داشته باشند. در حالت کلی، استحکام فلز از چوب بیشتر است و شما می‌توانید با خیال راحت وسایل سنگین را داخل کمدی با اسکلت فلزی بگذارید. معمولا انواع چوب‌ها تحمل وزن بالا را ندارند، به‌جز برخی از آن‌ها که مقاومت بالایی دارند. به‌دلیل بی‌ثبات بودن شرایط اقتصادی این روزهای کشور، عده‌ای تنها معیارشان قیمت مناسب و ارزان چوب است. ترجیح آن‌ها استفاده از چوبی است که از نظر اقتصادی برای‌شان به‌صرفه‌تر باشد.

 

بهترین چوب برای کمد دیواری

 

انتخاب بهترین چوب برای کمد دیواری بستگی به شما دارد

در این مقاله، سعی کردیم شما را با انواع چوب‌های مناسب برای کمد دیواری آشنا کنیم. هر چوبی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و باتوجه‌به بودجه موردنظر شما قابل انتخاب است. انتخاب روکش چوبی نیز بسیار هوشمندانه و اقتصادی است. به‌جای صرف هزینه‌های گزاف، می‌توانید از روکش ملامینه با قیمت ارزان‌تری استفاده کنید.

 

دیگر مقالاتی که کاربران پسندیدن { راهنمای خرید درب لابی - معرفی سبک های کابینت آشپزخانه }

رنگ آشپزخانه کوچک چگونه باید باشید ؟

۱۳ بازديد

آشپزخانه‌های کوچک به تنهایی ممکن است فضای دل‌گیر و بسته‌ای به نظر برسند. اما با تکنیک‌های ساده‌ می‌توان کاری کرد که این فضای کوچک کمی دل‌باز‌تر به نظر برسد و حس بهتری را منتقل کند. یکی از این تکنیک‌ها استفاده از رنگ مناسب است. رنگ آشپزخانه کوچک باید با دقت بالایی انتخاب شود تا موجب کوچک‌تر نشان دادن فضای آن نشود. 

 

آشپزخانه

 

رنگ آشپزخانه کوچک

رنگ سفید، تناژ‌های مختلفی از رنگ‌های گرم، رنگ‌های پاستلی ساحلی و حتی گاهی رنگ‌های اصلی در چرخه رنگ می‌توانند به آشپزخانه شما حال‌وهوای منحصربه‌فردی ببخشند.

دو نکته‌ که باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ یکی این‌که رنگ‌ها نباید حواس افراد را به هنگام انجام کارهای آشپزخانه پرت کنند. دیگری این‌که باید تلاش کنید که رنگ آشپزخانه با رنگ فضاهای جانبی آن ترکیب شود، در این شرایط فضای آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی مدلهای جدید کابینت ام دی اف

 

موقع انتخاب رنگ آشپزخانه کوچک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام انتخاب پالت رنگی آشپزخانه، پوشش‌های رویی کابینت‌ها، سطوح، اتصالات کابینت، حال‌وهوایی که قصد دارید در آشپزخانه به وجود آورید و میزان نور طبیعی که می‌خواهید در آشپزخانه دریافت کنید مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

بهتر است که رنگ‌های انتخابی شما به یک رنگ اصلی با نهایتا دو سایه‌روشن از همان رنگ محدود شود تا فضای شما شلوغ و به‌هم ریخته به نظر نرسد (اگر به رنگ‌های تند و پرانرژی علاقه دارید، می‌توانید از آن‌ها به عنوان رنگ اکسنت استفاده کنید.) در ادامه به بررسی 11 رنگ آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

 

رنگ آشپزخانه کوچک

 

1. ترکیب سرمه‌ای، قهوه‌ای و سفید

داشتن آشپزخانه کوچک به این معنی نیست که نمی‌توانید سراغ رنگ‌های تیره بروید، اما باید از این رنگ‌ها کاملا هوشمندانه و با احتیاط استفاده کنید.

برای کاهش حس بسته و دل‌گیر بودن فضا، بهتر است برای رنگ آشپزخانه کوچک از رنگ‌هایی که تناژ عمیق دارند مثل سرمه‌ای استفاده کنید و برای ایجاد کنتراست، آن را با مقدار زیادی رنگ سفید ترکیب کنید. مثلا می‌توانید از سرمه‌ای برای رنگ سطوح مانند کابینت‌ها استفاده کنید و برای صندلی‌های آشپزخانه از پارچه چرم قهوه‌ای، تکه چوب‌های قهوه‌ای در قسمت‌های مختلف و برای کف‌پوش، دیواره‌ها و سایر لوازم آشپزخانه از رنگ سفید استفاده کنید. بدین ترتیب آشپزخانه شما هم ظاهر بسیار زیبا و منحصربه‌فردی خواهد داشت و هم گرمای خاصی را منتقل خواهد کرد

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک و مدلهای کابینت آشپزخانه

 

2. سبز زیتونی، سفید و چوب

رنگ‌های گرفته شده از طبیعت، حس طراوت و تازگی را در فضای آشپزخانه فراهم می‌کنند. بهتر است رنگ‌آمیزی فضا را از رنگ پایه سفید آغاز کنید و سپس با رنگ‌های چوبی و خاکی خنثی به فضا عمق ببخشید.

از رنگ سبز زیتونی که در واقع نشانه اصلی طبیعت است، می‌توانید به عنوان رنگ اکسنت استفاده کنید. رنگ‌های طبیعی بدون ایجاد حس تاریکی، کنتراست جالبی را در فضا ایجاد می‌کنند.

 

آشپزخانه سبز زیتونی

 

3. سفید، آبی و زرد

این ترکیب رنگ روشن اگر به عنوان رنگ آشپزخانه کوچک مورد استفاده قرار بگیرد، باعث می‌شود آشپزخانه کوچک، بزرگ‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد و دست شما را به هنگام طراحی باز می‌گذارد. دیوار و سقف روشن، نور را منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند که فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. برای دیوارها و کابینت‌ها از رنگ سفید استفاده کنید و از رنگ آبی یا زرد برای مبلمان و ظروف استفاده کنید. می‌توانید یک قفسه، درب کابینت یا درب دیگری را اگر در آشپزخانه دارید، به رنگ شاخص زرد یا آبی انتخاب کنید.

 

مقاله پیشنهادی = نمونه کار کابینت آشپزخانه رو میخوای ببینی ؟

 

4. سفید و چوب طبیعی

برای این‌که این‌طور تصور شود که آشپزخانه شما فضای بزرگ‌تری دارد، نیاز است تا رنگ سفید را به صورت گسترده استفاده کنید. سفید‌های متنوع مثل یخچالی، شیری، صدفی، سفیدخاکستری و... را باهم ترکیب کنید تا ظاهری یک‌پارچه به وجود آید. برای کابینت و کف از چوب یا روکش چوب طبیعی استفاده کنید تا سردی رنگ سفید را متعادل کند و حس دعوت کنندگی در فضای آشپزخانه به وجود آورد.

 

کابینت سفید چوبی

 

5. قرمز، خاکستری و استیل

تنا‌‌ژ مختلف قرمز، انتخاب مناسبی به عنوان رنگ آشپزخانه کوچک است. رنگ‌های پرانرژی، اشتها را زیاد کرده و تمایل به گفت‌گو را افزایش می‌دهند. رنگ قرمز وقتی با تناژ مختلف خاکستری براق و استیلی که سرد است ترکیب می‌شود، فضای مدرن و زیبایی را به وجود می‌آورد. رنگ سرخ کابینت را با لوازم استیل براق و سایر لوازمی که نور را منعکس می‌کنند ترکیب کنید تا فضای متعادل زیبایی به دست آید.

 

مقاله پیشنهادی = سبک متفاوت و جدید کابینت آشپزخانه

 

6. آبی، مسی و خاکستری استیل

ترکیب رنگ‌های متالیک، ظاهر مدرنی را برای آشپزخانه شما به ارمغان خواهد آورد. برای ظاهری پویاتر، از تناژها متنوعی استفاده کنید. برای مثال مس و استیل ترکیب خوبی را به وجود می‌آورند زیرا تناژهای گرم و سرد را در کنار هم قرار می‌دهند. سینک و ظروف مسی و همچنین لوستر مسی گرمای مناسبی را در فضای شما تامین می‌کند. به کمک سطوح خاکستری، کابینت‌های آبی و لوازم استیل، فضای گرم به وجود آمده ناشی از لوازم مسی را تعدیل کنید.

 

آشپزخانه آبی

 

7. فیروزه‌ای، طلایی، زرد و چوب

به کمک رنگ‌های گرم چوب و رنگ‌های زنده و شاد، یک آشپزخانه کوچک را می‌توان روشن و شاداب جلوه داد.

برای کابینت‌های زیرین از چوب‌های محکم و غنی استفاده کنید. سپس کابینت‌های بالا را به رنگ سفید انتخاب کنید تا با این ترکیب دو رنگ جذاب، ظاهری مدرن به فضای آشپزخانه ببخشید. می‌توانید از سرامیک‌های رنگی برای پوشش حدفاصل کابینت‌های بالا و پایین استفاده کنید تا آن نقطه از فضای آشپزخانه را مرکز توجه قرار دهید.

از رنگ زرد و طلایی می‌توانید در المان‌هایی مانند لوازم دکوری روی قفسه‌ها یا کوسن‌ها استفاده کنید تا جریان انرژی بیشتری را در فضای آشپزخانه خود وارد کنید.

 

مقاله پیشنهادی = کابینت نئوکلاسیک چیست

 

8. زرد، سفید و مشکی

از گذشته تا به حال، رنگ زرد، به عنوان رنگ آشپزخانه کوچک بسیار محبوب بوده است، چه برای دیوارها استفاده شود و چه برای کابینت‌ها. استفاده از رنگ‌های گرم خصوصا در فضای آشپزخانه، هنگامی که با نور مطبوع صبح‌گاهی هم‌جوار می‌شود، فضای دل‌پذیری را به وجود می‌آورد. دیوارهای زرد موجب برجسته‌تر نشان داده شدن کابینت‌های سفید می‌شوند و برعکس دیوارهای سفید موجب بیشتر مورد توجه قرار گرفتن کابینت‌های زرد می‌شوند.

در کنار استفاده از این ترکیبات رنگی، سنگ مرمر مشکی برای سطح رویی کابینت‌ها ترکیب کامل و زیبایی را به وجود می‌آورد.

9. انواع خاکستری‌ها، ذغالی، موشی، نقره‌ای

استفاده از طراحی تک‌رنگ، حس آرامش‌بخشی را به وجود می‌آورد و به چشم این اجازه را می‌دهد که در تمام فضای آشپزخانه به نرمی حرکت کند. هنگامی که بین دیوارها و کابینت‌ها از نظر رنگی تفاوت بسیار کمی وجود داشته باشد، موجب می‌شود آشپزخانه از آن‌چه واقعا هست، بزرگ‌تر به نظر برسد.
برای اجرای این طرح، می‌توانید تناژهای مختلفی از یک رنگ را، مثلا خاکستری، از خاکستری تیره گرفته تا روشن، در فضای خود به گونه‌ای پخش کنید که کنتراست ظریفی بین سطوح مختلف ایجاد شود.

دکوراسیون لاکچری - چگونه دکوراسیون لاکچری داشته باشیم

۱۳ بازديد

احتمالا شما نیز به دنبال مطلب مفیدی درباره دکوراسیون لاکچری می‌گردید؛ این مقاله مخصوص لوکس پسندهاست. در این مقاله از چیدانه قصد داریم تا کمی بیشتر درباره دکوراسیون داخلی ساختمان های لاکچری صحبت کنیم. علی‌رغم این که امروزه سبک‌های طراحی و دکوراسیون داخلی مینیمال رواج بسیار زیادی پیدا کرده، اما هنوز هم افراد زیادی هستند که از طرفداران پر و پا قرص سبک‌های تجملی و لاکچری می‌باشند. شاید از خودتان پرسیده باشید که یک دکوراسیون لاکچری چگونه است؟ چگونه لوکس‌ترین دکوراسیون داخلی را داشته باشید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هم پاسخ برخی سوالات خودبشنوید و هم تعدادی عکس دکوراسیون لاکچری ببینید که حتما به کارتان می‌آید.

 

مقاله پیشنهادی = صفر تا صد اجرای دکوراسیون آشپزخانه

 

دکوراسیون لاکچری

 

چه رنگ‌هایی برای دکوراسیون داخلی لاکچری مناسب است؟

به طور کلی باید توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی لاکچری دیگر محلی برای جولان دادن رنگ‌های فانتزی و زننده نیست. رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی لاکچری و کلاسیک اغلب ملایم هستند. رنگ کِرِم، استخوانی، مشکی، قهوه‌ای، طلایی، نقره‌ای، بِژ، سبز زیتونی و قرمز مایل به قهوه‌ای از جمله رنگ‌های کاربردی در دکوراسیون کلاسیک و لاکچری می‌باشند. اصولا در سبک کلاسیک تضاد رنگی کم است و از رنگ‌های ملایم به جای رنگ‌های تند استفاده می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی = اشنایی با سبک جدید کابینت آشپزخانه

 

رنگ طلایی را می‌توان گل سر سبد رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی مجلل و لاکچری دانست؛ و در عین حال برای استفاده‌ی درست و بجا از این رنگ باید دقت بسیار زیادی به خرج داد. اساسا رنگ طلایی تداعی کننده‌ی احساس تشریفات و تجملات می‌باشد و استفاده از عناصر و اِلِمان‌های طلایی‌رنگ به راحتی می‌توانند تاثیر تعیین کننده‌ای بر روی دیزاین خانه با مدل دکوراسیون داخلی لاکچری داشته باشند. مثلا موتیف‌های طلایی، تزئینات طلاکوب دیوار و سقف، لوستر طلایی، پرده طلایی و یا آینه دکوراتیو طلایی هر یک می‌توانند به صورت جداگانه بر زیبایی منزل‌تان بیفزایند. صد البته که توجه به استفاده‌ی هوشمندانه، به‌اندازه و به‌جا از این رنگ برای رسیدن به دکوراسیون لاکچری طلایی ضروری است.

 

دکوراسیون لاکچری منزل

 

معجزه گچبری در دکوراسیون داخلی لاکچری!

دیتیل و جزئیات همواره به کمک شما می‌آیند تا دکوراسیون داخلی لوکس و مجلل‌تری داشته باشید. مثلا به کار بردن انواع گچبری سقف و انواع گچبری دیوار با جزئیات و دقت بسیار زیاد، پتینه کاری دیوار و پتینه کاری سقف و همچنین اجرای طرح موتیف کلاسیک سقف و دیوار با ورق طلا هر یک تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخلی خانه‌ های لاکچری دارند. در این بین گچبری جلال و جبروت ویژه‌ای دارد که در یک دکور داخلی مجلل و لوکس خودنمایی می‌کند و می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی مثل سقف، تزئینات جای لوستر، دیوارها و ستون‌ها به کار برد.

 

مقاله پیشنهادی = باید ها و نباید های کابینت ام دی اف

 

دکوراسیون داخلی اتاق خواب لاکچری چگونه است؟

پر واضح است که برای رسیدن به دکوراسیون لاکچری، باید به سراغ متریال‌های لوکس و با ارزش بروید و متریال‌های لوکس نیز برای هر فضایی نسبت فضای دیگر متفاوت است. دکوراسیون لاکچری لابی، دکوراسیون لاکچری سرویس بهداشتی، دکوراسیون لاکچری آشپزخانه و همچنین دکوراسیون لاکچری اتاق خواب از جمله فضاهای داخلی هستند که هر یک نیازمند متریال‌ها و تزئینات مجلل مخصوص به خود هستند.

 

در تصویر بالا نمونه‌ای از دکوراسیون اتاق خواب لاکچری را می‌بینید . مشخص است که اجرای هدبورد با متریال گرانبهای چرم، آینه‌کاری قرینه، استفاده از تخت خواب تاج‌دار طلایی و لوستر کلاسیک در کنار یکدیگر به خوبی فضایی لوکس و لاکچری را برای اتاق خواب مَستر ایجاد نموده‌اند.

 

دکوراسیون لاکچری

 

نمای لاکچری ساختمان

احتمالا شما نیز این ضرب‌المثل را بارها شنیده‌اید که "از کوزه همان برون تراود که در اوست". جالب است بدانید معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست! خانه‌ای با دکوراسیون لاکچری نیاز به نمای لوکس و مجلل نیز دارد تا ماهیت خود را به نمایش گذارد. طراحی خیره کننده‌ی نما با به کارگیری موتیف‌های تزئینی، کتیبه‌های کلاسیک، ستون‌های مجلل، پنجره‌ها و حفاظ های لوکس، نورپردازی و پوشش گیاهی با شکوه در کنار یکدیگر منجر به ساختمانی همه چیز تمام و کم‌نظیر خواهد شد. نمای لاکچری ساختمان در تصویر بالا نمونه‌ی جذابی‌ست که اهمیت این مسئله را به خوبی نشان می‌دهد.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک های کابینت آشپزخانه

 

کلام آخر: 

هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که طرفدار تجملات و تشریفات‌ هستند و ترجیح می‌دهند تا خانه یا ویلایی با دکوراسیون لاکچری داشته باشند. در این مقاله به نکات مهمی شامل تاثیر رنگ‌ها، گچبری‌ها، پتینه‌کاری، آینه‌کاری و استفاده از متریال‌های لوکس در دکور داخلی و نمای ساختمان‌های لاکچری پرداختیم که بسیار اهمیت دارند. 

اتاق خواب ساده و شیک ، کاربردی‌ترین و آرام بخش‌ترین دکوراسیون‌ها

۱۲ بازديد

همه ما پس از گذراندن یک روز شلوغ و پر دغدغه به خانه که بر می‌گردیم، به اتاق خوابمان پناه می‌بریم. اتاق خواب را می‌توان شخصی‌ترین بخش هر خانه‌ای دانست که معمولا زمان استراحت و آرامش ما در آن سپری می‌شود. در نتیجه طراحی دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک که در عین راحتی و کاربردی بودن، زیبا و دلنشین باشد باید دقت و وسواس زیادی به کار برد. در این مطلب در مورد چگونگی داشتن دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک صحبت می‌کنیم و شما را با ویژگی‌ها و ایده‌هایی در این‌ زمینه آشنا می‌کنیم.  

 

دکوراسیون اتاق خواب

 

نکات لازم برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک

همیشه داشتن اتاق خواب شیک، به مبلمان و اکسسوری‌های گران قیمت و لوکس وابسته نیست. در واقع زیبایی و شیک بودن اتاق، بیش از هر چیزی به رعایت اصول دکوراسیون داخلی و زیبایی شناختی بستگی دارد. بیشتر این اصول که در ادامه معرفی می‌شوند، مربوط به چیدمان و ترکیب رنگی هستند که با کمترین هزینه انجام شده و زیبایی دو چندانی به اتاق خواب ساده و شیک شما می‌دهد؛

 

مقاله پیشنهادی = جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه را بشناسید

 

انتخاب تخت خواب برای اتاق خواب ساده و شیک

با استفاده از تخت خواب متفاوت و منحصر به فرد با ترکیب رنگ مناسب و متفاوت می‌توان اتاق خواب ساده و شیک و جذابی‌‌ داشت. این اتاق خواب شماست و می‌توانید هر رنگ و مدل وسایلی را که در نظر دارید در اتاق خواب خود داشته باشید، حتی جسارت شما می‌تواند فضایی منحصر به فرد و مختص به خودتان ایجاد کند.

 با تخت‌هایی با پشتی‌های بلند و ساده نیز می‌توان نقطه کانونی در اتاق ایجاد کرد و اتاق خواب ساده و شیکی داشت. این تخت‌ها فضای اتاق را متفاوت می‌کنند.

 

اتاق خواب

 

چیدمان مناسب تخت اتاق خواب ساده و شیک

تخت‌خواب اصلی‌ترین و مهم‌ترین عنصر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک است و چیدمان دیگر وسایل باید با توجه به آن، انجام شود. می‌توان تخت را جلوی دیوار اصلی قرار داده و آن را به نقطه کانونی اتاق خواب تبدیل کرد. معمولا دیوار اصلی اتاق، روبروی درب قرار دارد و هنگام ورود در ابتدا دیده می‌شود، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که با توجه به طراحی اتاق، باید تخت را جلو دیواری بگذارید که مانع رفت و آمد نشود.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی مدلهای جدید کابینت ام دی اف

 

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک باید اصل تعادل در چیدمان رعایت شود. پس تخت را در مرکز دیوار قرار دهید تا هم تعادل رعایت شود، هم از دو طرف به آن دسترسی داشته باشید. تنها در صورتی که اتاق خواب کوچکی دارید و قرار دادن تخت در مرکز آن غیرممکن است و رفت و آمد را دچار مشکل می‌کند، می‌توانید آن را در کنج قرار دهید.

 

دکوراسیون اتاق خواب

 

رنگ دیوار در طراحی اتاق خواب ساده و شیک

رنگ‌های خنثی با نمای ساده‌، در زمینه دکوراسیون و حتی در حوزه مد و پوشاک، همیشه پرطرفدار و مد بوده و اتاق خواب ساده و شیکی ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌شود دیوارهای اتاق خواب‌تان را با رنگ‌های خنثی چون سفید، خاکستری، طوسی یا بژ رنگ کنید و بااین رنگ‌ها احساس راحتی و آرامش در فضا ایجاد کنید. حتی می‌توان در طرح‌ها و نقوش به کار رفته در طراحی اتاق از این رنگ‌ها استفاده کرد یا آن‌ها را با هم ترکیب کرد.

 

مقاله پیشنهادی = آشنایی با مدلهای کابینت آشپزخانه

 

هارمونی در طرح و رنگ‌ اتاق خواب ساده و شیک

اگر رنگ اصلی اتاق خواب ساده و شیک‌تان را خنثی انتخاب کردید، باید با اضافه کردن وسایل و اکسسوری‌های رنگی، از کسل کننده شدن اتاق جلوگیری کنید. برای این کار می‌توان از روتختی، بالش، پرده و دکوری‌هایی که از نظر رنگ و طرح در بازار تنوع زیادی دارند با امکان تغییر آسان و مقرون به صرفه، استفاده کرد. 

توجه داشته باشید که در اضافه کردن طرح و رنگ زیاده روی نکنید، از دو یا سه رنگ و طرح متفاوت استفاده کنید که در دکوری‌ها تکرار شوند تا اتاق خواب ساده و شیک شما نمایی منسجم و هماهنگ داشته باشد.

 

دکوراتاق خواب

 

طراحی دیوار تاکیدی در اتاق خواب ساده و شیک

طراحی دیوار تاکیدی یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای طراحی دکور اتاق خواب ساده و شیک است. برای این کار می‌توان دیوار پشت تخت را با کاغذ دیواری خاص و ساده‌ای پوشاند یا با رنگ خاصی رنگ کرد. اما روش به‌ صرفه‌تر این است که با نصب تابلو روی دیوار تاکیدی، آن را خاص و متفاوت نشان داد.

 

مقاله پیشنهادی = نکات مهم در خرید کابینت آشپزخانه

 

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب ساده و شیک

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌توان در طراحی اتاق خواب ساده و شیک، به کار برد، کاغذ دیواری مناسب است. می‌توان در کنار چیدمان وسایل ساده، با کاغذ دیواری‌های طرح‌دار، فضا را به تعادل رساند. به چگونگی انتخاب کاغذ دیواری مناسب توجه داشته باشید. اگر وسایل اتاق خواب شما ساده و بدون طرح است می‌توانید از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید، در غیر این صورت کاغذ دیواری ساده و شیک می‌تواند فضای اتاق خواب شما را به تعادل برساند.

طراحی اتاق خواب ساده و شیک با نورپردازی اصولی

با توجه به سبک طراحی دکوراسیون اتاق خواب، می‌توان از لوستر های کلاسیک یا مدرن سقفی استفاده کرد، یا لامپ‌هایی با نور زرد و به تعداد مناسب به‌کار برد. در کنار نور سقف، بهتر است از آباژور کنار تخت و دیوارکوب بالای میز آرایش استفاده کنید تا به آسانی بتوانید در اتاق خواب ساده و شیک‌تان مطالعه یا آرایش کنید.

چیدمان اتاق خواب ساده و شیک با وسایل ساده

داشتن یک اتاق شیک و زیبا لزوما با وسایلی لوکس و عجیب و غریب امکان پذیر نیست. شما حتی می‌توانید با انتخاب ساده‌ترین وسایل و مبلمان نیز طراحی درست و زیبایی برای اتاق خواب خود انجام دهید. انتخاب وسایل ساده و بدون نقش در اتاق خواب ساده و شیک، فضای آن را آرام و زیبا می‌کند.

وسایل دست ساز در اتاق خواب ساده و شیک

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک، استفاده از وسایل دست ساز که خودتان طراحی و تولید کرده‌اید، در امن‌ترین و شخصی‌ترین بخش خانه است. پیشنهاد می‌شود که با کمی خلاقیت و هنر وسایلی هر چند کوچک برای اتاق خواب خود بسازید. در اتاق خواب ساده و شیک می‌توان وسایلی چون روتختی یا کوسن دست ساز استفاده کرد و فضایی کاملا منحصر به فرد ایجاد کرد که نتوان در جای دیگری شبیه آن را پیدا کرد. 

وسایل تزئینی اتاق خواب ساده و شیک

یکی دیگر از راه‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک این است که در صورت سادگی وسایل اتاق خواب اکسسوری‌ها و وسایل تزئینی به کار ببرید که فضای اتاق خواب شما را تغییر دهند. برای این کار می‌توان از تابلوهای متفاوت و جذاب استفاده کرد و با نصب آن‌ها روی دیوار، فضای متفاوت و جذابی در اتاق خواب ایجاد کرد.

استفاده از گیاهان طبیعی در اتاق خواب ساده و شیک

یکی از ساده‌ترین راه‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک به کار بردن گل و گیاهان آپارتمانی است. می‌توان با انتخاب یک گلدان ساده، فضای اتاق را از زمین تا آسمان تغییر داد. چراکه گیاهان می‌توانند انرژی مثبت زیادی را در فضا ایجاد کنند. گل‌های طبیعی که به ساده‌ترین شکل ممکن طبیعت را به اتاقتان می‌آورند، را می‌توان در گلدانی زیبا کنار تخت قرار داد. یا از گیاهان مخصوص اتاق خواب چون سانسوریا و آلوئه‌ورا استفاده کرد.

 

کلام پایانی

اتاق خواب‌ها خصوصی‌ترین مکان در خانه‌ها هستند و کاربردی متفاوت‌ با فضاهای دیگر دارند و باید بر اساس کاربردشان طراحی شوند. خواب خوب شبانه از ملزومات داشتن زندگی سالم است و طراحی اتاق خواب ساده و شیک بر انرژی شما برای آغاز یک روز جدید، تاثیر مستقیم دارد. برای داشتن خواب سالم به محیطی دور از نور و صدا و تخت‌خوابی راحت نیاز دارید. همچنین برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک، نیازی نیست که هزینه بالایی برای خرید وسایل مجلل و لوکس بپردازید. 

تاثیرات رنگ در آشپزخانه - نوین کابین

۱۴ بازديد

تاثیر رنگ در آشپزخانه

در این مطلب قرار است به شما بگوییم که از چه رنگ‌هایی نباید برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، پس با ما همراه باشید.

قرمز روشن

یکی از رنگ‌هایی است که هرگز نباید برای آشپزخانه استفاده کنید، رنگ قرمز است. این رنگ انرژی‌بخش است اما نباید به‌عنوان رنگ اصلی و پایه برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید. این رنگ باعث حواس پرتی، ایجاد تشویش و اشتها را افزایش می‌دهد، برای جلوگیری از پرخوری هرگز آشپزخانه را به رنگ قرمز در نیاورید.

 

کابینت قرمز

 

تاثیر رنگ خاکستری و طوسی تیره در آشپزخانه

استفاده از این رنگ‌ها به عنوان رنگ اصلی آشپزخانه پیشنهاد نمی‌شود. رنگ خاکستری و طوسی تیره به نوعی حس سردی و ناخوشایندی را در افراد خانه ایجاد می‌کند و باعث ایجاد مشکلات روحی می‌شود. در واقع هیچ فردی دلش نمی‌خواهد که وارد این آشپزخانه شود.  

 

کابینت طوسی تیره

 

سفید خیلی براق

اگر رنگ اصلی آشپزخانه سفید بیش از حد براق باشد، شما به یاد بیمارستان و کلینیک می‌‌افتید که حس خوبی را انتقال نمی‌دهد. این رنگ بهتر است در کنار یک رنگ دیگر در آشپزخانه استفاده شود و از طرفی تمیز کردن آن هم کار راحتی نیست.

 

کابینت سفید براق

 

سبز تیره

این رنگ محبوبیت زیادی برای آشپزخانه شما دارد. انواع متنوعی از این رنگ را می‌توانید در آشپزخانه استفاده کنید، البته به این شرط که رنگ اصلی آشپزخانه نباشد. این رنگ به دلیل تیره بودن باعث ایجاد حس دلگیری در خانه شده و آلودگی‌های آن را نیز به درستی نمی‌توانید تشخیص دهید.

 

مقاله پیشنهادی = جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه چیست ؟

 

تاثیر رنگ زرد روشن در آشپزخانه

زرد رنگ زیبایی است با این وجود هرگز نباید آن را به عنوان رنگ اصلی آشپزخانه خود انتخاب کنید. مخصوصا اگر زرد روشن باشد، شاید با خود بگویید این رنگ باعث افزایش انرژی و شادی شود اما بیش از حد رنگ محرکی است. همچنین عامل حواس پرتی، دل مشغولی و تشویش نیز خواهد شد.

 

چیدمان پذیرایی منزل - انتخاب هوشمندانه در چیدمان

۸ بازديد

برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، باید فکر همه چیز را کرد. مخصوصا اگر قرار است وسایل جدیدی بخرید و یا خانه نوعروس را بچینید، در این صورت می­ دانید که چه وسایلی و یا کدام چیدمان برای خانه شما مناسب است. طرز چیدمان پذیرایی در جذابیت فضای منزل تاثیر زیادی دارد. اغلب خانه ­های ایرانی پذیرایی مستطیل شکل دارند، پس لازم است راجع به چیدمان پذیرایی مستطیل بیشتر بدانیم. در این مطلب این موضوع را بررسی خواهیم کرد. 

 

دکوراسیون پذیرایی

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

در مطلب چیدمان پذیرایی راجع به انواع چیدمان صحبت کردیم؛ و حالا می­ خواهیم اصول و ایده ­های مختلف برای چیدمان پذیرایی مستطیل را با هم یاد بگیریم. به شرایط فضای پذیرایی دقت کنید و بهترین نوع چیدمان پذیرایی را اجرا کنید. با توجه به اصول چیدمان پذیرایی مستطیل شکل؛ شما می ­توانید از یک یا دو دست مبلمان در پذیرایی استفاده کنید. ممکن است گاهی لازم باشد فضای پذیرایی و نشیمن را از همدگیر جدا کنید. و یا یک آشپزخانه باز و پیوسته با پذیرایی و نشیمن داشته باشید؛ همه این گزینه ­ها بستگی به شرایط محیط و سلیقه شما دارد. 

 

مقاله پیشنهادی = معرفی انواع سبک کابینت آشپزخانه

 

چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک

احتمالا اغلب ما با مشکل کمبود فضا در منزل و داشتن پذیرایی کوچک آشنا هستیم. در این صورت پذیرایی از مهمان کمی سخت ­تر می ­شود. برای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک، نکته ­های زیر را فراموش نکنید:

  • فکر چیدمان ست مبل 9 نفره را از ذهنتان بیرون کنید. حتی ممکن است پذیرایی منزل شما برای مبلمان هفت نفره هم کوچک باشد؛ پس با استفاده از ست مبلمان پنج نفره، بهترین چیدمان را داشته باشید.
  • از لوازم با رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از وسایل با رنگ تیره در پذیرایی کوچک؛ باعث بسته و کوچکتر نشان دادن فضا می ­شود.
  • به کاربردی بودن همه وسایل دقت کنید؛ لوازم تزئینی و دکوری را به حداقل برسانید تا پذیرایی خیلی شلوغ نشود.
  • برای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک بدون پنجره، می­توانید از عناصری مثل آینه استفاده کنید تا انعکاس نور باعث دلباز شدن و افزایش نور فضا شود.
  • به طراحی اصولی نورپردازی برای پذیرایی کوچک توجه کنید.
  • اگر پذیرایی و نشیمن پیوسته دارید، به کاربردی بودن فضا برای پذیرایی از مهمان و در عین حال راحت بودن افراد خانواده در فضای نشیمن توجه کنید.
  • استفاده از مبل ال شکل برای گوشه ­ای از چیدمان پذیرایی کوچک می­تواند انتخاب خوبی باشد.

 

چیدمان آشپزخانه

 

چیدمان پذیرایی مستطیل باریک

چیدمان پذیرایی مستطیل دراز، کمی بیشتر از فرم­ های دیگر پذیرایی به خلاقیت نیاز دارد. اگر عرض پذیرایی مستطیل خیلی کم باشد، فضای پذیرایی فرم باریک می ­گیرد. در این صورت شاید فقط بتوانید به اندازه یک کاناپه در عرض مبلمان بچینید تا یک فاصله تا دیوار برای عبور افراد باقی بماند؛ خب چاره ­ای نیست، می­ توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و یک کاناپه روبروی آن قرار دهید، و دو مبل تکی جمع و جور را با کمی زاویه در دو طرف کاناپه بچینید.

اگر پذیرایی مستطیل شکل عرض کمی بیشتری دارد؛ می­ توانید برای بخش اصلی؛ دو کاناپه با فاصله مناسب روبروی هم قرار دهید و یک میز جلومبلی جمع و جور بین آنها بگذارید. 

 

مقاله پیشنهادی = نقش درب ساختمان در دکوراسیون داخلی

 

چیدمان پذیرایی مستطیل بزرگ

چیدمان پذیرایی مستطیل بزرگ هم داستان­ های خاص خودش را دارد. در چیدمان پذیرایی بزرگ، تنوع بیشتری می­ توانید اعمال کنید و اگر بعد از مدتی از چیدمان وسایل در پذیرایی مستطیل خانه خود خسته شدید، با جابه ­جایی حال و هوای خانه را عوض کنید. برای چیدمان پذیرایی مستطیل بزرگ می­ توانید ایده ­های زیر را به کار ببرید:

  • چیدمان مبلمان 7 یا 9 نفره در پذیرایی بزرگ
  • چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل
  • چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی بزرگ

 

چیدمان دکوراسیون داخلی

چیدمان مبلمان 7 یا 9 نفره در پذیرایی بزرگ

در مورد پذیرایی کوچک پیشنهاد دادیم که به مبلمان 9 نفره فکر نکنید؛ ولی برای چیدمان پذیرایی مستطیل  بزرگ دستتان بازتر است و می­ توانید از ست مبلمان با تعداد بیشتر استفاده کنید تا فضای پذیرایی خالی نماند. در این نوع فضا برای انتخاب اکسسوری و دکوری هم راحت­ تر می ­توانید عمل کنید. هرچند باز هم این مسئله مهم است که از شلوغ شدن فضا دوری کنید.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه

 

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

ممکن است بعد از چیدن مبلمان، قسمتی از پذیرایی مستطیل شکل، خالی بماند. نگران نباشید؛ شما به راحتی می ­توانید از ایده چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی و نشیمن در کنار هم قرار دارد؛ می­ توانید یک دست مبلمان برای پذیرایی مهمان در نظر بگیرید و در قسمت نشیمن؛ ست مبلمان راحتی برای دورهمی خانوادگی و تماشای تلویزیون قرار دهید.

 

چیدمان مبل در دکوراسیون داخلی

 

چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل

اگر از افراد طرفدار مبلمان سلطنتی، استیل و یا کلاسیک هستید، با وجود یک پذیرایی بزرگ مستطیل شکل خیالتان راحت است و می­ توانید از مبل استیل برای پذیرایی استفاده کنید. چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل با توجه به عرض پذیرایی و فرم مبلمان صورت می ­گیرد. بهتر است از چیدمان خطی مبل استیل در پذیرایی دوری کنید، و همچنین ست مبلمان استیل را در بخش بالایی فضای پذیرایی قرار دهید.

 

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل

در اغلب آپارتمان­های نسبتا کوچک امروزی، هال و پذیرایی فضاهایی چسبیده به هم و یا ادغام شده هستند. در نتیجه این فضا باید فضایی راحت برای دورهمی خانوادگی و تماشای تلویزیون و همچنین فضایی مناسب برای پذیرایی از مهمان باشد. چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل نیاز شما را برای راحتی خانواده و پذیرایی از مهمان برطرف می­کند. اگر پذیرایی عرض مناسبی دارد، ست مبلمان راحتی را بچینید و از بخش دیگر فضا برای چیدمان میز نهارخوری و یا مبلمان استیل استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی = از دکوراسیون آشپزخانه چه میدانید ؟

 

چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل

چیدمان مبل ال شکل در پذیرایی مستطیل شکل انتخاب خوبی است و می­توانید نهایت استفاده را از فضا داشته باشید و از طرفی تعداد افراد بیشتری روی مبل ال بنشینند. مخصوصا برای پذیرایی مستطیل کوچک که قرار است فقط یک دست مبلمان در آن چیده شود. می­توانید با چیدمان مبل ال شکل در پذیرایی بخش دیگر را برای قرار دادن میز نهارخوری و یا وسایل دیگر استفاده کنید. مطلب مبل ال یا راحتی به شما کمک می­کند که بهترین مبل را برای پذیرایی مستطیل منزل انتخاب کنید.

 

چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی بزرگ مستطیل

همانطور که گفتیم احتمالا یک پذیرایی بزرگ مستطیل شکل، با استفاده از یک ست مبلمان پر نمی ­شود. شما می ­توانید از میز ناهارخوری برای پر شدن فضای پذیرایی بزرگ استفاده کنید. مخصوصا اگر مبلمان و غذاخوری ست باشند، باعث ایجاد هماهنگی در فضای پذیرایی خواهند شد.

 

چیدمان مبل

 

چیدمان وسایل در پذیرایی مستطیل

در پذیرای مستطیل شکل علاوه بر مبلمان که نقش مهمی در دکوراسیون پذیرایی دارند، وسایل دیگری هم قرار می ­گیرند. برای ایجاد تعادل در پذیرایی می­توانید از وسایل دیگری مانند؛ کنسول و آینه، بوفه، میز و صندلی برای قهوه خوری و یا صندلی راک در گوشه ­ای از آن استفاده کنید. چیدمان درست این وسایل در پذیرایی باعث تعادل فضایی و در عین حال جذابیت فضا می­ شود.

 

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

یکی دیگر از وسایلی که در چیدمان حال پذیرایی نقش مهمی دارد نحوه انداختن فرش در منزل است. برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل لازم است به رنگ، فرم و ابعاد فرش توجه شود. اگر پذیرایی مستطیل، عرض کمی دارد بهتر است از فرشی با رنگ­های روشن استفاده شود. همچنین شما می ­توانید با انتخاب چند فرش برای فضا، مخصوصا با استفاده از فرش­ های بی قواره، پذیرایی را به صورت غیرمستقیم دو یا چند بخش تقسیم کنید. استفاده از فرش گرد و یا مربع شکل در تناسب با لوستر گرد پذیرایی خواهد بود و از کشیده نشان دادن پذیرایی کم می ­کند. 

 

مقاله پیشنهادی = راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

 

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل 

تلویزیون یکی از اجزای اصلی هال پذیرایی در خانه­ های ایرانی است. برای جانمایی تلویزیون در پذیرایی باریک بهتر است از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید. اغلب دیواری که در طول پذیرایی قرار می­ گیرد فضای مناسبی برای قرار دادن تلویزیون است. جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل بزرگ می­تواند متنوع­ تر باشد و به راحتی می توانید از میز تلویزیون دلخواه خود استفاده کنید و آن را روبروی کاناپه اصلی قرار دهید.

 

چیدمان پذیرایی مستطیل با پنجره

وجود پنجره در هر قسمت خانه، مخصوصا در پذیرایی نعمت بزرگی است و در اغلب خانه ­ها پذیرایی پنجره دارد. پنجره در چیدمان پذیرایی مستطیل با پنجره نقش مهمی بازی می ­کند و بر روی قرارگیری مبلمان تاثیرگذار است. از نور طبیعی روز که از پنجره وارد پذیرایی می­ شود نهایت استفاده را ببرید. در پذیرایی با پنجره پرده ­ها نقش مهمی در دکوراسیون دارند. با توجه به سبک دکوراسیون و همچنین رنگ و طرح بقیه وسایل، پرده مناسبی برای آن انتخاب کنید.

 

نورپردازی در هال پذیرایی مستطیل

یکی از مواردی که به شکل و فرم پذیرایی مستطیل شکل خانه شما جذابیت می­دهد، نوع نورپردازی آن است. مخصوصا اگر پذیرایی پنجره نداشته باشد و یا پذیرایی شمالی بوده و نور زیادی دریافت نمی ­کند. با استفاده از نورپردازی مناسب می­توان باریک بودن پذیرایی را از نظر بصری کم کرد و عرض فضا بزرگتر به نظر برسد. مثلا می ­توانید از نور مخفی در بخش ­هایی از کناف سقف استفاده کنید. و یا لوسترهایی به فرم دایره به ایجاد تعادل در فرم پذیرایی کمک می­ کند. نورپردازی خطی در سقف و یا دیوارها باعث کشیده­ تر به نظر رسیدن فضای پذیرایی می ­شود.

دکوراسیون آشپزخانه - اشتباهات رایج در اجرای دکوراسیون آشپزخانه

۱۵ بازديد

اگر بخواهیم یک دکوراسیون تمام عیار برای آشپزخانه داشته باشیم لازم است برای کف تا سقف و از پنجره تا کابینت­ ها برنامه ­ریزی صحیحی داشته باشیم و حتی جزئیات کوچک که ممکن است در نگاه اول مهم به نظر نیایند؛ اهمیت زیادی دارند.

همیشه راجع به اینکه چه راهکارهایی برای طراحی بهترین دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد؛ صحبت کرده ­ایم؛ و در مطلب دکوراسیون آشپزخانه به موارد مهمی پرداختیم. ولی در این مطلب راجع به اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه و خطاهایی که ممکن است در دکوراسیون آشپزخانه صورت بگیرد صحبت خواهیم کرد. 

 

اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه؛ این کارها را نکنید!

برای طراحی داخلی هر بخش از منزل اصول و استانداردهایی وجود دارد که متخصین دکوراسیون داخلی به آنها توجه دارند. اگر بخشی از طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را خودتان انجام می ­دهید لازم است در ابتدا نکته­ ها و اشتباهاتی که ممکن است به آنها توجه نکنید، را بشناسید. برخی از اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه در ادامه آمده است.

 

دکوراسیون آشپزخانه

1. اشتباهات چیدمان آشپزخانه

علاوه بر اشتباهاتی که ممکن است در طراحی و فرم آشپزخانه وجود داشته باشد؛ یکی از اشتباهات رایج؛ عدم توجه به اصول چیدمان آشپزخانه است. هر یک از انواع وسایل آشپزخانه جای مخصوص خود را دارند و با کمی خلاقیت می ­توانید از همه فضاهای آشپزخانه نهایت استفاده را ببرید تا چیدمان فضا زیبا و کاربردی باشد.

 

مقاله پیشنهادی = مدلهای جدید کابینت ام دی اف

 

2. اشتاباهات رایج در سبک نورپردازی آشپزخانه

یک بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه، تاریک بودن و عدم استفاده از پنجره است. آشپزخانه با وجود نور طبیعی و جریان هوای تازه دلنشین و زیبا می­ شود. پس حواستان به اشتباهات زیر باشد:

  • قرار دادن وسایلی جلوی پنجره که مانع از باز شدن پنجره می ­شوند.
  • استفاده از پرده ­های چسبیده به چارچوب پنجره که ورود نور را محدود می ­کنند.
  • نورپردازی نامناسب فضای آشپزخانه، که باعث دلگیر شدن و کوچکتر نشان دادن آشپزخانه می شود.

 

3. اشتاباهات رایج در انتخاب رنگ در آشپزخانه

ترکیب رنگ آشپزخانه یکی از ویژگی­ های با اهمیت در دکوراسیون آشپزخانه است و آشنا نبودن با ترکیب­ های رنگی باعث اشتباهاتی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد شد. به طور مثال وقتی از رنگ مشکی در آشپزخانه مخصوصا وقتی فضا خیلی بزرگ نباشد، استفاده می­کنید انتظار ایجاد یک فضای دلباز را نداشته باشید. از طرفی هم اگر همه قسمت­ های آشپزخانه را به رنگ سفید در بیاورید آشپزخانه سرد و بی­روح خواهد شد.

 

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

4. اشتاباهات رایج در انتخاب تزیینات آشپزخانه

برخی از افراد به تزیین آشپزخانه و استفاده از وسایل دکوری علاقه زیادی دارند تا حدی که این وسایل را علاوه بر پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب در آشپزخانه هم به کار می­برند. آشپزخانه به خودی خود فضایی پر وسیله و نسبتا شلوغ است مخصوصا اگر کوچک باشد در نتیجه؛ بهتر است از تزیینات و استفاده از دکوری­ ها در آشپزخانه بپرهیزید. یک مثال در شلوغی دکوراسیون آشپزخانه؛ استفاده از عکس و تزیینات بر روی کابینت و یخچال است. سعی کنید از تزیینات اضافی فضای آشپزخانه بپرهیزید.

 

مقاله پیشنهادی = آیا کابینت چوبی ارزش اجرا دارد

 

5. اشتباهات دکوراسیون اپن یا جزیره در آشپزخانه

اپن و یا جزیره در آشپزخانه از عناصر اصلی اغلب آشپزخانه­ های امروزی است . تغییرات جزیره و یا اپن آشپزخانه نیاز به بازسازی فضا دارد، در نتیجه هنگام بازسازی باید مراقب اشتباهاتی در مورد جانمایی اپن و یا جزیره باشید. نکته­ های زیر از برخی اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه جلوگیری می­ کند:

  • فراموش نکنید که جزیره برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست و شاید اجرای اپن آشپزخانه مناسب­تر باشد.
  • انتخاب جزیره کوچک برای یک آشپزخانه بزرگ، باعث ایجاد عدم تناسب بصری و کاربردی خواهد شد.
  • از تعداد زیادی صندلی دورتادور جزیره استفاده نکنید زیرا ممکن است فضای زیادی اشغال کرده و جلوی مسیر تردد افراد را بگیرد.

 

6. اشتاباهات رایج در انتخاب کابینت آشپزخانه

کار طراحی کابینت آشپزخانه را به متخصص بسپارید؛ طراحی کابینت ­های بزرگ و با اندازه غیر استاندارد استفاده از آن را مشکل می ­کند. یک اشتباه که در گذشته بیشتر در آشپزخانه­ ها دیده می­شد؛ ارتفاع کابینت­ های بالایی بود که با یک فاصله از سقف طراحی می ­شد؛ بهتر است کابینت ­ها را تا نزدیک سقف در نظر بگیرید. استفاده از یراق ­آلات و دستگیره­ های نامناسب و بدون کیفیت از اشتباهاتی است که در طراحی کابینت ممکن است رخ بدهد. اشتباه است که کابینت ­های با روکش با کیفیت پایین استفاده کنید، اگر قرار است سال ­ها کابینت آشپزخانه را تعویض نکنید.

 

چیدمان دکوراسیون آشپزخانه

7. اشتاباهات رایج در انتخاب متریال برای آشپزخانه

انتخاب اشتباه مصالح و متریال یکی از رایج ترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه است که می ­تواند دردسرساز باشد؛ زیرا آشپزخانه فضایی است که نیاز به نظافت و شستشوی مداوم دارد در نتیجه مصالح مورد استفاده باید قابلیت شستشوی راحت داشته باشند. مصالح زیادی برای به کارگیری در فضاهایی مثل کف آشپزخانه، دیوارها و بین کابینت­ ها وجود دارد و بهترین نوع آن با توجه به شرایط محیطی و نیاز شما انتخاب می­ شود. همینطور در انتخاب جنس کابینت­ های آشپزخانه توجه زیادی به خرج بدهید.

 

مقاله پیشنهادی = سبک جدید کابینت آشپزخانه کدام است 

 

8. اشتاباهات رایج در انتخاب سینک آشپزخانه

شاید بتوان گفت سینک آشپزخانه مهم ­ترین وسیله در این فضا است. یک سینک کوچک برای آشپزخانه بزرگ مناسب نیست و آشپزخانه بزرگ نیاز به سینک دولگنه و زیبایی دارد که هنگام مهمانی و آشپزی شما را به زحمت نیندازد. آگاهی از تفاوت سینک توکار و روکار ، باعث اشتباه کمتری در انتخاب و نصب سینک خواهند شد.

 

9. اشتباهات مربوط به سبک طراحی دکوراسیون

یکی از دیگر از رایج ترین اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از عناصر و وسایل متضاد با سبک دکوراسیون آشپزخانه است. به طور مثال در آشپزخانه­ای با کابینت­ های ممبران با سبک کلاسیک، از صندلی ­های صبحانه خوری مدرن استفاده شود. پس حواستان باشد که وسایل و عناصر آشپزخانه را با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید.

 

10. اشتاباهات رایج در انتخاب پرده آشپزخانه

برای آشپزخانه­ ایی که پنجره دارد، باید پرده مناسبی تهیه کنید. اینکه بخواهید پرده بلندی را برای پنجره آشپزخانه کوچک انتخاب کنید اشتباه بزرگی است. و یا نصب پرده­ای که طرحی فانتزی دارد در آشپزخانه مدرن جالب نخواهد بود. 

 

مقاله پیشنهادی = راهنمای انتخاب درب ساختمان 

 

کلام آخر:

در این مطلب 10 مورد از اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه که ممکن است رخ بدهد را بیان کردیم، اگر کار طراحی دکوراسیون آشپزخانه را به متخصصین طراحی داخلی بسپارید احتمال ایجاد اشتباه کم می­ شود و خیالتان در مورد کارکرد فضاها و زیبایی آشپزخانه مطمئن می­ شود. 

چیدمان آشپزخانه - ایده برای چیدمان آشپزخانه

۱۶ بازديد

یکی از طراحی‌های پیچیده دکوراسیون داخلی منزل، طراحی آشپزخانه است که نقش مهمی را در کل دکوراسیون خانه ایفا می‌کند و باید در هماهنگی کامل با سبک دکوراسیونی دیگر فضاها باشد. نگران نباشید، اگر ایده برای آشپزخانه موردعلاقه‌تان در ذهن ندارید با خواندن این مطلب می‌توانید به ایده های جالب برای آشپزخانه دست پیدا کنید و درصورت نیاز از یک طراح داخلی بخواهید آنها را برای شما عملی کند. 

 

چیدمان آشپزخانه

 

ایده های جالب برای چیدمان آشپزخانه

ایده های جالب برای چیدمان آشپزخانه بر پایه سه عنصر اصلی سینک، اجاق‌گاز و یخچال که تشکیل‌دهنده‌ی مثلث کار آشپزخانه هستند، شکل می‌گیرد و برای ساخت یک آشپزخانه با کارایی موثر، باید فضای کار کافی میان آنها وجود داشته باشد. اگر این سه عنصر بیش‌ازحد به‌هم نزدیک باشند، شما یک فضای کار راحت و کافی نخواهید داشت و اگر از هم دور باشند، بیشتر وقت‌تان در حال راه رفتن در آشپزخانه هستید. پس بهتر است برای چیدمان لوازم اصلی آشپزخانه به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

1) در کنار اجاق گاز و یخچال و سینک به اندازه کافی کابینت زمینی وجود داشته باشد تا در زمان استفاده از هر یک از آنها، امکان استفاده از صفحه روی این کابینت‌ها بعنوان میز کار فراهم باشد.

 

مقاله پیشنهادی = باید ها و نباید های کابینت چوبی

 

2) باتوجه به رطوبت زیاد سینک و کابینت‌های اطراف آن، بهتر است سینک در نزدیکی پنجره آشپزخانه قرار بگیرد تا تابش نور خورشید و جریان هوا در این بخش از آشپزخانه وجود داشته باشد. البته این موضوع یک امر سلیقه‌ای هم محسوب می‌شود چون برخی آبچکان توکار را ترجیح می‌دهند و زمانی که سینک زیر پنجره قرار دارد این امکان وجود نخواهد داشت!

 

3) یخچال بیشتر از سایر لوازم توسط تمامی اعضای خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. بنابراین برای دسترسی بهتر پیشنهاد می‌شود یخچال را در نزدیکی درب ورود و خروج آشپزخانه قرار دهید اما دقت کنید که زاویه چیدمان یخچال طوری باشد که با باز شدن درب یخچال، داخل آن از نشیمن یا پذیرایی دیده نشود.

 

4) علاوه‌بر اینها محل قرارگیری ماشین ظرفشویی در آشپزخانه بهتر است در کنار سینک ظرفشویی باشد و دسترسی بین آنها در اصول طراحی آشپزخانه موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

چیدمان آشپزخانه

 

ایده های طراحی آشپزخانه

طرح‌بندی‌هایی که در زیر به آنها اشاره شده‌است، ایده هایی برای طراحی اشپزخانه هستند:

1) طراحی آشپزخانه به‌صورت یک‌طرفه: هنگامی که فضای در دسترس برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه محدود باشد و کابینت و تمامی لوازم آشپزخانه بصورت خطی در راستای یک دیوار طراحی شوند، طراحی آشپزخانه به‌صورت یک‌طرفه صورت می‌گیرد. این نوع طراحی به‌دلیل استفاده از حداقل فضا، بیشتر برای خانه‌های کوچک مناسب است. دقت کنید که در این مدل خطی، سیستم مثلث کاری وجود ندارد. 

 

2) طراحی آشپزخانه دو طرفه: در این نوع طراحی دو دیوار روبروی هم در آشپزخانه بصورت راهرویی یا موازی، برای قرارگیری کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه درنظر گرفته می‌شود. در این نوع طراحی می‌توان یک مثلث کار در آشپزخانه ایجاد کرد تا به بهترین شکل بتوان از این فضا استفاده نمود.

 

مقاله پیشنهادی = آشنایی به سبک جدید کابینت ام دی اف

 

3) طراحی آشپزخانه L شکل: درمیان ایده های طراحی آشپزخانه، طراحی دو دیوار متقاطع در آشپزخانه، فضای کار راحتی را برای هر فضایی با متراژهای مختلف فراهم می‌کند و به‌راحتی می‌توان تمام اصول طراحی آشپزخانه استاندارد و زیبا را در آن رعایت کرد. همچنین اگر فضای کافی بین این دو دیوار وجود داشته باشد می‌توان میز غذاخوری را به آشپزخانه متصل کرد و یا در فضاهای بزرگتر یک کابینت جزیره‌ای در وسط آشپزخانه قرار داد تا از آن به عنوان میزکار یا میز غذاخوری استفاده کنند.

 

4) طراحی آشپزخانه U شکل: طراحی و چیدمان فضای آشپزخانه بصورت U شکل، استانداردترین و بهترین حالت طراحی یک آشپزخانه کامل است و نقطه قوت آن فضای کار بیشتر و تعداد کابینت‌های زیاد است. این طراحی به جهت ایجاد فضای کاربردی در سه دیوار مختلف، امکان چیدمان‌های متفاوتی برای یخچال، سینک و گاز را فراهم می‌کند که هر کدام می‌توانند در یک ضلع آشپزخانه قرار بگیرند. 

 

5) مدل جزیره‌ای: این مدل طراحی بیشتر برای خانه‌هایی با متراژ بالا و فضای دسترسی خوب مناسب است چراکه افراد باید بتوانند در اطراف آن به‌راحتی حرکت کنند و درب کابینت‌ها به‌آسانی باز شود. بهترین ایده برای زیبایی اشپزخانه با طراحی جزیره‌ای قرار دادن اجاق‌گاز یا سینگ بروی آن است. آشپزخانه‌های جزیره‌ای معمولا کاربری و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را به آشپزخانه اضافه می‌کنند و محلی برای جمع ‌شدن اعضای خانواده است.

 

6) طراحی آشپزخانه G شکل: این ایده اپن آشپزخانه طرحی چندعملکردی و جادار و فرمی مایل به بسته‌شدن دارد و از ایده هایی برای طراحی اشپزخانه های بزرگ محسوب می‌شود چون فضای زیادی را اشغال می‌کند.

 

نکات چیدمان آشپزخانه

 

ایده های جالب برای آشپزخانه کوچک

یکی از ایده های جالب برای آشپزخانه کوچک استفاده از مبلمان توکار است. برای مثال گاز، فر، ماکروفر و حتی یخچال توکار باعث ‌می‌شود فضای کوچک آشپزخانه یکپارچه‌تر به‌نظر برسد. از طرفی در برخی خانه‌ها به دلیل فضای کم آشپزخانه محل قرار گرفتن یخچال را جایی در خارج آشپزخانه که مستقیما از نشیمن دید دارد، درنظر می‌گیرند. در این صورت استفاده از یخچال توکار و طراحی آن براساس دکوراسیون آشپزخانه کوچک و فضای منزل، از ایده های خلاقانه برای آشپزخانه محسوب می‌شود.

 

همچنین میز مخفی داخل یکی از کشوهای کابینت که فضایی را اشغال نمی‌کند ولی بعنوان میز صبحانه و تخته آشپزی بسیار کاربردی است، ایده آشپزخانه کوچک دیگری می‌باشد که می‌توانید در طراحی آشپزخانه از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که سادگی، دوری از شلوغی و محدود بودن عناصر تزیینی و وسایلی که بیرون کابینت‌ها قرار دارند نیز در آشپزخانه کوچک باید رعایت شوند. استفاده از حداکثر نور طبیعی، نورپردازی مناسب، طراحی مدرن و مینیمال و طراحی کابینت‌ ها تا سقف، از ایده های جالب آشپزخانه است.

در همین رابطه علاوه‌‌بر موارد گفته شده، می‌توان به استفاده از رنگ‌های روشن به‌منظور بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه، نیز اشاره کرد. اما اگر تمایل به استفاده از رنگ‌های تیره در طراحی دکوراسیون این فضا دارید، بعنوان ایده آشپزخانه کوچک پیشنهاد می‌شود این رنگ بصورت محدود برای عناصر دکوراسیونی بکار برده شود و در صورت استفاده برای کابینت‌ها بهتر است از رنگ‌ سفید برای دیوارها و قهوه‌ای روشن یا طوسی روشن و سفید برای کف استفاده کنید. 

 

ایده برای آشپزخانه کم جا

طراحی کابینت‌ آشپزخانه بخش مهمی از ایده برای آشپزخانه کم جا را در خود حل می‌کند؛ به‌این‌صورت که با یک طراحی هوشمندانه مطابق با نیاز و با قرارگیری قفسه و شلف‌ها کنار کابینت‌ها، تاحدی مشکل کمبودجا رفع خواهد شد. از آنجایی که بیشتر آشپزخانه‌های کم‌جا طویل و باریک هستند، در طراحی آنها باید بیشتر تمرکز روی طول فضا باشد و عرض آن‌ برای رفت‌و‌آمد دونفر خالی گذاشته‌شود. به‌این‌ترتیب بیشتراوقات فقط یک سمت از چنین آشپزخانه‌هایی دیزاین می‌شود و سمت‌دیگر خالی می‌ماند.

 

علاوه‌بر بحث طراحی، خارج‌کردن لباسشویی از فضای آشپزخانه و قراردادن آن در سرویس‌های بهداشتی، ایده برای آشپزخانه کم جا محسوب می‌شود.

 

چیدمان کابینت آشپزخانه

 

ایده اپن آشپزخانه

از ایده های جالب برای اپن آشپزخانه طراحی آن به‌صورت مستطیل شکل یا جزیره‌ای و ال شکل و منحنی است که باید باتوجه به فضایی که در اختیار دارید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. در برخی موارد می‌توانید از اپن آشپزخانه بعنوان میزغذاخوری هم استفاده کنید که دراین‌صورت باید توجه داشته باشید فضای اپن طوری طراحی شود که صندلی‌ها زیر قسمت میز جا شده و فضای اضافی را اشغال نکنند.

 

از دیگر ایده های جالب برای اپن آشپزخانه تعبیه محل قرارگیری سینک یا گاز و یا هردوی آنها برروی اپن است. درکنار این ایده طراحی فضای زیر اپن بصورت قفسه‌بندی، محلی را برای چیدن ظروف تزیینی و یا کتاب‌های آشپزی در اختیار شما قرار می‌دهد. 

 

از موارد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید چراغ‌های دکوراتیو برای روشنایی و تزیین اپن آشپزخانه است که به جلوه بیشتر و تمیز و زیباتر به‌نظر رسیدن آشپزخانه کمک زیادی می‌کند.

 

مقاله پیشنهادی = سبک جدید کابینت آشپزخانه کدام است 

 

ایده برای ورودی آشپزخانه

در آشپزخانه‌های امروزی که اکثرا اپن هستند و جزئی از فضای نشیمن یا پذیرایی محسوب می‌شوند، ایده برای ورودی آشپزخانه و تعریف ورودی آن محدود به استفاده از قفسه‌های دکوری در ورودی، ایجاد پله در طراحی آشپزخانه، طراحی یک میز کانتر بعنوان جداکننده، استفاده از پارتیشن دکوراتیو، تفکیک کفپوش‌ آشپزخانه با دیگر فضاها و استفاده از آرک‌های پیش‌ساخته در قسمت ورودی آشپزخانه است.

 

ایده های جالب برای کابینت آشپزخانه

به‌طورکلی در آشپزخانه کابینت مهم‌ترین رکن است و سبک طراحی آن دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل می‌دهد. ایده های جالب برای کابینت آشپزخانه شامل ترکیب مواد و رنگ‌های مختلف درها و سطوح این فضا است که می‌تواند باعث جلوه بیشتر دکوراسیون آشپزخانه شود. برای مثال، درهای شیشه‌ای و استیل می‌توانند با صرفه اقتصادی برای برجسته کردن بیشتر یک آشپزخانه سفید ساده بکار گرفته‌شوند. همچنین ترکیب درهای رنگی با درهای خاکستری یکی از ایده های خلاقانه در آشپزخانه است. 

 

بهترین چیدمان آشپزخانه

 

ایده برای اشپزخانه کم کابینت

جهت بیان ایده برای اشپزخانه کم کابینت، مواردی مثل استفاده از پگ بوردها، جزیره متحرک یا چرخ‌دستی، نصب شلف‌های دیواری و میله‌های آویز پیشنهاد می‌شود. در آشپزخانه کم کابینت بهتر است از آبچکان‌های دیواری استفاده کنید و فضایی را بعنوان آبچکان در داخل کابینت و کنار سینک اشغال نکنید. همچنین قفسه‌‌بندی داخل کابینت و استفاده از تقسیم‌کننده برای کشوها و ساماندهی وسایل از این طریق، بهترین ایده برای اشپزخانه کم کابینت است.

 

ایده برای تزیین آشپزخانه

دررابطه با ایده برای تزیین آشپزخانه به‌طورکلی می‌توانید رنگ دکوراسیون آشپزخانه‌تان را عوض کنید و باعث شاداب شدن فضای آشپزخانه شوید. همچنین از دیگر ایده های خوب برای آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب شلف‌های دیواری
  • استفاده از پرده‌های طرح‌دار
  • وسایل چوبی برای آشپزخانه
  • استفاده از تابلوها و ظروف زیبا
  • تزیین آشپزخانه با بطری‌های حبوبات
  • بکار بردن گل و گیاهان در قسمت‌های مختلف آشپزخانه

 

ایده تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی

معمولا در هر خانه‌ای وسایل بی‌استفاده زیادی مثل بطری و قوطی‌های خالی، لامپ‌های حبابی، ظروف قدیمی، تکه چوب‌ها و سنگ و صدف‌های لب ساحل وجود دارند که به‌نظر دورریختی می‌آیند ولی می‌توانند مورداستفاده مجدد قرار گیرند. برای استفاده از آنها ابتدا به این فکر کنید که به چه وسیله‌ای نیاز دارید یا چه وسیله‌ای می‌توان با آنها ساخت، سپس طرح اولیه آن را بزنید و به عنوان ایده های خلاقانه در آشپزخانه از آن استقبال کنید. برای مثال استفاده از لامپ‌های سوخته و رنگ کردن بطری و قوطی‌ها برای نگهداری از گیاهان، ساخت تراریوم در ظروف و قوری‌های شیشه‌ای، ساخت زیربشقابی و زیرلیوانی از سنگ و صدف‌ها، ایده تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی به‌حساب می‌آیند.

 

چیدمان کابینت آشپزخانه

 

ایده برای دیوار خالی آشپزخانه 

به‌طورکلی مواردی که در زیر آمده‌اند، ایده برای دیوار خالی آشپزخانه محسوب می‌شوند:

  • ایده آشپزخانه زیبا با آثار هنری، تابلو و قاب عکس
  • تزیین دیوار خالی آشپزخانه با ساعت دیواری یا آینه
  • ایده آشپزخانه زیبا با انواع دیوارکوب و ظروف آشپزخانه
  • استفاده از متون یا تخته سیاه برای دکور دیوار آشپزخانه
  • پوشاندن دیوار خالی آشپزخانه با گل و گیاهان طبیعی یا مصنوعی
  • طراحی دیوار آشپزخانه با رنگ‌آمیزی یا استفاده از کاشی‌های رنگارنگ

 

چند ایده برای آشپزخانه

علاوه‌بر آنچه تاکنون گفته شد، چند ایده برای آشپزخانه وجود دارد که توجه به آنها باعث می‌شود آشپزخانه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد داشته باشید.

 

1) هوشمندسازی ایده جالب آشپزخانه:

از ایده های خوب برای آشپزخانه استفاده از تکنولوژی برای داشتن یک آشپزخانه هوشمند است که درواقع یک جنبه تکاملی از طراحی است. زمانی فناوری به‌طور کامل وارد آشپزخانه می‌شود که تمام وسایل از شیر آب گرفته تا یخچال و نورپردازی، مجهز به حسگر و ابزارهای هوشمند باشند. برای مثال شیرهای آب آشپزخانه مجهز به حسگرهایی ‌باشند که به‌طور خودکار عملکردشان را انجام دهند یا بتوانید سیستم نورپردازی و تمام چراغ‌ها را با گوشی هوشمند یا تبلت خود کنترل کنید. همچنین وقتی مواد غذایی‌تان رو به اتمام است یخچال‌ها بتوانند به شما هشدار دهند یا یک قهوه‌ساز طوری تنظیم ‌کنید که قهوه شما را در هنگامی‌که بیدار می‌شوید آماده کند.

 

2) ایده جالب آشپزخانه با طراحی‌ ساده و مینیمال:

باوجود تمایل افراد به سادگی و دوری از شلوغی، درحالی‌که هنوز سبک‌های دیگر طرفداران خود را دارند، ایده برای آشپزخانه با طراحی‌ ساده و مینیمال پیشنهاد مناسبی برای ایجاد یک محیط آرام و به‌دور از استرس است. 

از طرفی در چند سال گذشته قفسه‌های باز به یک جایگزین خوب برای کابینت برای تبدیل شده‌اند چون باعث می‌شوند آشپزخانه بسیار بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد و عنصری برای تزیین دیوار آشپزخانه هستند.

 

مقاله پیشنهادی = آشنایی با سبک های کابینت آشپزخانه

 

3) ایده هایی برای زیبایی آشپزخانه بااستفاده از متریال جدید:

برای اجرای ایده هایی برای زیبایی آشپزخانه وقت آن رسیده که سنت‌شکنی کنیم و جایگزینی برای متریال‌های قدیمی پیدا کنیم. برای مثال استفاده از ظرف‌شویی‌های کامپوزیت و گرانیت با رنگ‌بندی‌های متفاوت و جذاب می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای ظرف‌شویی‌های استیل ضدزنگ باشند.

 

نکات چیدمان کابینت آشپزخانه

 

4) ایده و خلاقیت برای آشپزخانه با ترکیب رنگ کابینت:

این روزها طراحی کابینت‌ها فقط با یک رنگ مثلا تمام سفید یا قهوه‌ای به‌ندرت انجام می‌شود و ایده و خلاقیت برای آشپزخانه با ترکیب رنگ کابینت تقریبا به اوج خودش رسیده است. به‌این‌ترتیب که هرکس بسته به سلیقه‌ شخصی و سبک دکوراسیون موردعلاقه‌اش رنگ‌های گوناگونی را باهم ترکیب می‌کند. 

ازطرفی کابینت دو رنگ به‌صورت مات و براق نیز موردپسند بسیاری از افراد است. دراین‌صورت می‌توانید کابینت دیواری را براق و زمینی را مات انتخاب کنید و یا برعکس. البته باید بدانید کابینت براق نسبت به کابینت مات نظافت و نگهداری آسان‌تری دارد. 

 

5) ایده آشپزخانه رنگی:

اگر ایده آشپزخانه رنگی موردپسند شما است باید رنگ آشپزخانه خود را طوری انتخاب کنید که در هماهنگی کامل با دکوراسیون خانه‌ شما باشد. رنگ پس‌زمینه‌ دیوار در هر آشپزخانه‌ اولین قسمتی است که باید به آن توجه ‌کرد و اگر قرار باشد که سال‌ها یک دکوراسیون ثابت در آشپزخانه داشته باشید، بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده ‌کنید. درکنار این رنگ‌ها، استفاده از اجزایی با رنگ‌های تند و شاد، انرژی فضا را تامین‌ می‌کند و گاهی فقط با رنگ ‌کردن یک قسمت، مثل چارچوب ‌در یا پنجره، می‌توان رنگ و لعابی متفاوت به آشپزخانه داد. یکی از ایده های جالب آشپزخانه، استفاده از تناژهای مختلف یک رنگ و یا رنگ‌های متضاد است.

 

مقاله پیشنهادی = روش محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه

 

اما اگر نمی‌خواهید رنگ‌های زیادی را در آشپزخانه بکار ببرید، می‌توانید با اضافه کردن چند عنصر رنگی، به آشپزخانه خود رنگ و روح بدهید. برای مثال پرده‌های توری و رنگی، کفگیر و ملاقه‌های رنگارنگ، یک قالیچه با رنگ‌های زنده، صندلی‌های رنگی، قاب‌ عکس‌های مختلف و قراردادن ظروف رنگی کوچک، یک گلدان شیشه‌ای پر از گل‌های طبیعی یا مصنوعی، شمع‌های رنگی، انواع ماگ، نمکدان و فنجان‌های رنگارنگ برروی میز یا اپن و شلف‌های دیواری می‌توانند به آشپزخانه تنوع رنگ‌ ‌دهند.