آرشیو آبان ماه 1401

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

چیدمان آشپزخانه + معرفی سبک های معروف آشپزخانه

۲۱ بازديد

دکور آشپزخانه بیش از قسمت‌های دیگر منزل جلوی چشم شما قرار دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که طراحی دکور آشپزخانه جزو اساسی‌ترین بخش‌های طراحی داخلی یک منزل است. در این مطلب از مجله نوین کابین به معرفی سبک های پرطرفدار در چیدمان آشپزخانه می‌پردازیم.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک معاصر

سبک معاصر کلاسیک به سبکی گفته می‌شود که در حال حاضر در دنیای طراحی داخلی غالب است. این سبک کاملا مدرن و امروزی است و کاربردی بودن در آن بسیار مهم است. موادی مثل فلز و شیشه از عناصر محبوب در طراحی کلاسیک معاصر هستند و در این سبک از جزئیات کمی استفاده می‌شود.

سبک های پرطرفدار در چیدمان آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه شیک

همان‌طور که از نام این سبک برمی‌آید شیک بودن و سطح بالا بودن در آن اهمیت زیادی دارد. در سبک شیک از عناصری استفاده می‌شود که کیفیت بالای زندگی را نشان دهند. این سبک قاعده خاصی ندارد و هرچیزی که زیبا و متناسب به‌نظر برسد طبق سلیقه طراح در آن به‌کار می‌رود.

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک کابینت چوبی

 

سبک های پرطرفدار در چیدمان آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی

عناصر به‌کار رفته در طراحی به سبک اسکاندیناوی کاملا ساده اما باکیفیت هستند که همزمان هم زیبا و هم محکم و قوی به‌نظر می‌رسند. نورپردازی و روشن کردن فضا در دکوراسیون اسکاندیناوی بسیار مهم است و به اشکال مختلف و متنوع انجام می‌شود. در دکوراسیون اسکاندویناوی تا حد ممکن سعی می‌شود با عناصر طبیعی و رنگ‌های روشن، فضا پرنور و شاد شود.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن

در این این سبک از سطوح بزرگ، روشنایی‌های بزرگ و عناصر ساده دیگر برای مدرن کردن فضا استفاده می‌شود. در دکوراسیون به سبک مدرن تا حد ممکن از خطوط افقی و عمودی استفاده می‌شود و رنگ‌ها محدود هستند.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن

دکوراسیون آشپزخانه به سبک تلفیقی یا التقاطی

سبک التقاطی یا تلفیقی عناصر مختلف را از دوره‌های تاریخی و سبک‌ها به امانت می‌گیرد که حالتی جذاب و سرگرم کننده دارد و برای افرادی که می‌خواهند به سبک خاصی متعهد نباشند و سبک شخصی خودشان را داشته باشند بهترین انتخاب است. راحتی و کاربردی بودن در کنار زیبایی، در سبک التقاطی بسیار مهم است و در آن همه چیز در دسترس است.

 

مقاله پیشنهادی = آیا کابینت ام دی اف اجرا کنیم ؟

 

آشپزخانه به سبک تلفیقی یا التقاطی

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمالیسیتی

این سبک یکی از بهترین سبک‌های مدرن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. در سبک مینیمال باید از رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده کرد. استفاده از رنگ‌های دیگر هم در حد محدود مجاز است. در سبک مینیمال همه چیز باید به ساده‌ترین شکل طراحی شود و سطوح نباید از محدوده فرم‌های هندسی خارج شوند.

آشپزخانه به سبک مینیمالیسیتی

دکوراسیون آشپزخانه به سبک انگلیسی

در این سبک طراحی، آشپزخانه دارای هویت است و از عناصر طبیعی و قدیمی برای زیباسازی آن استفاده می‌شود. این آشپزخانه‌ها در کنار سبک قدیمی و روستایی خود می‌توانند کاملا مدرن و کاربردی هم باشند. گل‌ها و گیاهان طبیعی نقش مهمی در گرم‌تر کردن فضای آشپزخانه دارند و بهتر است استفاده از آن‌ها را جدی بگیرید.

آشپزخانه به سبک انگلیسی

کاغذ دیواری جدید - راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

۳۲ بازديد

حتما شما هم تا به حال بین انتخاب رنگ دیوار منزل‌ خود و استفاده از کاغذ دیواری مردد مانده‌اید. می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که جایگزین مناسبی برای تزیین و پوشش دیوار هستند. در این مطلب از مجله نوین کابین به معرفی کاغذ دیواری آینه‌ای در دکور منزل می‌پردازیم.

کاغذ دیواری آینه‌ای چیست؟

جالب است بدانید که مدل دیوار آینه‌ای و کاغذ‌دیواری آینه‌ای باهم متفاوت‌ هستند. در کاغذ دیواری طرح آینه، کاغذ ما طرح آینه به خود گرفته است. یعنی ساخت این نوع کاغذ دیواری‌ها به نحوی است که انگار جنس آن از آینه است. در ادامه به معرفی انواع طرح‌های آن می‌پردازیم.

کاغذ دیواری آینه‌ای در دکور منزل

کاغذ دیواری آینه‌ای ساده

در مدل کاغذ دیواری آینه‌ای ساده، فقط آینه‌کاری روی آن انجام شده است تا حسی شبیه به آینه برای مخاطبان ایجاد کند. برخلاف این مدل، یک مدل دیگر با نام کاغذ دیواری آینه‌ای موج آینه‌ای وجود دارد که معمولا طرح‌های آن شکلی شبیه به موج دارد.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک کابینت چوبی

 

کاغذ دیواری سه‌بعدی آینه‌ای

یکی از انواع کاغذ دیواری آینه‌ای در دکور منزل نوعی است که طرحی سه بعدی دارد. این کاغذ دیواری معمولا برای اتاق‌هایی که حالت فان یا ماجراجویی دارند مناسب است و برای اتاق‌های نشیمن بهتر است از این کاغذ‌ها استفاده نکنید.

کاغذ دیواری آینه‌ای در دکور منزل

کاغذ دیواری راه‌راه آینه‌ای

این مدل یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ‌های دیواری با آینه است. در این مدل، بخشی از کاغذ مات است و بخشی دیگر حالت آینه‌ای دارد. این باعث می‌شود تا جلوه بسیار زیبایی به فضای اتاق داده شود. اگر می‌خواهید دیوار شما عریض یا طویل دیده شود، کاغذ دیواری آینه‌ای راه راه گزینه مناسبی برای شما است.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه 2022

 

کاغذ دیواری طلایی با طرح آینه‌ای

کاغذ دیواری طلایی با طرح آینه‌ای یکی دیگر از انواع کاغذ‌های دیواری با آینه است. این طرح کاغذ دیواری آینه‌ای بسیار جذاب است و حالت لوکس و سلطنتی دارند. رنگ این کاغذ و آینه به‌کار رفته در آن، طلایی است و این باعث می‌شود تا حس آرامش و صمیمیت بسیار فوق العاده‌ای را در فضای داخلی پیرامون خود دریافت کنید.

کاغذ دیواری طلایی با طرح آینه‌ای

کاغذ دیواری آینه‌ای نقره‌ای

این کاغذ دیواری یک محصول پر زرق و برق است اما چون پالت رنگ آن تنها رنگ‌های سفید و نقره‌ای را شامل می‌شود، سادگی و آرامشی را نیز در دل خود گنجانده است. برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه زیبایی داشته باشید به مطلب دکوراسیون آشپزخانه 2022 سر بزنید.

کاغذ دیواری آینه‌ای طرح پیچک

یکی از انواع مدل‌های کاغذ‌های دیواری آینه‌دار، کاغذ دیواری آینه‌ای طرح پیچک است. این کاغذ‌های مجلل و خاص معمولا طرحی شبیه به گیاه پیچک دارند و درون ساقه و برگ این گیاه فرضی، ما شاهد آینه‌کاری بسیار زیبایی هستیم. این باعث می‌شود تا این کاغذ دیواری حس لوکس بودن به منزل شما بدهد. می‌توانید از این کاغذدیواری آینه‌ای در گوشه‌ای از اتاق نشیمن استفاده کنید.

کاغذ دیواری آینه‌ای طرح پیچک

چگونه آشپزحانه لوکس داشته باشیم - نوین کابین

۲۶ بازديد
چیدمان آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با استفاده از اصول دکوراسیون صورت گیرد.

یک آشپزخانه مدرن و جدید با یک طراحی اصولی و حرفه‌ای می‌تواند ارزش خانه شما را بالاتر ببرد. در این مطلب از مجله نوین کابین به بیان اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه می‌پردازیم.


آشپزخانه جدید

اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

آشپزخانه مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توانیم آشپزخانه مدرن داشته باشیم؟ چیدمان آشپزخانه مدرن باید چگونه باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

استاندارد طراحی آشپزخانه مدرن

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در طراحی و بازسازی آشپزخانه‌ها، مشخص کردن فضاهای کاری است. سه بخش مهم کاری در آشپزخانه، محل پخت و پز (اجاق گاز)، یخچال و سینک ظرفشویی است. محل قرارگیری این سه بخش باید با توجه به مسیر رفت و آمد و فعالیت راحت، تعیین شود.

اگر خطوطی فرضی بین این سه قسمت رسم کنیم، یک مثلث به‌دست می‌آید که به آن مثلث کاری می‌گویند. بهترین طول هر ضلع مثلث باید بین ۱.۵ تا ۲.۷ متر باشد. فاصله بین این بخش‌های کاری نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد.


مقاله پیشنهادی = معرفی سبک کابینت چوبی

 

پنتری از اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

یکی از امکانات خوب که می‌توان در همه آشپزخانه‌های بزرگ اضافه کرد، بخش ذخیره‌سازی مواد غذایی یا پنتری است. این بخش مانند یک انباری کوچک در آشپزخانه عمل می‌کند. شما می‌توانید خریدهای کلی خود اعم از برنج، ماکارونی، حبوبات و غیره را در این بخش نگهداری کنید. پنتری، فضایی کوچک است و با قفسه‌هایی طبقه‌بندی شده طراحی می‌شود.

طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه مدرن، با در و صفحاتی ساده و بدون تزیینات طراحی می‌شود. کابینت‌های مدرن بدون دستگیره یا با دستگیره‌های ساده و بدون نقش هستند. کابینت آشپزخانه مدرن، تاج و ستون ندارد و رنگ‌های طلایی یا برنز معمولا در این کابینت استفاده نمی‌شود. اگر قصد اجرا کابینت خود را دارید و به دنبال سبک جدید هستید به مطلب معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه سر بزنید.

نورپردازی و لوستر آشپزخانه

یک آشپزخانه مدرن می‌تواند فقط با یک لوستر یا چند هالوژن سقفی نورپردازی شود. ولی مدل‌های جدید مانند نورپردازی خطی با لاین‌های نوری هم گزینه‌ای جذاب است. چراغ‌های سقفی ریلی هم یکی دیگر از دسته چراغ‌های زیبا و مخصوص یک آشپزخانه مدرن است. علاوه بر این‌ها می‌توان از شلنگ‌ها یا نورهای خطی به‌صورت نور مخفی، زیر یا پایین کابینت‌ها هم استفاده کرد.

دکوراسیون جدید

کاشی بین کابینتی از اصول دکوراسیون مدرن در آشپزخانه

یکی از بخش‌هایی که در هر آشپزخانه مدرن، خیلی به چشم می‌آید، کاشی بین کابینتی است. کاشی‌های آشپزخانه مدرن باید طرح و رنگ‌های مناسب این سبک را داشته باشند. مدل‌های جدید کاشی بین کابینتی، کاشی طرح سنتی،کاشی استیل یا آلومینیومی، کاشی شیشه‌ای، کاشی ترکیب شیشه و استیل و کاشی مات هستند.

برای انتخاب رنگ کاشی بین کابینتی در آشپزخانه مدرن، از رنگی هماهنگ یا مکمل رنگ‌های آشپزخانه کمک بگیرید. رنگ‌های جدید کابینت برای یک آشپزخانه مدرن و شیک، طوسی روشن و تیره، سفید، قهوه‌ای روشن، سبز پاستلی و آبی ناوی هستند.


مقاله پیشنهادی = نکات مهم درباره دکوراسیون آشپزخانه

کفپوش مناسب آشپزخانه

برای بازسازی کف آشپزخانه مدرن، می‌توانید کفپوش پی وی سی تایلی را روی کف قبلی نصب کنید. این کفپوش شبیه لمینیت و به صورت پشت چسب‌دار است. این تایل‌های پی وی سی در کنار هم مانند قطعات لمینیت چسبانده می‌شوند. کفپوش پی وی سی روی سرامیک، سنگ یا لمینیت که سطح صافی داشته باشد، قابل اجرا است.

 

چگونه به کابینت آشپزخانه نظم بدم ؟ چند روش موثر

۲۱ بازديد
مرتب کردن کابینت‌ها یکی از کارهای اصلی در هنگام نظافت آشپزخانه است.

آشپزخانه، نقطه کانونی، قلب تپنده و مهم‌‌ترین بخش هر خانه‌‌ای محسوب می‌‌شود که رفت‌ و آمد اهالی خانه به آن نیز زیاد است. در این مطلب از مجله نوین کابین به بیان نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم.

نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

اغلب اوقات دکوراسیون و سبک و سیاق ظاهری آشپزخانه مورد بحث بوده است. درحالی‌ که همه می‌‌دانیم نظم و ساماندهی ظروف، ابزار و وسایل متفاوت و بسیار متنوع در جای‌ جای آشپزخانه امر مهمی است که به‌ هیچ‌ وجه نمی‌ توان آن را انکار کرد.

نصب کردن گیره‌ها و جا ادویه‌ها از نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

یکی از کارهای هوشمندانه در آشپزخانه‌های کوچک، نصب کردن قلاب‌های آویز داخل کابینت‌ها است. در قسمت داخلی درب‌های کابینت‌ها، گیره‌ها و جاادویه‌هایی را مانند تصویر نصب کرده تا بتوانید ظروف یا وسایلی را از آن‌ها آویزان کنید و از فضای پشت درها بیشترین استفاده را ببرید. این کار، باعث صرفه‌جویی در فضا شده و آشپزخانه را منظم می‌کند.

 

سبدهای بین کابینت‌ها

سبدهای فلزی یا پلاستیکی وجود دارند که به‌وسیله یک قلاب به یک میله یا نگهدارنده متصل می‌شوند. این سبدها، بین کابینت‌ها و روی کاشی‌های بین کابینتی نصب می‌شوند. سبدهای بین کابینت‌ها، یکی از راه‌های جا دادن وسایلی مثل بطری‌ها، ظروف ادویه یا نمکدان و مشابه این ظروف است.


مقاله پیشنهادی = رنگ جدید کابینت آشپزخانه

 

صفحه جا آویزی رو دیواری

این صفحه از یک لایه نسبتا ضخیم درست شده و سوراخ‌هایی برای نصب کردن قلاب دارد. از این صفحه جا آویزی وسایل زیادی را می‌توان آویزان کرده و آشپزخانه را نظم داد . البته اگر قصد اجرای کابینت را دارید میتوانید به صفحه معرفی انواع کابینت سری بزنید 

 

تخته کار روی سینک از نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

سازماندهی یک آشپزخانه کوچک، مستلزم استفاده از همه فضاهای موجود است. یک تخته برش که روی یکی از لگن‌های سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد، برای صفحه پیشخوان کابینت، فضای بیشتری را آزاد می‌کند و از فضای روی سینک بهترین استفاده را می‌کند.


مقاله پیشنهادی = در خرید کابینت چه نکاتی را توجه کنیم

نظم‌دهنده در یک طرف یخچال نصب کنید

ایده‌های هوشمندانه‌ای برای مرتب کردن و نظم‌دهی آشپزخانه وجود دارد.. می‌توانید وسایل کوچک و دم دستی آشپزخانه را در این سبدها قرار دهید. این سبدها از سمت پذیرایی دیده نمی‌شوند تا باعث شلوغی آشپزخانه شوند. حتی می‌توانید تخته یا برگه‌های یادداشت خود را در این سمت یخچال نصب کنید تا آشپزخانه منظم و مرتب دیده شود.

 

از کمدهای ریلی و جادار از نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

کمدهای ایستاده با ارتفاع زیاد در آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی هستند. این کمدها، مدل‌های مختلفی دارند ولی معمولا به‌صورت ریلی باز و بسته می‌شوند یا طبقات آن‌ها به‌صورت ریلی هستند. این مساله باعث می‌شود فضای زیادی را برای نگهداری مواد غذایی یا ظروف در اختیار ما بگذارند.

 

ظروف داخل کابینت را نظم دهید

یک نگهدارنده فلزی برای نگهداری بشقاب‌های تخت، تخته‌های کار و سینی‌ها مناسب است. اگر این نگهدارنده را در مغازه‌ها پیدا نکردید، می‌توانید با چند ورقه فلزی یا چند تخته ام دی اف ۳ میل و یک قطعه محکم برای کف، خودتان آن را بسازید. برای جلوگیری از سر خوردن سینی‌ها از کنار نگهدارنده، از نوار لاستیکی برای دور آن استفاده کنید یا یک کش، دور آن ببندید.

 

طبقات فلزی مشبک جلوی پنجره‌ها برای گلدان

در آشپزخانه‌های کوچک با پنجره، اگر گلدان‌ها را روی کابینت یا کانتر بگذارید، فضای ارزشمندی را اشغال می‌کنند و نور کافی هم به آن‌ها نمی‌رسد. برای حل این مساله می‌توانید یک طبقه فلزی مشبک، جلوی پنجره و بین کابینت‌های بالایی نصب کنید.

 

دکور های مناسب آشپزخانه - نوین کابین

۲۳ بازديد
وقتی حرف از آشپزخانه به میان می‌آید برخی موارد طراحی برای همه افراد به یک اندازه کاربردی است اما برخی دیگر نه.

قفسه باز در آشپزخانه به دلیل کاربری نمایش ظروف و لوازم تزئینی، همچنین دسترسی آسان و جلوه بخشی به آشپزخانه اخیرا محبوب شده است. در این مطلب از مجله نوین کابین به بیان کاربرد قفسه باز در آشپزخانه می‌پردازیم.

کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

اما همه طرفدار این مدل قفسه نیستند و گردوخاک گرفتن ظروف را از مهم‌ترین معایب این سبک قفسه می‌دانند.

مخالفان قفسه باز چه نظری دارند؟

درمورد گرد و خاک

آشپزخانه محل پخت غذاست و اجتناب از قطرات روغن ناممکن؛ بنابراین اگر قفسه نزدیک به گاز باشد باید آماده تمیز کردن دائم چربی از روی ظروف باشید. از طرفی وجود درب برای کابینت از حجم گرد و خاک و دوده می‌کاهد. بنابراین چرا باید در دنیای شلوغ امروز که زمان گرانبهاست وقت زیادی را صرف تمیزکاری و نظافت کنیم؟

قیمت از موارد تاثیر گذار کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

باکس و قفسه‌های از پیش آماده شده، قیمت ارزان‌تری نسبت به کابینت دارند اما ممکن است به درد آشپزخانه شما نخورند و مجبور شوید سفارش دهید تا قفسه‌ای باز مخصوص شما بسازند که هزینه آن بیشتر از کابینت‌های معمول خواهد بود.

کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

آشفتگی بصری

تعداد زیاد قفسه‌های باز در آشپزخانه به خودی خود احساس به هم ریختگی را القا می‌کند چه برسد به آنکه شما هم نتوانید خوب مرتبش کنید و آشفته باشد. همچنین بسیاری درمورد گذاشتن وسایل در قفسه‌های باز دچار وسواس می‌شوند و همه وسایل تزیینی را در آن قرار می‌دهند که این نیز بر آشفتگی بیشتر اضافه می‌کند. برای اینکه آشپزخانه خود را زیبا کنید به مطلب دکوراسیون آشپزخانه سر بزنید.

درمورد گرد و خاک از مشکلات کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

گرد و خاک و دوده یکی از مشکلات هر سطحی هستند. در واقع کابینت‌های در بسته هم در معرض آلودگی هستند و وقتی با دست‌های روغنی یا کثیف بازشان می‌کنیم ممکن است اثر انگشت روی آن باقی بماند. درهای شیشه‌ای نیز دائم باید تمیز شوند. در واقع ما باید بپذیریم که در دنیایی پرگرد و خاک زندگی می‌کنیم و باید برنامه نظافت منظمی را در دستور کار قرار دهیم. بنابراین داشتن قفسه باز نباید تغییر چندانی در این برنامه نظافت ایجاد کند.



مقاله پیشنهادی =نکات مهم در مورد خرید کابینت

قیمت

از نظر قیمت به دلیل مصرف کمتر چوب و چسب و مواد اولیه لازم، طبعا قفسه‌های باز قیمت کمتری دارند و مقرون‌به‌صرفه هستند. تنها چیزی که شاید کمی به هزینه‌ها بیفزاید ایجاد چارچوب و ساختاری محکم برای حفظ قفسه‌ها است.

مشکلی به نام زلزله

زلزله پدیده‌ای تخریب‌گر است. مخصوصا مواقعی که در ریشترهای بالا و شدید رخ می‌دهد فرق چندانی میان قفسه‌های باز و کابینت‌های دردار نیست. در صورت زلزله‌ای سنگین، ظروف موجود در کابینت‌های دربسته هم آسیب می‌بینند و درها باز و بسته می‌شوند و خود کابینت هم دچار آسیب می‌شود. بنابراین چه قفسه باز و چه کابینت دردار اگر در ساختاری محکم قرار نگیرند، آسیب می بینند و خطرزا هستند.

کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

چگونه لکه های آشپزخانه را پاک کنیم - نوین کابین

۱۸ بازديد
لکه‌های چربی بر روی لوازم آشپزخانه، پیامد رایجی از پختن غذا و استفاده از روغن‌های پخت‌وپز است.

ایجاد این لکه‌های چربی بر روی درها، دستگیره‌ها و هر وسیله دیگری در آشپزخانه اجتناب‌ناپذیر است. در این مطلب از مجله نوین کابین به معرفی روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه می‌پردازیم.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

دیدن این لکه‌ها در بسیاری از موارد ناخوشایند است. با این‌حال، لازم است بدانید راه‌های آسانی برای پاک کردن چربی از روی لوازم آشپزخانه وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین را بر روی لکه‌های چربی بریزید و آن‌ها را پاک کنید. متخصصان توصیه می‌کنند که بهتر است از این روش زمانی استفاده کنید که لکه‌های چربی تازه به‌وجود آمده‌اند. زیرا هر چقدر لکه‌های چربی بیشتر بمانند پاک کردن آن‌ها دشوارتر است. پس از برداشتن چربی، می‌توانید سطح دستگاه را با ترکیبی از آب و سرکه دستمال بکشید.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

پراکسید و جوش‌شیرین از روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

پراکسید و جوش‌شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. سپس، یک اسفنج اسکراب را به این مخلوط آغشته کنید و آن را بر روی لکه‌های چربی بکشید. مشاهده خواهید کرد که لکه‌های چربی به‌راحتی تمیز می‌شوند. این روش به‌ویژه برای نواحی دشوار مثل اطراف مشعل‌ها، هود اجاق‌گاز و دستگیره‌ها استفاده می‌شود. برای اینکه آشپزخانه خود را زیبا کنید به مطلب دکوراسیون آشپزخانه سر بزنید.

آرد

ممکن است برای شما جالب باشد که چه لکه چربی روی اجاق‌گاز باشد و چه روی پیشخوان یا کف آشپزخانه، شما می‌توانید با ریختن آرد بر روی آن، لکه چربی را از بین ببرید. به عقیده متخصصان، آرد چربی را جذب می‌کند و باعث می‌شود که پاک کردن آن بسیار ساده‌تر شود. بنابراین، یکی دیگر از راه‌های موثر برای پاک کردن چربی از روی لوازم آشپزخانه استفاده از آرد است.

روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

تمیز کردن با سرکه از روش های پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه

اگر لکه‌ های چربی ضخیمی بر روی لوازم آشپزخانه شما وجود دارد و این لکه‌ها چه در داخل فر هستند و چه داخل یخچال، شما می‌توانید بر روی لکه‌ها، سرکه بپاشید و سپس اجازه دهید لکه‌ها حداقل پنج دقیقه خیس بخورند. پس از پاک کردن سطح رویی لکه، می‌توانید از جوش‌شیرین برای پاک کردن بقیه مواد استفاده کنید.

تمیز کردن چربی داخل مایکروفر

یک کاسه یا لیوان را با آب و سرکه پر کنید. به‌طوری‌که نیمی از آن آب و نیمی دیگر سرکه باشد. سپس تایمر دستگاه را بر روی دو دقیقه تنظیم کنید و اجازه دهید مخلوط شروع به جوشیدن کند. در مایکروفر را بسته نگه دارید و اجازه دهید بخار برای چند دقیقه کار خودش را انجام دهد. سپس یک دستمال مرطوب یا یک دستمال کاغذی بردارید تا با آن داخل مایکروفر را تمیز کنید.


مقاله پیشنهادی = رنگ جدید کابینت آشپزخانه کابینت سفید طلایی

تمیز کردن چربی کناره‌های یخچال

اگر یخچال شما نزدیک اجاق‌گاز است احتمالا روغن بر روی یخچال نیز پاشیده است. برای پاک کردن لکه‌های چربی روی یخچال، اتوی خود را بردارید. یک حوله مرطوب (اما نه خیس) بر روی لکه چربی قرار دهید و اتوی داغ را بر روی حوله بچرخانید. این کار باعث می‌شود که چربی‌ها از روی سطح یخچال از بین بروند. سپس باقی‌مانده چربی‌ها را با پارچه پاک کنید. همچنین، ازآنجایی‌که اتو داغ است حتما احتیاط زیادی داشته باشید تا نسوزید.

چیدمان زیبای آشپزخانه




رنگ مناسب آشپزخانه - نوین کابین

۱۷ بازديد
انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه می تواند مشکل باشد و این سوال پیش می‌آید که چه رنگی برای آشپزخانه مناسب است.

آشپزخانه روح خانه است. استفاده از رنگ‌های مناسب در آشپزخانه راهی عالی برای ایجاد شخصیت در فضا است بدون اینکه نیاز به تعمیرات اساسی باشد. در این مطلب از مجله نوین کابین به معرفی رنگ‌ مناسب دکوراسیون آشپزخانه می‌پردازیم.

رنگ‌ مناسب دکوراسیون آشپزخانه

به گفته طراحان دکوراسیون رنگ‌های مینیمال، رنگ‌های خنثی گرم و رنگ‌های روشن حس آرامش را در آشپزخانه به‌وجود می‌آورند. این رنگ‌ها در کنار رنگ کابینت‌ها و نور منعکس کننده ارزش خانه شما را چندین برابر خواهد کرد.

رنگ‌های گرم و خنثی

درست است که از دیدگاه بسیاری رنگ‌های خنثی کسل‌کننده هستند اما در ترکیب با رنگ‌های دیگر تاثیر بهتری در دکوراسیون خواهد داشت. رنگ‌های خنثی در ترکیب با رنگ‌های قرمز، زرد یا نارنجی به رنگ‌های گرم و در ترکیب با رنگ‌های سبز، آبی و بنفش به رنگ‌های سرد تبدیل می‌شوند.

رنگ‌ مناسب دکوراسیون آشپزخانه

قرمز

هرکسی رنگ قرمز را برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب نمی‌کند به جز کسانی که می‌خواهند شور و هیجان به فضای آشپزخانه بدهند. این رنگ در آشپزخانه‌ای با رنگ‌های تیره فراوان حس گرفتگی و تیرگی فضا را برطرف می‌کند و در آشپزخانه‌ای با وسایل رنگ استیل نقطه کانونی ایجاد می‌کند.

رنگ قهوه‌ای، رنگ‌ مناسب دکوراسیون آشپزخانه

قهوه‌ای یکی از رنگ‌هایی است که ممکن است تداعی کننده سبک روستیک برای شما باشد همچنین می‌توانید آن را با سبز زیتونی ترکیب کنید. برای کسانی که طرفدار رنگ‌های خنثی هستند، قهوه‌ای انتخاب مناسبی باشد که حس امنیت را در فضا ایجاد می‌کند. برای اینکه آشپزخانه خود را زیبا کنید به مطلب دکوراسیون آشپزخانه سر بزنید.

رنگ‌ مناسب دکوراسیون آشپزخانه

کرم یا زرد روشن

بسیاری از صاحبخانه‌ها و طراحان دکوراسیون معتقد هستند که یکی از رنگ‌های مناسب دکوراسیون آشپزخانه رنگ زرد است. این رنگ با بیشتر کابینت‌های چوبی ترکیب زیبایی می‌سازد و مانند رنگ سفید با ایجاد نور فضای دلبازی را فراهم می‌کند. رنگ‌های زرد عمیق‌تری که سایه تیره دارند حال و هوای دلچسب‌تری را به آشپزخانه‌های سنتی و کلاسیک می‎‎‌دهند.


مقاله پیشنهادی = اکسسوری های جدید کابینت

آبی، رنگ‌ مناسب دکوراسیون آشپزخانه

رنگ آبی که قبلا رنگ کسل کننده‌ای به حساب می‌آمد، امروز در لیست بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه جای گرفته است. رنگ آبی در دکوراسیون جذابیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند در مقدار محدود و به‌عنوان رنگ حاشیه زیبایی خاصی را به آشپزخانه کوچک شما بدهد. چنانچه می‌خواهید از رنگ آبی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، کمی محدود و به صورت رنگ حاشیه آن را به‌کار ببرید.

رنگ آبی در دکوراسیون آشپزخانه

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت

مقاله پیشنهادی = مراحل خرید کابینت

روف گاردن بزنیم یا بام سبز - نوین کابین

۲۲ بازديد
بام سبز

روف گاردن یا پشت بام سبز، تجربه زندگی سبز را برای شهروندان امروز فراهم می کند. ایجاد محیطی دلپذیر و زیبا در ارتفاع با مناظری متفاوت از آنچه به طور معـمول می بینیم، آن هم در فضایی گمشده از ساختمان که تاکنون بدون استفاده به نظر می رسیده، این ایده بدون شک جالب و منحصر به فرد است.

ایجاد روف گاردن، در سال های اخیر با توجه به عرضه راهـکارهای اجرایی مناسب و به منظور ارتقای سطح کیفی زندگی و همچنین افزایش ارزش بـنا و ساختمــان، مورد توجه مهندسین مشاور، معماران و سازندگان ساختمان قرار گرفته است.

روف گاردن، باغ بام یا سقف سبز اصطلاحی است که به ایجاد بستری مناسب برای رشد و ایجاد پوشش گیاهی روی پشت بام یا تراس گفته می شود.

با پیشرفت علم و کشف مواد جدید، می توان روی بام هرخانه، آپارتمان، بیمارستان و… یک روف گاردن و به عبارت دیگر باغ بام، یک باغ زیبا با گیاهان کوچک و بزرگ ایجاد کرد.

نحوه اجرای روف گاردن

به دلیل رقابتی بودن بازار اجرای بام سبز در کشورهای مختلف، نحوه اجرا و جزئیات بام سبز بسیار متنوع است. اما به طور کلی بام های سبز از ۶ لایه اصلی تشکیل می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

عایق رطوبتی برای پشت بام سبز

به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت از لایه های بالایی بام سبز، سطح روی سقف باید به خوبی عایق بندی شود. بام های سبز با هرگونه عایق رطوبتی قابل اجرا هستند و انتخاب نوع عایق محدودیت ایجاد نمی کند.

به منظور محافظت از عایق ساختمان در برابر آسیب های وارده در هنگام نصب روف گاردن و همچنین در هنگام کوددهی و یا در مقابل نفوذ ریشه های گیاهان باید به وسیله لایه ای محافظ روی عایق رطوبتی را پوشاند.

لایه زهکشی برای روف گاردن

لایه ای است با حداقل ضخامت ۲۰ میلی متر که به منظور ذخیره آب حاصل از باران و آبیاری و انتقال آب اضافه به سیستم فاضلاب ساختمان به لایه محافظ  و محیط کاشت اضافه می شود.

لایه صافی یا فیلتر برای روف گاردن

در بین محیط کشت و لایه زهکش فیلتری قرار دارد که رطوبت را از محیط ریشه ها دور می کند و مانع از فساد ریشه ها می شود.

محیط کشت مناسب برای روف گاردن

لایه ای است که گیاه در آن کاشته می شود و شرایط رشد گیاه را فراهم می کند.

پوشش گیاهی مناسب روف گاردن

به طور کلی سه عامل مکانی، اجتماعی و اقتصادی در انتخاب پوشش گیاهان با روف گاردن دخیل اند. لازم است که گیاهان مناسب هر اقلیمی انتخاب شود، خواه شرایط آن به صورت دوره ای خیلی خشک، خیلی گرم، خیلی سرد یا خیلی متغیر باشد.

 پشت بام سبز

روف گاردن


مقاله پیشنهادی = طراحی کابینت آشپزخانه آنلاین چیست 

فضای سبز

معماری های خاص


مقاله پیشنهادی = سبک جدید کابینت آشپزخانه

پشت بام

گلهای روف گاردن

پشت بام سبز


وب سایت دکوراسیون نوین کابین

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری منزل - نوین کابین

۳۴ بازديد

همانطور که می دانید بیشتر خانم های خانه دار با تغییر فصل و یا نزدیک شدن به عید نوروز تمایل دارند که حتماً یک تنوع و تغییری در ظاهر خانه به وجود بیاورند و برای آنها خیلی مهم است که این تنوع چشمگیر و جذاب باشد و در جهت زیباتر شدن منزل انجام شود. با توجه به اینکه خرید و فروش و نو کردن وسایل هزینه خیلی زیادی می طلبد انجام تنوع با تعویض وسایل کار دشواری است ولی یکی از کارهایی که هزینه کمی دارد و انجام آن باعث می‌شود دکوراسیون زیرورو شود و یک تغییر خیلی چشمگیر در آن به وجود بیاید استفاده از کاغذ دیواری برای خانه است و یا تعویض کاغذ دیواری می تواند کاملا ظاهر خانه را نو کند و با توجه به نیاز مشتری تنوع محصولات طوری بالا رفته که در بعضی از موارد شما می توانید خیلی راحت این کاغذ دیواری ها را شست و شو دهید و تمیز کنید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی سبز مبلمان راحتی سبز

کاغذ دیواری پذیرایی سبز مبلمان راحتی سبز

 

این کاغذ دیواری ها در فروشگاه های مختلف، بازارها و سایت های مختلف عرضه می شوند و شما می توانید کاتالوگ های آن را بررسی کنید و از بین انواع مختلف مدل هایی که عرضه می شود، مدلی که برای خانه شما مناسب تر است و با سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد را انتخاب و خریداری کنید. البته کاغذ دیواری ها از نظر قیمت در رنج متفاوتی قرار دارند و این به علت جنس و طرح و کاربرد آنها است.

 

آیا در خانه اجاره ای کاغذ دیواری نصب کنیم؟

 خیلی از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون کلی و تغییر ظاهر کلی در خانه هستند تصمیم میگیرند از کاغذ دیواری استفاده کنند زیرا با یک هزینه نسبتا کم ظاهر جذاب و زیبایی می‌تواند در خانه حاکم شود. اما آیا استفاده از کاغذ دیواری برای کسانی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و ماندن آنها در آن خانه موقتی است کار درستی است؟ 

 

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن سفید مشکی مبل راحتی توسی

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن سفید مشکی مبل راحتی توسی

 

 در پاسخ به این سوال باید بگویم که پیشنهاد ما این است که در خانه هایی که اجاره ای هستند از کاغذ دیواری استفاده نکنید چون چسباندن این کاغذها با استفاده از یک سری چسب های مخصوص است و اگر تصمیم داشته باشید بعد از جابجایی این کاغذ دیواری ها را جدا کنید و با خود ببرید باید بدانید که اثر آن چسب ها روی دیوار باقی می ماند و خوشایند نیست و دیوار دیگر مثل قبل نمی شود مگر اینکه با صاحبخانه مشورت کنید و بعد این کار را انجام دهید.


مقاله پیشنهادی = آیا کابینت چوبی ارزش اجرا دارد ؟ 

ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده

ممکن است شما حتی نتوانید برای تعویض کلی کاغذ دیواری خانه  هزینه کنید و مجبور شوید قسمت هایی از کاغذ دیواری که قبلا آسیب دیده را ترمیم کنید و یا قسمت هایی که قابل ترمیم نیستند را عوض کنید و فکر این که قرار است یک قسمت هایی از کاغذ دیواری را عوض کنید و یکدست بودن آن روی دیوار باقی بماند کمی مشکل است. برای این کار شما نیاز دارید یک سری ابزار و وسایل داشته باشید که این ابزار شامل اسفنج مخصوص کاغذ دیواری، کاتر، چسب کاغذ دیواری یا خمیر مخصوص کاغذ دیواری و یک تکه از کاغذ دیواری که کاملا سالم است که قرار است در جای قبلی قرار بگیرد.

 

 

کاغذ دیواری پذیرایی طرح کلاسیک طلایی دیوار پشت تلویزیون پرده پذیرایی زرشکی

کاغذ دیواری پذیرایی طرح کلاسیک طلایی دیوار پشت تلویزیون پرده پذیرایی زرشکی

 

در مرحله اول شما باید یک تکه کاغذ دیواری را برش بزنید و بردارید و کاغذ دیواری سالم را که قرار است در جای آن قرار دهید به شکل مستطیل ببرید و فقط توجه کنید که چند سانتی متر بزرگ تر از جایی که ترمیم لازم دارد برش دهید و سعی کنید این نوع برش را از قسمتی که طرح مشابه دارد تهیه کنید که وقتی سر جایش قرار می‌دهید ناهماهنگی نداشته باشد و سپس مقداری از چسب را با اسفنج مرطوب به پشت تکه بریده شده بزنید و در جای مورد نیاز نصب کنید و صبر کنید که کاملا خودش را بگیرد و قسمت های اضافه را برش دهید و بردارید.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه 

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

یکی از سوال هایی که خیلی برای مشتری ها و مخاطبان پیش می‌آید این است که اصلا خانه را رنگ کنند یا از کاغذ دیواری استفاده کنند؟ و همیشه خیلی از افراد در این مرحله دچار تردید هستند و برای اینکه این تردیدها برطرف شود لازم است که مزایا و معایب هر کدام از این دو را بدانید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. در این مقاله تصمیم نداریم که بگوییم دقیقا کاغذ دیواری برای خانه شما مناسب تر است یا رنگ، اما با توجه به نکاتی که به شما آموزش می دهیم می ‌توانید متوجه شوید که کدام یک از این دو مورد برای منزل شما مناسب تر است.

 

کاغذ دیواری گل گلی آشپزخانه غذا خوری

کاغذ دیواری گل گلی آشپزخانه غذا خوری

 

انتخاب کاغد دیواری برای خانه های کوچک

واقعیتی که در مورد رنگ ها و کاغذ دیواری ها وجود دارد این است که تنوع در کاغذ دیواری ها خیلی بیشتر از رنگ ها است و این یکی از نقاط قوت این محصول است. از بین کاغذ دیواری ها و رنگ ها باید بگویم که رنگ ها خانه را نورگیر تر می کنند و چون سطح براق تری دارند باعث انعکاس نور می شوند که این علاوه بر اینکه باعث می‌شود فضا روشن‌تر به چشم برسد باعث دل بازتر شدن و بزرگتر به نظر رسیدن خانه هم میشود ولی کاغذ دیواری ها نور را جذب می کنند و این ویژگی مثبت را ندارند.

 

با توجه به اینکه بیشتر خانه های امروزی متراژ پایینی دارند و خیلی از خانواده ها در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند مدام به دنبال راهی برای بزرگتر نشان دادن خانه و دلباز نشان دادن آنها هستند. اگر به دنبال بزرگتر نشان دادن خانه هستید باید بگویم که رنگ ها برای شما گزینه مناسب تری از کاغذ دیواری ها هستند زیرا علاوه بر نکته ای که در مورد بازتاب نور در مورد رنگ ها و کاغذ دیواری ها گفتیم، کاغذهای دیواری به خاطر طرح هایی که روی خودشان دارند حتی اگر این طرح ها خیلی کوچک هم باشد باعث می‌شود فضای خانه کوچک تر دیده شود.

 

کاغذ دیواری پذیرایی توسی مشکی طرح مدرن مبل راحتی توسی

کاغذ دیواری پذیرایی توسی مشکی طرح مدرن مبل راحتی توسی

 

تنوع بافت در کدام یک بیشتر است؟

 بیشتر افراد تمایل دارند در قسمت های مختلف بافت دیوار هماهنگ با بافت کلی دکوراسیون باشد و هماهنگی زیادی بین آن برقرار شود. اگر شما هم به دنبال بافت های متنوع هستید پیشنهاد می کنیم که کاغذ دیواری را انتخاب کنید، چون کاغذ دیواری ها در زمینه بافت، جنس و طرح و رنگ آنقدر متنوع هستند که شما با هر سلیقه ای سراغ آنها بروید دست خالی برنمیگردید.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب دیوار پشت تخت کاغذ دیواری طرح دار

کاغذ دیواری اتاق خواب دیوار پشت تخت کاغذ دیواری طرح دار

 

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

هیچ وقت کاملا خودتان را درگیر قوانین و اصول نکنید و از خلاقت و سلیقه خودتان هم برای خانه کمک بگیرید. مثلا لازم نیست که حتماً فقط از یکی از نمونه های کاغذ دیواری یا رنگ در خانه خود استفاده کنید و شما این شانس را دارید که هم از کاغذ دیواری در خانه خود استفاده کنید و هم از رنگ، و از آنها به صورت ترکیبی استفاده کنید. ولی توجه داشته باشید که ترکیب کردن آنها یه مقدار هوشمندی نیاز دارد و بهتر است که از یک طراح و معمار داخلی مشورت بگیرید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی گلدار مدرن جدید خاص

کاغذ دیواری پذیرایی گلدار مدرن جدید خاص

 

ست کردن مبلمان با دیوار با کاغذ دیواری

 همانطور که گفتیم کاغذدیواری ها انواع متفاوتی دارند و شما با توجه به اینکه قرار است دکوراسیون خانه تان مدرن یا کلاسیک باشد نمونه مد نظر خود را انتخاب می کنید. البته اگر از بین گزینه‌های مختلف کاغذ دیواری ای را انتخاب کردید که به سبک کلاسیک بیشتر نزدیک بود لازم نیست که حتماً از مبل کلاسیک استفاده کنید و می توانید از مبل های چستر فیلد در این مورد استفاده کنید زیرا در هر صورت چیزی که تعیین کننده وسایل خانه شماست سلیقه خود شماست و سعی کنید از وسایلی در خانه استفاده کنید که از دیدن آنها لذت ببرید.

 

کاغذ دیواری پذیرایی طرح آجر مبلمان ال سفید

کاغذ دیواری پذیرایی طرح آجر مبلمان ال سفید

 

راهنما انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

 سعی کنید هماهنگی بین رنگ ها طوری باشد که رنگ کاغذ دیواری و مبل ها عینا مثل هم نباشد و یک تنالیته روشن به تیره و برعکس داشته باشد. به طور مثال ترکیب رنگ های کرم، قهوه ای، شیری و نسکافه ای می ‌تواند ترکیب رنگ خوبی در خانه شما باشد. اگر به طور مثال برای مبل های راحتی یا حتی مبل کلاسیک رنگ قهوه ای را انتخاب کردید می‌توانید در کنار آن از رنگ های کرمی هم استفاده کنید و میزی که به عنوان میز جلو مبلی در مقابل مبل قرار میگیرد هم میتواند قهوه ای تیره باشد هم سفید باشد که همه اینها بستگی به مبل شما و سلیقه شما دارد.

 ترکیب رنگ هایی که گفته شد بیشتر مناسب دکوراسیون کلاسیک و مجلل تر است و اگر می خواهید به سمت دکوراسیون مدرن و امروزی پیش بروید سعی کنید از رنگ های خنثی بیشتر استفاده کنید. به طور مثال رنگ های سفید و طوسی در کنار هم به خاطر روشنی و راحتی که دارند یک سبک مدرن را در خانه به وجود می آورند. البته اینطور نیست که برای دکوراسیون سلطنتی نتوان از این ترکیب رنگ استفاده کرد.

 

کاغذ دیواری طرح سنگ پذیرایی مبل راحتی توسی

کاغذ دیواری طرح سنگ پذیرایی مبل راحتی توسی

 

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اگر تصمیم گرفتید برای اتاق خواب خود هم کاغذ دیواری تهیه کنید این کاغذ دیواری، هم می تواند از طرح کاغذ دیواری هایی که در قسمت پذیرایی خانه قراردادید باشد و هم می تواند یک کاغذ دیواری متفاوت باشد. قسمت اتاق خواب و پذیرایی کاملا جدا است و شما می توانید اگر ایده ای دارید به صورت جداگانه در این قسمت پیاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی = قیمت کابینت چگونه محاسبه میشود ؟

کاغذ دیواری اتاق خواب گلدار

کاغذ دیواری اتاق خواب گلدار

 

 اما سعی کنید که از کاغذ دیواری در اتاق خواب استفاده کنید که طرح شلوغ نداشته باشد و یا رنگ هایی نباشد که آرامش شما را به هم بزند و خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد و سعی کنید از طرح‌هایی که حس خوبی به شما میدهد و آرامش بیشتری در اتاق برقرار می کنند استفاده کنید.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید سعی کنید از کاغذ دیواری های تیره رنگ در آن استفاده نکنید زیرا باعث می شود اتاق کوچک تر از چیزی که هست به نظر برسد و اگر طرح ها عمودی باشند و زمینه روشن باشد، اتاق بزرگتر و سقف اتاق بلندتر دیده می شود و این باعث زیباتر شدن اتاق شما میشود.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب طرح دار کلاسیک

کاغذ دیواری اتاق خواب طرح دار کلاسیک

 

چسب کاغذ دیواری

بسیاری از افرادی که برای پوشش دیوارهای منزل خود از کاغذ دیواری استفاده می‌کنند به دنبال پیدا کردن بهترین چسب کاغذ دیواری هستند تا کار تمیز و سکه از آب در بیاید .

بنابراین بعد از اینکه کاغذ دیواری مناسب منزل خود را با توجه به سبک دکوراسیون خانه انتخاب کردید باید وقتی را هم برای پیدا کردن چسب مناسب کاغذ دیواری اختصاص دهید و سعی کنید از فردی که در این زمینه مهارت دارد برای نصب کاغذ دیواری کمک بگیرید .

 می‌توانید از همان فروشگاهی که کاغذ دیواری را خریداری می کنید بخواهید که یک نصاب ماهر را برای نصب کاغذ دیواری منزل شما بفرستند تا با استفاده از هنر دست و همچنین چسب کاغذ دیواری مناسب خروجی کار با بهترین کیفیت به شما تحویل داده شود.

 اگر هزینه و وقت زیادی برای کاغذ دیواری مصرف کنید اما در عوض به چسب کاغذ دیواری توجهی نداشته باشید نتیجه کار خوب نخواهد شد و باید دقیقاً به همان میزانی که برای خرید کاغذ دیواری وقت گذاشته اید و جنس و کیفیت آن را بررسی کرده اید در مورد کیفیت و جنس چسب کاغذ دیواری هم انرژی مصرف کنید تا نصب کاغذ دیواری به بهترین نحو ممکن انجام شود.


 

گاهی اوقات نصابی که برای نصب کاغذ دیواری خانه شما می‌آید چسب کاغذ دیواری را همراه خود می آورد ولی سعی کنید به راحتی اعتماد نکنید و حتما چسبی که قرار است استفاده شود را بررسی کنید و از او بخواهید که در مورد کیفیت چسب کاغذ دیواری به شما تضمین دهد و بعد شروع به کار کند زیرا در صورتی که چسب مناسبی در کار استفاده نشود کل کار خراب شده و هزینه دو برابری برای شما تراشیده می شود .

معمولاً هر نصابی از چسب خاص و منحصر به فرد خود که بارها از آن استفاده کرده برای کارش استفاده می کند و نمی توان گفت که تنها یک برند و مارک خاصی از چسب کاغذ دیواری بهترین است و بقیه کارآمد نمی باشند . بلکه چسب کاغذ دیواری ها با درجه کیفیت مختلف و با برند های متفاوتی وجود دارند و همین که شما از کیفیت آن ها اطمینان حاصل کنید و نصاب بابت جنس چسب به شما ضمانت دهد ، دیگر نیازی به نگرانی بیشتر نیست .

 

انواع چسب کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری چسب کاغذ دیواری انواع مختلفی دارند که بهتر است آنها را بشناسید. ولی به طور کلی 5 نوع چسب کاغذ دیواری داریم که شامل موارد زیر می باشند :

  1. چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد   Cold water paste

  2. چسب های همه منظوره کاغذ دیواری  All-purpose Paste

  3. چسب کاغذ دیواری با چسبندگی زیاد  Heavy-duty/Extra Strong paste

  4. چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری   Paste the wall

  5. چسب های مایع و یا آماده مصرف کاغذ دیواری  Reaqdy to use paste


قیمت چسب کاغذ دیواری را کیفیت و میزان چسبی که شما مصرف می کنید تعیین خواهد کرد . همچنین تکنولوژی که برای ساخت چسب کاغذ دیواری استفاده می‌شود بر روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود . پس همیشه گرانتر بودن چسب به معنی کیفیت بهتر آن نیست و ممکن است نوع تکنولوژی تولید آن هزینه‌بر بوده باشد .

 سعی کنید برای اینکه بهترین نوع چسب کاغذ دیواری را خریداری کنید حتماً مشخصاتی که روی بسته‌ بندی چسب درج شده را به خوبی مطالعه کنید و اگر دستورالعمل ساخت و آماده سازی چسب کاغذ دیواری روی آن درج نشده از فروشنده بخواهید که به صورت کامل برای شما توضیح دهد که چگونه آن را تهیه و آماده کنید.

 

در مورد چسباندن کاغذ دیواری این نکته را مد نظر داشته باشید که دیوار هایی که تازه گچ شده اند و نو هستند احتیاج بیشتری به چسب دارند و می توانید در این شرایط از پرایمر هم استفاده کنید و در لایه اول از پرایمر یا یک لایه چسب به صورت رقیق استفاده کنید و وقتی که کاملاً خشک شد و منافذ آن بسته شد ، ادامه کار را انجام دهید.

 

چسب کاغذ دیواری سه بعدی

چسب کاغذ دیواری سه بعدی

 


کارخانه تولید دکوراسیون چوبی و کابینت 

 

معایب و مزایا کابینت کلاسیک - نوین کابین

۳۵ بازديد

کابینت کلاسیک چیست؟

کلمه کابینت ریشه فرانسوی دارد، در اصل کابینت معنی قفسه بندی می دهد. در گذشته در کشور ما از گنجه استفاده می شد و از ابتدای قرن بیستم بود که کابینت ها به شکل امروزی در آمدند. با مطالعه ادامه مطلب متوجه خواهید شد کابینت آشپزخانه کلاسیک چیست؟ در واقع با وجود تنوع بسیار در صنعت کابینت سالیان متوالی کابینت آشپزخانه کلاسیک پر طرفدار ترین سبک کابینت آشپزخانه است. مشخصه اصلی کابینت کلاسیک وجود ستون و سرستون های منبت کاری شده در کنار تاج و زیر چراغ ابزار خورده است که نقطه تمایز کابینت کلاسیک و کابینت مدرن به شمار می رود.

کابینت کلاسیک

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

با شناخت معایب و مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک انتخاب شما برای خرید یک انتخاب آگاهانه است. در واقع مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک بسیار بیشتر از معایب آن است. در ادامه این مطلب مهم ترین معایب و مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک را با شما در میان می گذاریم :

معایب کابینت آشپزخانه کلاسیک

  • این سبک کابینت نسبت به رطوبت حساس است.
  • کابینت کلاسیک به دلیل روند تولید پیچیده و ظرافت بالا قیمت به نسبت بالاتری به کابینت مدرن دارد.
  • این سبک کابینت آشپزخانه نسبت به حرارت حساسیت دارد.
  • در صورت آسیب رسیدن به طرح های کابینت آشپزخانه کلاسیک امکان تعمیر، ترمیم و تعویض وجود ندارد.
  • کابینت کلاسیک نسبت به اشیا تیز و برنده آسیب پذیر است.
  • به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالا پروسه تولید و نصب مدت زمان بیشتری وقت می برد.
  • در صورت استفاده از متریال نامرغوب خیلی زود طرح های کابینت از بین می رود و رنگ آن کدر می شود.

کابینت کلاسیک جدید

مزایا کابینت آشپزخانه کلاسیک :

  • در این سبک کابینت شما می توانید طرح مورد نظرتان را روی درب کابینت حکاکی کنید.
  • کابینت آشپزخانه کلاسیک در رنگ های بسیار متنوع موجود هستند و امکان ست شدن با دیگر وسایل منزل به راحتی مهیا می شود.
  • این نوع کابینت شامل ستون سر ستون های نقش برجسته گل های رنگ شده و ابزار خورده زیبا هستند که به زیبایی دکور آشپزخانه می افزاید.
  • در صورت استفاده از متریال مرغوب این نوع کابینت بسیار با دوام است و طی سالیان طولانی همان نما و جذابیت ابتدایی را دارد.
  • کابینت کلاسیک شامل تاج و زیر چراغ ابزار خورده زیبا در سبک های متفاوت است.
  • تنوع نامحدود در طراحی و حکاکی درب این نوع کابینت یکی دیگر از مزایای آن است.

کابینت کلاسیک

جهت اطلاعات بیشتر از سبک و مدل های کابینت کلاسیک میتوانید از لینک های زیر استفاده کنید ...



مقاله کابینت کلاسیک

مقاله کابینت چوبی کلاسیک

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه