آشپزخانه مدرن - هر آنچه که نیاز دارید برای داشتن یک آشپزخانه مدرن

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

آشپزخانه مدرن - هر آنچه که نیاز دارید برای داشتن یک آشپزخانه مدرن

۶ بازديد

اگر شما هم طرفدار سبک مدرن در دکوراسیون داخلی هستید، حتما دوست دارید لذت آشپزی کردن در یک آشپزخانه مدرن را تجربه کنید. آشپزخانه ای با تمام امکانات که چیدمان داخلی آن مطابق روز انجام شده و سر و شکلی مدرن و امروزی دارد. ما در این متن قصد داریم تا درباره اصول طراحی آشپزخانه مدرن صحبت کنیم و هر بخش از این اشپز خانه مدرن را به طور مجزا بررسی نماییم. دیزاین آشپزخانه مدرن به گونه ای است که هم زیبایی و هم کاربردی بودن فضا را شامل می شود. این طراحی شامل تمام جزییات از رنگ کاشی ها گرفته تا مدل کابینت ها خواهد بود. اگر می خواهید آشپزخانه ای مدرن و به روز داشته باشید، در این متن همراه ما بمانید.

آشپزخانه مدرن

ویژگی های یک آشپزخانه مدرن

می گویند آشپزخانه قلب خانه است و برای آنکه همیشه زندگی در خانه جریان داشته باشد، این قلب باید به خوبی بتپد. یک اشپز خانه مدرن دارای فضایی کاربردی است. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک از چیدمان همین کاربردی بودن آن است. شما از تمامی فضا ها برای ایجاد کابینت و شلف و طبقه می توانید استفاده کنید. ویژگی دیگر مدل آشپزخانه مدرن سادگی آن است. بر خلاف سبک کلاسیک که همیشه از وسایلی حجیم و پر زرق و برق و جاگیر استفاده می شود، در طراحی آشپزخانه مدرن همه چیز به سادگی انتخاب می گردد تا فضای کمتری از محیط آشپزخانه اشغال گردد. در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه های مدرن باید در انتخاب وسایلی که حال و هوایی امروزی دارند دقت کنید و سعی کنید فضای آشپزخانه را تا جای ممکن خلوت نگه دارید. در ادامه اجزای مختلف یک اشپز خانه مدرن را بررسی خواهیم کرد.

آشپزخانه مدرن

دیوار های آشپزخانه مدرن

در طراحی آشپزخانه مدرن پیش از هر چیز باید به کاشی های دیوار ها و خصوصا کاشی های بین کابینتی توجه نمایید. دیزاین آشپزخانه مدرن با استفاده از کاشی هایی با طرح و رنگ مدرن فضا را زیبا می کند. انتخاب طرح و رنگ این کاشی ها بستگی زیادی به سلیقه و نظر شخصی شما و همچنین متراژ آشپزخانه تان دارد. اگر فضای تان محدود است به سراغ کاشی هایی ساده با رنگ روشن بروید. باید گفت کاشی های ساده سفید هم مدرن هستند و هم هیچ وقت از مد نمی افتند، با هر رنگ کابینت هم به خوبی ست می شوند. در آشپزخانه های مدرن امروزی از کاشی هایی به رنگ سفید، طلایی، طوسی و مشکی، آبی لاجوردی و دیگر رنگ ها استفاده می گردد. بسته به فضا و فرم اشپز خانه مدرن خود کاشی کاری دیوار ها را انجام دهید و سپس به سراغ کابینت آشپزخانه بروید.

کابینت مدرن

کابینت های یک آشپزخانه مدرن

قطعا مهم ترین بخش در طراحی آشپزخانه مدرن مربوط به کابینت ها است. یکی از ویژگی های مدل آشپزخانه مدرن آن است که شما می توانید مطابق با خواسته و نیاز تان کابینت های آشپزخانه را طراحی نمایید. برای مثال از پایین تا سقف یک دیوار را کابینت کنید یا آنکه تعداد کشو ها را افزایش دهید، طبقات کابینت ها را کم یا زیاد کنید، محل قرار دادن یخچال و فر و مایکرو ویو و دیگر وسایل برقی را تعیین کنید و غیره. در مورد طرح کابینت های یک اشپز خانه مدرن هم باید گفت که باید از کابینت هایی با درب های تزیینی و حکاکی شده دوری کرده و سراغ کابینت هایی ساده با درب های مسطح و صاف بروید. کابینت هایی که دارای دستگیره مخفی هستند یا دستگیره های فلزی مدرنی دارند. این کابینت ها با سادگی و زیبایی که دارند فضای آشپزخانه را شیک و کاربردی کرده و با تجهیزات آرام بند که در داخل درب ها تعبیه شده، باز و بسته کردن آنها راحت و بدون هیچ صدایی همراه است.

مقاله پیشنهادی = مشاهده نمونه اجرا شده کابینت تمام چوب

در مدل آشپزخانه مدرن می توان از کابینت های ام دی اف ساده و یا کابینت هایی با پوشش های گلاس که دارای درب های براق و صیقلی هستند، استفاده کرد. رنگ کابینت ها را نیز بر اساس رنگ کاشی ها و همینطور متراژ آشپزخانه انتخاب نمایید. دیزاین آشپزخانه مدرن با کابینت هایی به رنگ سفید، عاجی و طوسی بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. دیگر رنگ ها نیز در یک اشپز خانه مدرن قابل استفاده هستند.

کابینت مدرن شیک

پیشخوان، کانتر یا جزیره در آشپزخانه مدرن

یکی از چیز هایی که در طراحی آشپزخانه مدرن در نظر گرفته می شود، طراحی یک پیشخوان یا کانتر است. در آشپزخانه های امروزی دیگر میز و صندلی ناهار خوری در این فضا قرار داده نمی شود و معمولا از همان پیشخوان یا کانتر به عنوان میز برای صرف غذا استفاده می گردد. این پیشخوان یا کانتر می تواند به صورت کابینت دار ساخته شده و تبدیل به یک جزیره شود. جزیره در دیزاین آشپزخانه مدرن بسیار مهم است و علاوه بر آنکه فضا را امروزی تری می کند، وسیله ای کاربردی محسوب شده و نیاز افراد به کابینت برای قرار دادن وسایل و همینطور جایی برای انجام کارهای آشپزی یا میل نمودن غذا فراهم می آورد. معمولا در مدل آشپزخانه مدرن طرح و رنگ کانتر یا جزیره عینا شبیه به کابینت ها انتخاب می گردد. اما در صورت دلخواه می توان رنگ آنها را مختلف انتخاب نمود. صندلی های مخصوص کانتر نیز در بازار موجود است که ارتفاعی بلند دارند و در بعضی مدل ها می توان ارتفاع آنها را تنظیم کرد.

مقاله پیشنهادی = راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

نورپردازی در یک آشپزخانه مدرن

برای آنکه فضای اشپز خانه مدرن تان زیبا و دیدنی شود، باید به یک نورپردازی جذاب برای آن فکر کنید. جهت انجام کار نورپردازی علاوه بر استفاده از لوستر و چراغ های آویزی در بالای کانتر، جزیره یا اپن آشپزخانه، می توانید از ریسه های نوری در زیر کابینت ها استفاده نمایید. این نور های مخفی به گونه ای در زیر کابینت ها تعبیه می شوند که در هنگام روشن شدن نواری باریک در زیر کابینت ها را روشن می کنند. تصویری زیبا از این نور های مخفی ایجاد می شود که حال و هوای خاصی را در طراحی آشپزخانه مدرن ایجاد می کند. اما همانطور که گفته شد از چراغ های آویزی برای بالای جزیره یا کانتر در ورودی آشپزخانه نیز استفاده می شود. در یک آشپزخانه مدرن می توانید دو یا سه چراغ با طرح مشابه مثلا چراغ حباب دار یا هر مدل دیگر را با ارتفاعی یکسان نصب نمایید و به زیبایی طراحی آشپزخانه مدرن خود بیافزایید.

آشپزخانه مدرن

گاز، سیک، شیرآلات، هود و استفاده از تکنولوژی و ابزار های هوشمند

معمولا اجاق گاز، سینک و هود همگی با یک طرح و مدل و از یک برند خریداری می شوند. در مدل آشپزخانه مدرن تا جای ممکن از مدرن ترین این وسایل استفاده نمایید. برند های ایرانی مختلفی وجود دارد که این محصولات را به زیباترین شکل ممکن ساخته و به بازار عرضه می کنند. برای مثال در آشپزخانه های مدرن به جای استفاده از اجاق گاز حتما از گاز های رومیزی استفاده می شود که با هود بالای سر شان ست و هماهنگ است. در مورد شیرآلات نیز موضوع مدرن بودن و استفاده از شیرآلاتی با طراحی های جدید در دیزاین آشپزخانه مدرن بسیار مهم است. شیرآلاتی با کیفیت که قابلیت های خاصی در محدوده کاری خود دارند و جدید ترین انواع شیر های آب محسوب می شوند، برای دیزاین آشپزخانه مدرن قابل استفاده خواهند بود. برای داشتن یک اشپز خانه مدرن استفاده از ابزار های هوشمند بسیار مهم است. از تنظیم تایمر برای خاموش و روشن کردن گاز گرفته تا تعیین مدت زمان روشن بودن آن، کنترل از راه دور وسایل برقی به کمک موبایل، کنترل هود و دیگر وسایل از جمله ویژگی های یک آشپزخانه مدرن محسوب می شود.

آشپزخانه مدرن شیک

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.