آرشیو آذر ماه 1401

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

نظم دهی به آشپزخانه - نوین کابین

۱۰ بازديد

نظم‌ دهی به آشپرخانه یکی از دغدغه‌های اصلی در این فضای محبوب است. تفاوتی ندارد که آدم منظمی باشید و یا حساسیت کم تری به مرتب بودن فضا داشته باشید؛ به هم‌ریختگی داخل کابینت می‌تواند پس از مدتی به یک بحران برای آشپزخانه منزل شما تبدیل شود. برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است از قدم اول بر مبنای اصول و چارچوب‌های درست نظم‌دهی پیش بروید. گام اول، استفاده‌ی درست و کاربردی از شلف داخل کابینت آشپزخانه است. این شلف‌ها امروزه به شکل‌های مختلف و در اندازه‌های متفاوتی وجود دارند؛ تنها کافی است فضای داخل کابینت خود را بشناسید و از آن به بهترین شکل استفاده نمایید.

 

چیدمان آشپزخانه

 

کاربردهای شلف داخل کابینت

فضای کوچک آشپزخانه‌ها، ظروف کوچک و بزرگ با اشکال متفاوت و کمبود فضای کافی برای قوطی‌های قابل استفاده و بسته‌های ادویه‌جات، از جمله مسائلی است که همه‌ ما بارها با آن مواجه بوده‌ایم. اما بهتر است بدانید برای داشتن یک آشپزخانه مرتب، لازم نیست که تعداد زیادی کابینت داشته باشید؛ بلکه استفاده درست از فضاهای به ظاهر بی اهمیت هم می‌تواند اندکی از بار این شلوغی‌ها را کم کند. برای به کارگیری درست شلف داخل کابینت و بهترین راه‌های استفاده از آن در این مطلب از چیدانه پیشنهاداتی برایتان آورده‌ایم:

 

مقاله پیشنهادی = معرفی اکسسوری های کابینت آشپزخانه

 

ترتیب را رعایت کنید

ظروف پر استفاده‌ی ما بدون شک بشقاب، سوپ‌خوری، کاشه و پیش‌دستی است؛ بنابراین این بخش را باید با نهایت دقت بچینید. شکل‌ها و اندازه‌های متفاوت این ظروف کمی کار را سخت کرده و به همین دلیل است که وجود شلف داخل کابینت برای این قفسه ضروری است. این شلف به شما کمک می‌کند به درستی هر ظرف را با هر شکل و اندازه، در جای خود قرار دهید. بشقاب‌های بزرگ‌تر معمولا طبقات پایین شلف و کاسه‌ها و ظروف کوچک‌تر جایگاه بالای آن را به خود اختصاص می‌دهند.

اگر می‌خواهید فضایی منحصر به فرد داشته باشید، می‌توانید از استندهای ظروف برای قراردادن ظرف‌هایی مانند پیش‌دستی استفاده کنید. استند را می‌توانید در کنار بشقاب‌ها قرار دهید و مطمئن باشید که تعداد زیادی از آن‌ها را در برمی‌گیرد.

 

عکس کابینت

 

جای دادن ظروف مهمانی بزرگ‌تر، به دلیل داشتن اشکال و اندازه‌های مختلف کمی دشوارتر به نظر می‌آید؛ اما با استفاده از یک راهکار ساده، شما می‌توانید این ظروف را نیز با دقت و ظرافت در شلف داخل کابینت قرار دهید. این شلف‌ها می‌توانند به صورت پایه‌هایی دندانه‌دار و به صورت ردیفی ظروف مهمانی را دربربگیرند و به این ترتیب کابینت مخصوص ظروف مهمانی نیز به فضایی بهینه و منظم تبدیل خواهد شد.

 

مقاله پیشنهادی = جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه

 

شلف کابینت برای ظروف بزرگ پر استفاده

قابلمه‌ها و تابه‌ها را در این تقسیم بندی از قلم نیندازید. شلف داخل کابینت بر خلاف تصور اغلب ما، می‌تواند بهترین نظم‌دهنده برای ظروف بزرگی مانند قابلمه و تابه باشد. برای قرار دادن درهای این ظرف‌ها در کنار آن‌ها نیز می‌توانید از استندهای ایستاده کمک بگیرید.

 

چیدمان آشپزخانه

 

ظروف ادویه، کوچک‌های فضاخوار!

حتما تا به حال دقت کرده‌اید که ظروف ادویه با همه کوچکی خود چقدر از فضای کابینت ما را به خود اختصاص می‌دهند. این در حالی است که اگر در چیدمان آن‌ها دقت بیشتری داشته باشیم، فضای بهینه‌تری برای سایر لوازم آشپزخانه خواهیم داشت. کابینت مربوط به ادویه برای دسترسی بهتر، اغلب در نزدیکی گاز قرار دارد. معمولا این ادویه‌ها را به صورت ردیفی در کنار هم می‌گذاریم اما این چیدمان مدت طولانی دوام نمی‌آورد و ناچاریم آن را دوباره در مکان‌های درست خود قرار دهیم. این نیاز باعث شده تا کابینت ادویه‌ها، بیش از هر فضای دیگر آشپزخانه نیازمند شلف داخل کابینت باشد.


یکی از راه‌های خلاقانه برای ایجاد طبقه‌بندی، قرار دادن ادویه‌ها در کشوهای پهن آشپزخانه است. برای این فضای کوچک می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و با یک صفحه چوبی، پلکان ساده‌ای برای چینش شیشه‌ها درست کنید. این شلف دست‌ساز هم به کابینت ادویه‌ها نظم می‌دهد و هم جلوه‌ای مدرن دارد.

 

 

اگر این فضا را برای چیدمان ادویه‌ها و ایجاد شلف برای آن‌ها در اختیار ندارید؛ از شلف‌ها و نظم‌دهنده‌های ساده‌تر استفاده کنید. نمونه‌ای از این نظم‌دهنده‌ها، گیره‌های نگهدارنده هستند که هم شلوغی کابینت را از بین می‌برند و هم به فضای کمتری احتیاج دارند.

 

مقاله پیشنهادی = آیا کابینت چوبی ارزش اجرا دارد ؟

 

شلف کابینت برای ظرف‌های نگهدارنده و پلاستیکی

می‌توان گفت ظروف نگهدارنده بیشترین حجم کابینت هر آشپزخانه را اشغال می‌کنند. این ظروف در ابعاد مختلف و اغلب دردار هستند؛ بنابراین باید فکر فضا برای درهای آن‌ها نیز باشید.
استفاده از شلف داخل کابینت با فضای تقسیم‌بندی شده برای بدنه و درها، می‌تواند راه حل مناسبی برای قرار دادن این ظروف در فضای کابینت شما باشد. تفکیک ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی هم شکل نیز می‌تواند در ایجاد نظم این قفسه‌ها بسیار موثر باشد.

 

نظم دهی به کابینت

 

شلف کابینت زیر سینک را فراموش نکنید

کابینت زیر سینک، عمیق‌ترین کابینت هر آشپزخانه‌ای است. فضایی وسیع که البته اغلب در هر خانه‌ای یک انباری تمام عیار است و درست به همین دلیل از نظم بخشیدن به آن غافل هستیم. با کمی حوصله می‌توانیم از این فضا برای نگهداری چیزی فراتر از سطل زباله و سبدهای آبکش استفاده کرد. شلف داخل کابینت در این فضا اغلب نادیده گرفته می‌شود و به همین دلیل است که تصویر مشخصی از نظم بخشیدن به این قسمت از آشپزخانه نداریم.

 

مقاله پیشنهادی = همچیز درباره کابینت ام دی اف

 

مواد شوینده با حجم‌ها و اندازه‌های مختلف، ابزار نظافت مانند اسکاچ و.. و بعضی از ظروف پلاستیکی مانند آبکش‌ها را می‌توانید در این فضا تقسیم‌بندی کنید. شلف این کابینت را می‌توانید با ابزارهای ساده‌ای مانند الوار و پیچ بسازید. این تقسیم‌بندی هم به کابینت شما نظم می‌بخشد و هم باعث ایجاد فضاهای بیشتر برای نگهداری لوازم دیگر خواهد شد.

 

کلام آخر : نظم‌دهی به آشپزخانه اگرچه در ابتدا فرآیندی زمان‌بر و دشوار به نظر می‌رسد، اما اصلی‌ترین برنامه برای ایجاد یک آشپزخانه با فضای منظم و بهینه است. شما برای نظم‌دهی به کابینت‌ها چه شیوه‌ای دارید؟

کابینت انزو چیست - معرفی سبک کابینت انزو

۱۸ بازديد

شاید بسیاری از ما هنوز نام کابینت‌های انزو را نشنیده باشیم و این اسم به گوشمان غریبه باشد، اما بسیاری از خانه‌های لوکس به این کابینت شیک و لاکچری مجهزند و این مدل کابینت در بین دوستداران دکوراسیون داخلی جزو محبوب‌ترین کابینت‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل ما در این مقاله قصد کرده‌ایم تا درمورد کابینت انزو پولیشی صحبت کنیم، کابینتی که اگرچه هنوز برای بعضی افراد ناآشناست اما زیبایی آن باعث شده است تا نظر افرادی را به خود جلب کند که از طرح‌های رایج و روتین خسته شده‌اند و به دنبال کابینتی خاص و منحصربفرد هستند. پس اگر قصد خرید کابینت دارید و هنوز بین مدل‌ها و طرح‌های مختلف مردد هستید فعلا دست نگه دارید، زیرا احتمال دارد جذابیت کابینت‌های انزو پولیشی نظرتان را تغییر بدهد!

 

کابینت انزو

 

کابینت انزو پولیشی چیست؟

اصلا چرا به این نوع کابینت می‌گویند انزو؟ درحقیقت انزو نام برندی است مربوط به شرکت Zentique، که در حوزه طراحی و تولید کابینت آشپزخانه فعالیت دارد، اما در ایران هر کابینتی که با طرح‌های شرکت Zentique ساخته و وارد می‌شوند حتی اگر تولید شرکت‌های دیگری باشند به کابینت‌های انزو معروف شده‌اند.

بسیاری از ما با اصطلاح پولیش‌کاری آشنا هستیم، پولیش زدن یعنی برق انداختن و جلا بخشیدن و در حیطه کابینت نیز پولیش در همین معنا به کار می‌رود. در حقیقت اصطلاح پولیشی به دلیل عملیات پولیش‌کاری که در مراحل انتهایی تولید بر سطح کابینت اعمال می‌شود، به این نوع کابینت انزو اطلاق شده است.

 

مقاله پیشنهادی = مدلهای جدید کابینت ام دی اف

 

کابینت انزو پولیشی؛ مدرن یا کلاسیک؟

معمولا کابینت‌هایی که دارای نقش‌های برجسته و حکاکی و کنده‌کاری هستند جزو کابینت‌های کلاسیک به شمار می‌روند. اما واقعیت این است که کابینت‌های انزو پولیشی درخشندگی و براقیت خاصی دارند و ظاهر آن‌ها به کابینت‌های مدرن نیز بی‌شباهت نیست. بهتر است بگوییم که کابینت انزو پولیشی طرحی مابین سبک کلاسیک و مدرن است، شاید بتوان گفت با نسل جدیدی از کابینت روبرو هستیم که تجملات کابینت‌های کلاسیک و جذابیت کابینت‌های مدرن را توامان به همراه دارند!

 

کابینت انزو

 

کابینت انزو پولیشی با کابینت ممبران چه فرقی دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که تفاوت کابینت انزو پولیشی با کابینت ممبران چیست؟ باید به شما بگوییم که این تفاوت در دو فاکتور خلاصه می‌شود: نوع پوشش سطحی و ضخامت! در تولید کابینت ممبران از روکش PVC استفاده می‌شود اما کابینت انزو پولیشی از رنگ پلی‌اورتان بهره می‌برد. ضخامت درب کابینت انزو 25 میلی‌متر است در حالی که کابینت ممبران 16 میلی‌متر ضخامت دارد. همچنین کابینت ممبران ظاهری مات دارد اما نمای کابینت انزو پولیشی براق و صیقلی است که این موضوع باعث می‌شود کابینت انزو پولیشی جزو کابینت‌های لوکس و اشرافی به نظر بیاید.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه

 

مزایا و معایب کابینت انزو پولیشی

هر کالایی معایب و مزایای خاص خود را دارد و شما باید هنگام خرید به ویژگی‌های آن کالا به طور کامل اشراف داشته باشید تا بتوانید آگاهانه و با چشم باز، بهترین انتخاب را انجام بدهید. ما در این قسمت مشخصات کابینت انزو پولیشی را برای شما بیان می‌کنیم، پس به دقت بخوانید.

 

مزایای کابینت انزو پولیشی

مزایای جالب این نوع کابینت باعث شده است تا در بازار رقابتی یکی از برندگان همیشگی باشد.

  • ظاهر کابینت انزو پولیشی براقیت خاصی دارد به طوری که جلوه‌ای که به آشپزخانه شما می‌دهد با هیچ کابینت دیگری قابل مقایسه نیست، در نتیجه این مدل کابینت برای مدرن‌پسندان جذابیت خاصی خواهد داشت.
  • اگر مشکلی برای درب‌های این کابینت پیش آمد جای هیچ نگرانی نیست، زیرا می‌توانید درب آن را به سادگی تعویض کنید.
  • این مدل کابینت به دلیل رنگ پولیشی خود در ضخامت 2 الی 3 میلی‌متر، دارای ورقه‌های با استحکام بسیار بالا می‌باشد که در برابر ضربه به‌راحتی دچار فرورفتگی و تاب‌خوردگی نخواهد شد.
  • بر روی کابینت انزو پولیشی از چند لایه رنگ پلی‌اورتان استفاده شده است گه این موضوع باعث مقاومت عالی این کابینت در برابر رطوبت می‌شود.
  • رنگ کابینت انزو پولیشی سفید است، رنگ سفید فضای شما را وسیع و دلباز جلوه می‌دهد و می‌توانید تمامی وسایل آشپزخانه خود را با رنگ سفید به‌راحتی ست کنید.
  • این مدل کابینت در برابر نور خورشید، حرارت و انواع آلودگی‌های روغنی مقاوم و بادوام است.

 

معایب کابینت انزو پولیشی

در کنار تمامی مزایای کابینت انزو پولیشی، معایبی نیز وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید.

  • به دلیل استفاده از رنگ پلی‌اورتان، این کابینت در برابر خط و خش و اشیاء نوک‌تیز آسیب‌پذیر است و صدمه می‌بیند.
  • به علت این که تولید کابینت انزو پولیشی ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد، کابینت‌کار آن بایستی فردی خبره و کارکشته باشد، در غیر این صورت برای کابینت شما ظاهر نازیبایی ایجاد خواهد کرد و مسلما شما نیز از خریدتان پشیمان خواهید شد.

 

کابینت انزو پولیشی

 

نکات مهم در انتخاب کابینت انزو پولیشی

زمانی که برای خرید کابینت به بازار مراجعه می‌کنید یا باید اطلاعات اولیه‌ای در باب تشخیص کیفیت کابینت داشته باشید یا این که به توضیحات و توصیه‌های فروشندگان اعتماد کنید! ما گزینه اول را به شما پیشنهاد می‌کنیم! درحقیقت شما باید یک خریدار آگاه باشید که بداند سرمایه خود را صرف چه کالایی می‌کند. بنابراین نکات زیر را با توجه بالا بخوانید و به خاطر بسپارید:

  • جنس و مرغوبیت ورق MDFی که در کابینت انزو پولیشی استفاده می‌شود بسیار مهم است، زیرا این نوع کابینت تراش و حکاکی عمیقی دارد و اگر ورقه کابینت بی‌کیفیت باشد ممکن است دچار ترک‌خوردگی شود یا بشکند.
  • لبه‌های درب‌های کابینت با دستگاه پیشرفته سی‌ان‌سی کار می‌شود و به علت ظریف‌کاری نیاز به مراقبت و نظافت مداوم دارد.
  • به دلیل این که درب‌های کابینت انزو نسبتا سنگین هستند بهتر است برای آن‌ها از یراق‌آلات بلوم یا فانتونی استفاده کنید.
  • کابینت‌های انزو عمدتا در رنگ سفید تولید می‌شوند و چون شفافند، آلودگی و کثیفی را خیلی زود نمایان می‌کنند، بنابراین حواستان به تمیزکاری متناوب آن باشد.
  • قیمت کابینت انزو پولیشی به نسبت بقیه کابینت‌ها قدری گران‌تر است اما در هر صورت کیفیت و زیبایی را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورد. پس هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید و با خریدن کابینت‌های نامرغوب هزینه‌های جانبی خود را افزایش ندهید.

 

عکس کابینت انزو

 

نحوه ساخت کابینت انزو پولیشی

جنس کابینت انزو پولیشی از ورقه‌های MDF است و ضخامت آن 25 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. در مرحله اول سطح ورق MDF خام با استفاده از دستگاه CNC و طبق نقشه‌های از پیش طراحی‌شده با دقت بالایی حکاکی می‌شود. سپس طی چندین مرحله رنگ پلی‌اورتان بر روی سطح کابینت پاشیده شده و سمباده‌کاری انجام می‌شود. این مرحله 3 الی 4 مرتبه تکرار می‌شود تا ضخامتی در حدود 3 میلی‌متر سطح کار را فرا بگیرد. حال به مرحله مهم پولیش‌کاری می‌رسیم، یعنی عملیاتی که به کابینت درخشندگی بی‌نظیری خواهد بخشید. پولیش درواقع یک مایع است که با استفاده از یک نمد نسبتا زبر به سطح کابینت سابیده می‌شود و انقدر این کار ادامه پیدا می‌کند تا حباب‌های موجود در رنگ پلی‌اورتان خارج شده و کابینت ظاهری درخشنده و براق پیدا کند. پولیش درحقیقت خاص‌ترین رنگ مورد استفاده برای چوب یا MDF است که با کاربردهای خود، ویژگی‌های بخصوصی به کابینت انزو پولیشی می‌بخشد. در این قسمت چندمورد از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

 

مقاله پیشنهادی = نکات طلایی هنگام خرید کابینت آشپزخانه

 

یکنواخت کردن سطح

پولیش با پر کردن خط و خش‌ها و با ایجاد یک لایه جدید بر روی فراز و نشیب‌های ورقه MDF، آن را به سطحی براق و همگن و صیقلی تبدیل می‌کند و تمامی لکه‌ها و آلودگی‌های سطحی را رفع خواهد کرد.

سازگاری با آب و هوا

این مورد می‌تواند خبری خوش برای ساکنین مناطق شرجی و مرطوب باشد، زیرا استفاده از لایه پوششی پولیش در کابینت انزو باعث می‌شود در برابر اکسیداسیون و آسیب‌هایی که ممکن است در شرایط جوی خاص به آن دچار شوند در امان باشد.

افزایش مقاومت

هرچقدر ضخامت کابینت بیشتر باشد استحکام آن افزایش پیدا می‌کند، پولیش نیز در حدود 2 الی 3 میلی‌متر سطح کابینت را زیاد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود در برابر کوچکترین ضربه‌ها دچار فرورفتگی و خمیدگی نشود.

 

کابینت انزو پولیشی چقدر عمر می‌کند؟

به طور کلی نمی‌توانید عدد دقیقی را به عنوان عمر مفید کابینت انزو پولیشی بیان کنیم، زیرا عمر یک محصول به مواد اولیه و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. مثلا اگر در دوره تولید کابینت انزو پولیشی از متریال و چسب بکاررفته باکیفیت و روکش مرغوب استفاده شده باشد و هنگام بهره‌برداری از آن به‌خوبی نصب شود، مرتبا نظافت شده و متناسب با شرایط جوی و آب و هوا و میزان رطوبت منطقه از کابینت حفاظت شود طبیعتا طول عمر آن افزایش خواهد یافت و احتمالا در حدود 20 سال برای شما کار خواهد کرد.

 

کابینت انزو کلاسیک

 

قیمت کابینت انزو پولیشی چقدر است؟

قیمت متری که در سایت‌های مختلف جستجو کرده‌اید معیار مناسبی برای تعیین هزینه تمام‌شده کابینت نیستند، بلکه عوامل متعددی بر روی قیمت نهایی اثرگذار است که باید آن‌ها را به‌خوبی بشناسید. پس سعی کنید ابتدا به یک خریدار حرفه‌ای تبدیل بشود و بعد به سراغ یک کابینت‌کار حرفه‌ای بروید. موارد تاثیرگذار در قیمت کابینت انزو پولیشی به شرح زیر هستند:

 

کیفیت متریال و مواد اولیه: خارجی بودن یا ایرانی بودن و میزان مرغوبیت مواد اولیه بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

 

طرح و مدل: هرچقدر یک کابینت ساده‌تر باشد قیمت پایین‌تری دارد، در مقابل به هر میزان که کابینت بیشتر ابزار بخورد و حکاکی شود گران‌تر است.

 

مهارت کابینت‌ساز و نصاب: ناشی بودن یا مجرب بودن نیروی انسانی همیشه عاملی تعیین‌کننده در تولید یک محصول بوده است. یک کابینت‌ساز باسابقه و کارکشته می‌تواند شما را از شر هزینه تعمیرات کابینت نجات بدهد و یک نصاب حرفه‌ای باعث می‌شود کابینت بدون این که آسیب ببیند در جای درست و اصولی خود قرار بگیرد.

 

ضخامت ورق: ضخامت و ابعاد ورقی که در کابینت انزو پولیشی استفاده می‌شود در قیمت تمام‌شده نوسان ایجاد خواهد کرد.

 

کیفیت رنگ: درجه مرغوبیت رنگ پلی‌اورتانی که بر روی کابینت انزو پولیشی کار می‌شود بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در مورد کابینت انزو پولیشی به طور خلاصه می‌توان گفت که ...

ظاهر براق و خیره‌کننده کابینت انزو پولیشی و کیفیت و مزایای متعدد آن خیلی از خریداران را شیفته خود کرده است. تولید این نوع کابینت‌ها حساسیت و ظرافت بالایی می‌طلبد و در تمام مراحل ساخت از دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌شود که این مساله هزینه تمام‌شده آن را بیشتر می‌کند. ا

آشپزخانه زیبا - رازهای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه

۱۹ بازديد

در این مطلب می‌خواهیم راجع به دیوارپوش‌های مدرنی که می‌توانند جلوه‌ای خاص به دکوراسیون و کابینت آشپزخانه شما بدهند صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب که در مورد انواع دیوارپوش برای آشپزخانه است، با ما همراه باشید.

آشپزخانه زیبا

انواع دیوارپوش برای آشپزخانه

دیوارپوش آشپزخانه باید علاوه بر زیبایی، در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

دیوارپوش سنگی از انواع دیوارپوش برای آشپزخانه

برای اشخاصی که دکورهای جذاب و خاص را می‌پسندند، دیوارپوش سنگی برای آشپزخانه را پیشنهاد می‌کنیم. این دیوارپوش زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی را به منزل شما هدیه خواهد داد. دیوارپوش سنگی دارای تنوع از لحاظ بافت و ابعاد است و به‌صورت سنگ‌های مصنوعی، طبیعی، سه بعدی، صیقلی، یک تکه و آجری در بازار موجود است. مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت و نوسانات دمایی و همچنین استحکام زیاد و قابلیت شستشو از مهم‌ترین ویژگی‌های دیوارپوش سنگی بوده و به همین دلیل در آشپزخانه کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که این نوع پوشش دیوار آشپزخانه کمی گران است.


مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت ام دی اف

دیوارپوش آجری

این سبک چند سالی است که در کشور جای خود را پیدا کرده است و هنوز هم به‌عنوان جدیدترین نوع مدل دیوارپوش آشپزخانه لحاظ خواهد شد. قطعا آجر به دلیل حس گرمی که در منزل می‌دهد یک محیط بسیار عالی را برای منزل ایجاد خواهد کرد.

آشپزخانه زیبا

دیوارپوش سه بعدی

اگر به دنبال دکوری خاص و جذاب برای آشپزخانه هستید، دیوارپوش آشپزخانه سه بعدی بهترین گزینه است. این دیوارپوش دارای تنوع در طرح و رنگ و جنس است. مناسب‌ترین جنس برای دیوارپوش سه بعدی، بتنی، سنگی، آجری و پی وی سی بوده که همگی قابلیت شستشو داشته و در برابر حرارت مقاومت دارند. 

مقاله پیشنهادی = مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک


آشپزخانه زیبا

دیوارپوش چسبی از انواع دیوارپوش برای آشپزخانه

دیوارپوش آشپزخانه چسبی یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای زیباتر شدن فضای داخلی این بخش از منزل به‌شمار می‌رود. چسبی در واقع همان دیوارپوش فومی برای آشپزخانه است که به علت قیمت مناسب، نصب بسیار راحت و تنوع در طرح و رنگ و قابلیت شستشو از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دیوارپوش به صورت شیت‌هایی در ابعاد ۷۰*۷۵ بوده که در قسمت پشت دارای چسب و روکش است. برای نصب ابتدا باید دیوارها را کاملا تمیز کرده، هر گونه فرورفتگی و برآمدگی را از بین برده و دیوار را کاملا صاف و یکدست کنید. سپس دیوارپوش آشپزخانه چسبی را به مقدار بسیار کم نم‌دار کرده و شیت‌ها را بر روی دیوار قرار دهید. شیت‌ها باید کاملا مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا زیبایی و جلوه خود را از دست ندهند.

چیدمان آشپزخانه شیک - نکات مهم چیدمان آشپزخانه

۱۴ بازديد

قلب تپنده هر خانه‌ای آشپزخانه است. این فضا بیشترین وسایل خانه را در خود جای داده است بنابراین فضای مهمی به‌شمار می‌آید. در این مطلب درباره چیدمان آشپزخانه شیک می‌پردازیم.

چیدمان آشپزخانه شیک

هیچ خانه‌ای را نمی‌توانید بدون آشپزخانه تصور کنید. برای طراحی آشپزخانه ابتدا بهتر است از کابینت آشپزخانه شروع کنید.

چیدمان آشپزخانه

رنگ سفید در چیدمان آشپزخانه

رنگ سفید تاثیر بسیار زیادی بر دلباز شدن فضای شما دارد. انتخاب رنگ سفید برای کابینت انتخاب مناسبی بخصوص برای آشپزخانه های کوچک است. یکی از مزایای رنگ سفید این ست که کثیفی فضا را به‌خوبی نشان می‌دهد. با این کار همیشه آشپزخانه تمیز خواهد بود.

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت ام دی اف

وجود نور طبیعی از نکات چیدمان آشپزخانه شیک

نور طبیعی در آشپزخانه باعث روشن‌ شدن آشپزخانه شما می‌شود. یا یک پرده زیبا نیز زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌شود. در صورتی که در آشپزخانه پرده دارید آن را از اجاق گاز دور کنید. در مقابل خاطر وجود رطوبت در بخش سینک ظرفشویی آن را به پرده نزدیک کنید.

آشپزخانه شیک

سبک در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کنید سبک است. سعی کنید بهترین و مناسب‌ترین سبک را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. به‌عنوان مثال سبک آشپزخانه شما می‌تواند مدرن یا کلاسیک باشد.


مقاله پیشنهادی = نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه

مثلث کار از نکات چیدمان آشپزخانه شیک

یکی از نکات بسیار مهم در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه مثلث کار است که متاسفانه در طراحی آشپزخانه کمتر به آن توجه می‌شود. مثلث کار یعنی بین سینک ظرفشویی، گاز و یخچال» یک مثلث ایجاد شود. هر یک از این آیتم‌ها بهتر است در یک ضلع آشپزخانه قرار بگیرند. البته ممکن است به خاطر محدود بودن فضا در برخی موارد این عناصر به‌صورت خطی کنار هم قرار بگیرند.

چیدمان آشپزخانه مدرن

کابینت پلی اورتان چیست - معرفی سبک کابینت پلی اورتان

۱۴ بازديد

کابینت پلی اورتان چیست؟ در این مقاله از چیدانه قصد داریم که به معرفی مدل کابینت پلی اورتان بپردازیم. اگر این روزها درگیر بازسازی و یا نوسازی کابینت آشپزخانه هستید این مقاله را حتما بخوانید. چرا؟ چون باید قبل از هر انتخابی ابتدا با همه‌ی انتخاب‌های پیش رویتان آشنا باشید. یکی از این انتخاب‌ها کابینت‌های پلی اورتان هستند که بعضی‌ها اصلا آن را به درستی نمی‌شناسند.

 

کابینت پلی اورتان چیست؟

چنانچه برای ساخت کابینت از ام‌دی‌اف خام با پوشش پلی اورتان استفاده شود اصطلاحا به آن مدل کابینت پلی اورتان و یا کابینت با رنگ پوششی گفته می‌شود. 

پلی اورتان چیست؟ نوعی رنگ است که ویژگی‌های شیمیایی و مکانیکی قابل توجهی دارد و به همین دلیل از آن در صنایع مختلف از جمله صنعت کابینت‌سازی به عنوان پوشش استفاده می‌گردد. رنگ پلی اورتان در مقایسه با دیگر رنگ‌ها کیفیت و ماندگاری بیشتری دارد و عملا در مقابل خراش، ضربه، رطوبت و اشعه خورشید بسیار مقاوم است.

  1. کیفیت و مرغوب بودن نوع رنگ
  2. و تعداد لایه‌های رنگی که بر روی کابینت اجرا می‌شود

از جمله مسائل مهمی‌اند که در اجرای کابینت های پلی اورتان مطرح هستند. 

فرآیند ساخت کابینت پلی اورتان شامل:

  1. سمباده‌زنی
  2. زدن بتونه
  3. اجرای مجدد سمباده
  4. اجرای رنگ آستر
  5. اجرای پرایمر
  6. سمباده‌زنی مجدد
  7. و در آخر اجرای رنگ مورد نظر مشتری است

اجرای کابینت پلی اورتان

مقاومت و دوام پوشش‌های پلی اورتان به کنار، نکته مهم دیگری وجود دارد که استفاده از مدل کابینت پلی اورتان را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. شما چه فکر می‌کنید؟

تنوع رنگی! 

بله خوشبختانه هر رنگی که بخواهید با استفاده از این مدل کابینت امکان‌پذیر است. کابینت‌های پلی اورتان ترکیب رنگی فوق العاده متنوعی دارند.

مقاله پیشنهادی = سبک جدید کابینت آشپزخانه چیست ؟

رنگ‌بندی کابینت های پلی اورتان

همانطورکه در بالا اشاره کردیم با انتخاب کابینت های پلی اورتان عملا هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه نخواهید داشت. در حالیکه در مدل‌های دیگر کابینت -مثل کابینت با روکش گلاس، هایگلاس و یا ملامینه- در نهایت می‌توانید رنگ مورد نظرتان را از میان کالیته‌ی رنگی انتخاب کنید. اما در مدل کابینت با روکش پلی اورتان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه‌ی کدهای رنگی هم به صورت مات و هم به صورت براق قابل اجرا هستند.

این ویژگی در کنار کیفیت باعث شده که طراحان توجه ویژه‌ای به کابینت با رنگ پلی اورتان داشته باشند. 

می‌‌توانید با خیال راحت آشپزخانه را طراحی و تری‌دی کرده و از هر رنگی که دلتان خواست در طراحی آشپزخانه استفاده کنید. تقریبا هیچ محدودیتی برای اجرا وجود ندارد.

 

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان چیست؟

اگر دقت کرده باشید تا اینجای مقاله از مزیت‌های کابینت پلی اورتان مفصل حرف زدیم. اما به طور خلاصه موارد زیر را می‌توان از مزایای مدل کابینت پلی اورتان دانست:

  1. تنوع رنگی فوق‌العاده برای هر سلیقه‌ای
  2. کیفیت و دوام رنگ پلی‌اورتان
  3. ضدآب بودن
  4. مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش
  5. مراقبت و نگهداری آسان (تمیز کردن کابینت های پلی اورتان تنها با یک دستمال مرطوب امکان‌پذیر است. چون این کابینت‌ها ضد آب هستند و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. می‌توانید با یک دستمال مرطوب، روزانه چربی‌ها و آلودگی‌ها را از سطح کابینت پاک کنید)

خرید کابینت پلی اورتان

مزیت دیگری که کابینت های پلی اورتان دارند این است که امکان استفاده از آن‌ها برای سبک‌های دکوراسیونی مختلف از جمله سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن وجود دارد. چون فرقی نمی‌کند که مدل کابینت را ساده انتخاب کنید یا ابزارخورده و CNC شده، در هر صورت می‌توانید از رنگ پلی اورتان و رنگ‌بندی بی‌نظریش به عنوان پوشش کابینت استفاده کنید. 

اما چرا معمولا استفاده از این مدل کابینت در سبک نئوکلاسیک رواج بیشتری دارد؟

ما فکر می‌کنیم که مهم‌ترین دلیل این امر مسئله‌ی تنوع رنگی باشد. سبک‌های کلاسیک اغلب طرح چوب هستند و سبک‌های مدرن معمولا رنگ‌های روشن و خنثی دارند. به همین دلیل نیاز رنگی طراحان در مدل‌های دیگر کابینت نیز به راحتی تامین می‌شود. 

ولی در طراحی کابینت‌های نئوکلاسیک معمولا از رنگ‌های خاص‌تری استفاده می‌شود که در کالیته‌های رنگی سایر پوشش‌های کابینت موجود نیستند. و اجرای کابینت نئوکلاسیک با رنگ پلی اورتان مشکل را حل می‌کند. چون پلی اورتان محدودیتی از نظر انتخاب رنگ ندارد و این مسئله نیاز این سبک دکوراسیونی را به خوبی برطرف می‌کند.

مقاله پیشنهادی = دلایل اهمیت درب ساختمان در دکوراسیون داخلی

این از مزایا! اما فکر می‌کنید معایب کابینت پلی اورتان چیست؟

به طور کلی هیچ عیب قابل توجهی را نمی‌توان به این مدل کابینت‌ها وارد کرد. اما به طور خاص ممکن است بعضی‌ها قیمت نسبتا بالای این کابینت‌ها را به عنوان عیب آن مطرح کنند. در حالیکه قیمت کابینت های پلی اورتان نیز مثل سایر کابینت‌ها تابع عوامل مختلفی نظیر متراژ، نوع طراحی، نوع و میزان رنگ مورد نیاز، نوع ام‌دی‌اف و کیفیت سایر ملزومات اجرای کابینت مثل دستگیره‌ها، ریل‌ها، جک‌ها و... است. و این یعنی به هر اندازه‌ای که پول بدهید آش میخورید.

اما به نظر ما عیب دیگری که در مورد مدل کابینت پلی اورتان می‌توان مطرح کردن این است که هنوز خیلی‌ها با این مدل کابینت آشنایی کامل ندارند و گاهی نمی‌دانند که برخی مشکلاتشان مثل مشکل محدودیت رنگ قابل حل است. 

کابینت پلی اورتان

تفاوت کابینت پلی اورتان با پولیشی چیست؟

کابینت پلی اورتان یا همان کابینت نئوکلاسیک کابینتی است که در آن از رنگ پلی اورتان که در دسته رنگ‌های مات قرار می‌گیرد استفاده می‌شود و در واقع مهم‌ترین تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان در همین مسئله است. چون روکش‌های پولیش کاملا براق هستند.

کابینت ام دی اف آشپزخانه - ام دی اف چیست

۱۵ بازديد

همان طور که می دانید کابینت آشپزخانه از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها در آشپزخانه است و در زیبایی فضا نقش بسیار مهمی دارد. کابینت ها از لحاظ جنس و طرح انواع مختلفی دارند که با توجه به سلیقه صاحب خانه و البته سبک آشپزخانه انتخاب می شوند. یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت، کابینت ام دی اف است. کابینت ام دی اف زیبا و جذاب است، طرح ها و مدل های گوناگونی دارد و به راحتی می توان آن را مطابق با اندازه آشپزخانه انتخاب کرد. در این مطلب درباره بهترین مدل های کابینت ام دی اف را بررسی می کنیم.

 

کابینت ام دی اف

 

کابینت ام دی اف

ام دی اف از قطعات خرده شده چوب تشکیل شده است که با چسب یا رزین مخلوط شده و در دستگاهی فشرده می شود. بعد از آن با حرارت خشک شده و به تخته فیبر تبدیل می شود و سپس به قطعات دلخواه بریده می شود.

کابینت ام دی اف مزایای زیادی دارد و به دلیل تنوع زیاد آن و آن که به راحتی می تواند با وسایل دیگر آشپزخانه ست شود، افراد زیادی از آن استقبال و استفاده می کنند.

 

برخی از مزایای کابینت ام دی اف:

  • رنگ و بافت ثابتی دارد
  • هزینه مناسبی نسبت به نوع چوبی دارد
  • قابل برش است
  • اندازه ها و مدل های مختلفی دارد
  • در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است
  • نقص های طبیعی مانند گره های چوب ندارد

 

انواع کابینت ام دی اف

ام دی اف خام در کارخانه حکاکی شده و سپس روکش و یا رنگ می شود. پس این نوع کابینت را می توان با توجه به نوع روکش و رنگ آن به دو دسته تقسیم کرد:

  • ام دی اف مات
  • ام دی اف براق

 

بهترین مدل کابینت ام دی اف مدرن: MDF مات

برای مات کردن ام دی اف، هم می توان از رنگ و هم از روکش استفاده کرد. این رنگ ها بسیار متنوع هستند و شما می توانید به راحتی رنگ دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب کنید. کابینت های مات گزینه بسیار خوبی برای آشپزخانه های مدرن هستند.

 

مقاله پیشنهادی = کابینت متری چند ؟ اطلاع از قیمت کابینت

 

ام دی اف براق

برای براق کردن ام دی اف نیز از دو روش رنگ و یا روکش pvc استفاده می شود. تفاوت رنگ و روکش این است که:

  • رنگ ظاهر تمیزتر و صیقلی تری به کابینت می دهد اما از روکش گران تر است
  • برای روکش کردن ام دی اف یک طرف آن ملامینه شده و طرف دیگر روکش پلاستیکی براق می شود که البته نسبت به رنگ کیفیت پایین تری دارد

همچنین کابینت ام دی اف براق به بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه کمک می کند. بهترین مدل کابینت ام دی اف برای آشپزخانه های کوچک ام‌دی‌اف های براق رنگ روشن هستند.

 

خرید کابینت ام دی اف

 

رنگ کابینت ام دی اف

رنگ درست و مناسب برای کابینت بسیار مهم است و انتخاب آن می تواند به چالشی برایتان تبدیل شود. برای انتخاب رنگ باید بدانید چه انتظاری از آشپزخانه دارید، دوست دارید آشپزخانه ای با رنگ گرم داشته باشید یا با رنگ سرد؟ آشپزخانه ای آرام می خواهید یا آشپزخانه ای پر از انرژی؟ آشپزخانه را تنها برای پخت و پز می خواهید یا دوست دارید در آن جا با اعضای خانواده و دوستان تان دور هم جمع شوید؟ 

 

بهتر است قبل از انتخاب رنگ نکاتی را در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید:

  • کابینت رنگ روشن برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مناسب است. پس اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهترین مدل کابینت ام دی اف برای شما رنگ های روشن هستند
  • اگر آشپزخانه تان نور طبیعی کم و یا نورپردازی ضعیفی دارد، رنگ تیره را برای کابینت انتخاب نکنید. تیره استفاده نکنید
  • اگر تمیز بودن کابینت برای شما اهمیت زیادی دارد پس رنگ هایی را انتخاب کنید که راحت تر تمیز می شوند

 

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

رنگ های روشن و مخصوصا رنگ کابینت سفید از بهترین و محبوب ترین رنگ های مورد استفاده برای کابینت آشپزخانه ام دی اف است. سفید کمک می کند تا فضا بزرگ تر و روشن تر دیده شود. پس برای آشپزخانه های کوچک بهترین و ایده آل ترین انتخاب است. همچنین ترکیب آن با کاشی های و یا ظروف رنگی می تواند آشپزخانه شما را جذاب تر کند.

 

ناگفته نماند که رنگ های خنثی نیز همانند رنگ خاکستری انتخاب بسیاری از خانواده های جوان است. زیرا به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شود. پس اگر در ترکیب رنگ و انتخاب رنگ های متنوع در کنار هم سختگیر هستید، بهترین مدل کابینت ام دی اف برای شما MDF به رنگ های خنثی مثل طوسی است.

 

مقاله پیشنهادی = مزایا و معایب کابینت پست مدرن 

 

روکش‌ کابینت ام دی اف

روکش کابینت ام دی اف انواع مختلفی دارد که به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • روکش لمینت
  • روکش ممبران
  • روکش چوبی
  • روکش پلکسی گلاس
  • روکشUV

 

روکش لمینت

کابینت هایی با روکش لمینت کابینت هایی هستند که با عنوان کابینت ام دی اف شناخته می شوند. این روکش از جنس ملامینه است. مقاوم، با دوام و با کیفیت است، به راحتی تمیز می شود و رنگ ها و طرح های متنوعی دارد.

 

کابینت ام دی اف

 

بهترین مدل کابینت ام دی اف کلاسیک: روکش ممبران

کابینت های ام دی اف با روکش ممبران که از جنس pvc است، توسط دستگاه حکاکی می شوند و نقش های زیادی روی آن می توان ایجاد کرد. این نوع کابینت به عنوان کابینت کلاسیک نیز شناخته می شود. همچنین می توان آن را به سبک مدرن نیز طراحی کرد. این نوع کابینت نیز مقاوم و با دوام بوده، عمر زیادی دارد، تغییر رنگ نمی دهد و پوسیده نمی شود. 

 

روکش چوبی

این نوع روکش ظاهری چوبی به کابینت می دهد و جنس آن از چوب طبیعی مانند گردو، بلوط و ملچ است. مقاوم است و استحکام بالایی دارد. زیبا بوده، چایگزین مناسبی برای کابینت چوبی است و قیمت کمتری نسبت به آن دارد. اما تنوع رتگی کمی دارد.

 

روکش پلکسی گلاس

روکش پلکسی گلاس کابینت های هایگلاس را ایجاد می کند که ظاهری شفاف و شیشه‌ ای دارند. به دلیل انعکاس نور توسط این کابینت ها، فضای آشپزخانه روشن ‌تر دیده می شود پس برای آشپزخانه های کم نور گزینه خوبی است. همچنین چون ظاهر ساده ای دارد برای آشپزخانه های مدرن مناسب است. به راحتی تمیز می شود، مقاومت زیادی دارد، وزن کم و تنوع رنگی زیادی دارد.

 

روکشUV

این نوع روکش از لایه ‌هایی که توسط UV حفاظت شده‌اند، ساخته شده است. براق بوده و تغییر رنگ نمی دهد. مقاوم و با دوام است و تنوع رنگی زیادی دارد اما مانند دیگر انواع روکش متداول نیست و قیمت بالاتری نسبت به آن ها دارد.  

چیدمان آشپزخانه کوچک - نوین کابین

۱۶ بازديد

ایده‌های به‌روز و آسان در فضای آشپزخانه به شما نشان می‌دهد که چگونه از هر سانتی‌متر این فضا به‌طور موثر استفاده کنید و چیدمان آشپزخانه کوچک خود را بهبود بخشید. در این مطلب به بیان روش ‌های چیدمان در آشپزخانه های کوچک می‌پردازیم.

روش ‌های چیدمان در آشپزخانه های کوچک

اکثر خانم‌های خانه دوست دارند آشپزخانه‌ای بزرگ داشته باشند اما واقعیت این است که امروزه با وجود خانه‌های کوچک محدودیت فضا داریم و باید با آشپزخانه‌های کوچک کنار بیاییم. با کمی خلاقیت و دانش فنی می‌توانیم آشپزخانه خود را بدون اضافه کردن فضای اضافی بزرگ‌تر کنیم.

کابینت کوچک

استفاده از شلف دیواری

آیا به اندازه کافی کابینت ندارید؟ مشکلی نیست. شما می‌توانید از شلف‌های دیواری استفاده کنید تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن اشیای روی دیوار خالی ایجاد کنید. قفسه‌بندی باز یک راه‌حل ذخیره‌سازی هوشمند برای آشپزخانه‌های کوچک است که فضای لازم برای آویزان کردن کابینت‌های استاندارد ندارند.

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه

چیدمان صحیح کابینت‌ها و استفاده از درب کابینت

داخل کابینت‌ها جای مناسبی برای لوازمی است که دائما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اگر چه چیدمان داخل کابینت آشپزخانه تاثیر مستقیمی در نمای ظاهر دکوراسیون آشپزخانه ندارد اما باید بدانیم که نظم و انضباط و عدم شلوغی آشپزخانه با وسایل مختلف، زیبایی آشپزخانه شما را تضمین می‌نماید. شما حتی می‌توانید از فضای پشت درب کابینت هم استفاده کنید.

آشپزخانه کوچک

استفاده از کابینت کشویی و کابینت سوپرمارکت‌دار

اگر فضای اضافی میان یخچال و دیوار آشپزخانه کوچک خود دارید یا هر فضای میانی اضافی دیگر، در نظر گرفتن یک کابینت کشویی ریلی بهترین راه‌حل برای استفاده از این فضاهای پرت است. کابینت کشویی یا اصطلاحا کابینت سوپرمارکت‌دار روش مناسبی برای ذخیره کردن کالاهای کنسرو شده و سایر موادغذایی و وسایل کوچک و بزرگ مورد نیاز در آشپزخانه است.

مقاله پیشنهادی = نکات اساسی قبل از خرید کابینت آشپزخانه

استفاده از گوشه‌ها در آشپزخانه

هیچ وقت گوشه‌ها را در چیدمان دکوراسیون داخلی آشپزخانه رها نکنید و وسایل بلااستفاده را در آن جا انبار نکنید. شما می‌توانید با استفاده از یک میز کوچک و قسمت‌های عمودی دیوار آشپزخانه چیدمان مناسبی برای وسایل ایجاد کنید و فضای ذخیره‌سازی بیشتری در آشپرخانه کوچک خانه فراهم آورید.

چیدمان صحیح داخل کشوها از روش ‌های چیدمان در آشپزخانه کوچک

کشوها می‌توانند ابزار ذخیره سازی قدرتمندی باشند. از کشو و دراورهای مختلف در بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌شود. به‌خصوص در آشپزخانه‌های کوچک طراحی کشوها در سایزهای مختلف می‌تواند بسیار کارساز باشد.

کابینت کوچک

تبدیل کابینت به میز و قفسه‌های تاشو

آیا برای یک میز آشپزخانه کوچک فضایی ندارید؟ از طراحی کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید و کاربری‌ها را به هم تبدیل کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هر اینچ فضای آشپزخانه خود استفاده کنید.

نورپردازی خوب از روش ‌های چیدمان در آشپزخانه کوچک

فضاهای محروم از نور خورشید جذاب نیستند. شما می‌توانید قسمت‌های آماده سازی و طبخ غذا را با اضافه کردن روشنایی مصنوعی روشن کنید. همچنین از سطوح بازتابنده مثل کاشی‌های براق برای افزایش روشنایی و نور در فضاهای سایه‌دار استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی = سبک کابینت چوبی کلاسیک چیست 


نصب ریل‌های دیواری برای آویزان کردن

اگر شما به دنبال یک راه‌حل ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر برای طیف وسیعی از ابزارهای مختلف آشپزخانه هستید، نمی‌توانید با سیستم‌های قدیمی کابینتی در آشپزخانه‌های کوچک پیش بروید. شما می‌توانید از ریل‌های دیواری استفاده کنید و اقلام مختلف مورد نیاز آشپزخانه را آویزان کنید.

نکات مهم قبل از خرید کابینت آشپزخانه - نوین کابین

۱۷ بازديد

ممکن است به تازگی خانه‌ای خریداری کرده و به دنبال خرید وسایل از جمله کابینت باشید و یا بخواهید دستی به سر و روی آشپزخانه قدیمی خود بکشید و آن را نونوار کنید. کابینت اگر درست انتخاب شود، می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را متحول کند؛ اما خرید کابینت نیازمند دانستن نکاتی خاص است که ما در این مطلب شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد. پس برای این که بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید، مهم‌ترین نکات خرید کابینت آشپزخانه را بخوانید.

کابینت آشپزخانه

بودجه خرید

کابینت جزء وسایل ضروری آشپزخانه است و هزینه نسبتا زیادی به آن تعلق می‌گیرد؛ پس باید در هنگام خرید کابینت آشپزخانه دقت لازم را داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات نیز انتخاب بودجه مورد نیاز برای خرید کابینت است. بهتر است قبل از هر چیز میزان بودجه را تعیین کنید و به شما پیشنهاد می‌دهیم در این باره احتیاط نکنید؛ زیرا یکی از ضروری‌ترین وسایلی است که اگر کیفیت بالایی داشته باشد سالیان سال قابل استفاده است.

مقاله پیشنهادی = راهنمای انتخاب کابینت ام دی اف


کیفیت کابینت

یکی از مهم‌ترین نکات خرید کابینت توجه به کیفیت آن است. البته قطعا اهمیت کیفیت کابینت یک موضوع شفاف برای همه است؛ اما بگذارید کمی این موضوع را بیشتر بررسی کنیم. قبل از هر چیز بهتر است به این سوال پاسخ دهید که برای چه مدت می‌خواهید در خانه فعلی زندگی کنید؟ آیا خانه متعلق به خودتان است و یا مستاجر هستید؟! قطعا این موضوع می‌تواند یک عامل مهم در خرید کابینت باشد؛ زیرا اگر قرار است برای مدت زمان کوتاهی در خانه زندگی کنید نوع و کیفیت کابینت می‌تواند متوسط رو به پایین باشد؛ اما اگر قرار است یک خانه رویایی برای خود دست و پا کنید، بهتر است هنگام خرید بهترین نوع و کیفیت را انتخاب کنید تا بتوانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه مدرن

مدل کابینت

وقتی به دنبال خرید کابینت هستید، قطعا برخی از مدل‌ها بیشتر از بقیه چشمگیرند و با توجه به این موضوع اگر بتوانید در کنار در نظر گرفتن دو فاکتور قبلی، مدل زیبایی نیز انتخاب کنید، فضای آشپزخانه تبدیل به یک فضای دلنشین می‌شود که دوست دارید وقت زیادی را در آن محل بگذرانید. معمولا کابینت‌ها کاملا چوبی هستند که بر روی برخی از مدل‌های کلاسیک آن کنده کاری‌هایی تزیینی کار شده است و یا با فلز و فایبرگلاس طراحی شده است که کمی استایل مدرن‌تر دارند.

مقاله پیشنهادی = آیا سبک کابینت چوبی کلاسیک ارزش اجرا دارد 


اندازه‌گیری فضا

یکی دیگر از نکات خرید کابینت اندازه‌گیری فضای مورد نظر است. تعیین اندازه فضا به شما کمک می‌کند علاوه بر خرید آسان‌تر کابینت، میزان بودجه را نیز به راحتی تعیین کنید. شما با اندازه‌گیری می‌توانید تعداد حدودی کابینت مورد نظر را تخمین بزنید و از این رو در تعیین بودجه دستتان آزادتر است و از طرفی می‌‌توانید از مدل‌های مختلف کابینت نیز استفاده کنید.

امکانات کابینت

برخی از کابینت‌ها علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، فضای درونی کار شده‌ای نیز دارند. به طور مثال فضای داخلی کابینت طوری سازماندهی شده است که می‌توان فنجان‌ها، بشقاب‌ها و چند وسیله دیگر را با یکدیگر کنار هم قرار داد. در نتیجه هنگام خرید کابینت حتما از فروشنده بخواهید امکانات مربوط به آن که می‌توان طراحی کرد را نیز به شما نشان دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید کابینت

به عنوان آخرین سخن درباره نکات خرید کابینت آشپزخانه به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل از خرید هر گونه وسیله‌ای راهنمای کامل درباره آن را بخوانید تا بتوانید خریدی راحت و آسوده را تجربه کنید.

کابینت کلاسیک چیست - نوین کابین

۱۸ بازديد

جنس کابینت کلاسیک اغلب از چوب است و از نظر قیمتی در مقایسه با سایر کابینت ها از ارزش بالاتر برخوردار است. در این بخش سعی داریم بیشتر در مورد طراحی انواع کابینت کلاسیک و ۶ المان‌ تاثیر گذار در این سبک از کابینت صحبت کنیم.

راهنمای انتخاب کابینت کلاسیک

۱-انتخاب رنگ کابینت

کابینت سفید یکی از پرطرفدارترین کابینت‌های آشپزخانه سبک کلاسیک است اما شاید همیشه هم انتخاب رنگ سفید برای دکوراسیون آشپزخانه منزل شما گزینه مطلوبی نباشد، گاهی اوقات رنگ‌های تیره و حتی رنگ چوب طبیعی جلوه بهتری به فضای دکوراسیون شما می بخشد پس در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بر روی یک رنگ خاص تاکید نداشته باشید و سعی کنید رنگ های مختلف کابینت آشپزخانه را ببینید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

استفاده از رنگ‌های کرم و طوسی در کابینت کلاسیک ، جز رنگ‌هایی است که با سلیقه بیشتر افراد تطابق دارد. این دو رنگ‌ به راحتی و با ترکیب شدن با سایر رنگ‌ها، خنثی می‌شود و به همین دلیل، در ساخت کابینت کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابینت کلاسیک

۲-رعایت سادگی در طراحی

هر طرحی بسته به سبک و مدلی که دنبال می‌کند، ممکن است از جزئیات مختلفی استفاده کند. مثلا ممکن است در طراحی یک دکوراسیون سبک کلاسیک، کابینت‌ جزیره‌، کاور هود، تاج‌ و منبت های زیاد به کار رفته باشد. در صورتیکه بیشتر افراد به آشپز‌خانه کلاسیک با طراحی ساده تمایل دارند.

این نکته بدین معنی نیست که در ساخت کابینت کلاسیک، به جزئیات توجه نمی‌شود بلکه بدین معناست که بر خلاف کابینت چوبی سنتی، این نوع کابینت از جزئیات کمتری برخوردار است. نمونه بارز این سبک کابینت نئوکلاسیک است که این روزها طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده و ویژگی های مثبت هردو سبک مدرن و کلاسیک را به یدک می کشد.

مقاله پیشنهادی = اهمیت درب ورودی در دکوراسیون


۳-
صفحه کابینت تیره یا روشن؟!

در آشپزخانه کلاسیک بطور معمول از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن استفاده می‌شود. برای این منظور اغلب از صفحه کابینت‌‌های سنگی کوارتز و کورین استفاده می‌کنند که تنوع رنگی بسیاری دارد. سنگ مرمر و گرانیت دو سنگی هستند که بیشترین کاربرد را در کابینت آشپز‌خانه‌ کلاسیک با رنگ تیره دارند. در واقع این تضاد رنگی بین کابینت و صفحه روی کابینت است که باعث زیبای دکوراسیون داخل آشپزخانه می‌شود.

۴-رنگ سایر اجزاء محیط

توجه به رنگ سایر اجزای آشپزخانه مانند رنگ دیوار‌ها و سقف، رنگ مبلمان، میز ناهارخوری تاثیر زیادی در بهتر دیده شدن کابینت و دکوراسیون آشپزخانه دارد. یکی از گزینه های خوب برای پوشش دیوار آشپزخانه استفاده از سنگ‌هایی با رنگ روشن در قسمت بالای گاز و بین کابینت‌های دیواری و زمینی است که به نظر کم اهمیت می‌رسد اما همین نکات کوچک می‌تواند کمک زیادی به زیباتر شدن آشپزخانه شما نماید.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

۵-مدل درب کابینت کلاسیک

 یکی از خصوصیات مهم کابینت کلاسیک داشتن درب‌های برجسته است، در انتخاب مدل درب کابینت چوبی باید دقت بیشتری به خرج دهید، مثلاً اینکه اگر با مشکل کمبود فضا مواجه هستید بهتر است از طرح‌های ساده‌‍تر استفاده کنید تا فضای شما دلباز‌تر جلوه کند.


مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه


۶-
طراحی انعطاف پذیر

یکی از موضوعات جذاب در رابطه با طراحی آشپزخانه کلاسیک این است که مدل کلی آن قابل تغییر است یعنی می‌توانید همزمان از ویژگی‌های سبک مدرن در کنار سبک کلاسیک استفاده کنید. در واقع اجباری نیست که اگر در حال حاضر از سبک کلاسیک استفاده می‌کنید حتماً سایر المان‌های محیط را هم بر اساس سبک کلاسیک انتخاب کنید گاهی یک تضاد کوچک می‌تواند باعث زیبایی بیشتر کابینت و دکوراسیون شما شود.

رنگ کابینت - راهنمای انتخاب رنگ کابینت

۲۰ بازديد

رنگ کابینت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در زیبایی آشپزخانه است که به دلیل ویژگی‌های روانشناسی نهفته در هر یک لازم است، با دقت زیادی انتخاب شوند. علاوه براین، انتخاب رنگ ارتباط مستقیم با بزرگ یا کوچک‌تر جلوه‌دادن فضای داخلی محیط داشته و توجه به این مسئله برای آشپزخانه‌هایی با فضای کم و کوچک کاملاً ضروری است. در این نوشتار به بررسی اصولی در مورد انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه پرداخته می‌شود.

رنگ کابینت

اندازه آشپزخانه

اصل دیگری که باید به آن توجه کنید، اندازه آشپزخانه است. توجه دارید که کابینت رنگ‌ روشن دکوراسیون آشپزخانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و رنگ‌های تیره کوچک‌تر. استفاده از رنگ روشن در کابینت فضای دل‌بازتری در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر آشپزخانه‌ کوچکی دارید، از رنگ‌های روشن و براق برای کابینت خود استفاده کنید. درواقع استفاده از های گلاس برای کابینت آشپزخانه کوچک، به دلیل براق بودن سطح کابینت و بازتاب نور از سطح آن، آشپزخانه شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

نور آشپزخانه

اگر آشپزخانه‌ کم نوری دارید بهتر است از رنگ تیره برای کابینت خود انتخاب نکنید. اصل دیگری که در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید، نور آشپزخانه است. استفاده از رنگ‌های تیره آشپزخانه شما را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهند. در آشپزخانه‌های کم‌نور تا می‌توانید از رنگ روشن و جنس‌های براق استفاده کنید. رنگ‌های براق، مثلاً های گلاس درخشندگی خودشان رو زیر نور زیاد نشان می‌دهند. برای زمانی هم که نور طبیعی در اختیار ندارید، بهترِاست نورپردازی مناسبی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی = هر آنچه نیاز است درباره ام دی اف بدانید


رنگ فضای آشپزخانه

رنگ و طرح کاشی کف، دیوار، در و سقف آشپزخانه بر انتخاب رنگ کابینت تأثیرگذار است. مشخص است که اگر قرار است این موارد هم‌آوا باشند، باید هارمونی رنگ بالایی داشته باشند. یکی از موضوعاتی که خیلی زیاد بر زیبایی کابینت شما اثرگذار است، رنگ فاصله بین کابینت‌های دیواری و زمینی است. این فضا را می‌توان با کاشی‌ بین کابینتی یا دیوارپوش پر کرد. دقت داشته باشید که رنگ بین کابینت‌های دیواری و زمینی شما با رنگ کابینت شما هم‌خوانی داشته باشد.

دکوراسیون آشپزخانه

طرح کابینت

مدرن یا کلاسیک بودن کابینت روی انتخاب رنگ تأثیرگذار است. در کابینت‌های مدرن خیلی محدودیت رنگ وجود ندارد، اما نمی‌شود که رنگ کابینت کلاسیک را برای مثال نارنجی کرد.