آرشیو مهر ماه 1401

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

تفاوت آشپزخانه کلاسیک و آشپزخانه اپن = بررسی در نوین کابین

۲۲ بازديد

آشپزخانه ‌ها یکی از مهم ‌ترین فضاهای زندگی در ذهن هر کسی بوده که خانه جدیدی ساخته ، قصد دارد خانه جدیدی بخرد و آن را مطابق با عادات زندگی خود طراحی کند ، یا فکر می کند که زمان تغییر خانه فرا رسیده است. آشپزخانه یک عامل بسیار مهم در خانه بوده که به طور مستقیم بر تجربه و کیفیت زندگی روزمره تأثیر می گذارد ، به ویژه برای صاحبان خانه که اغلب از آشپزخانه استفاده می کنند و عادت دارند زمان زیادی را در خانه سپری نمایند. بسیاری از افراد ، آشپزخانه کلاسیک را به آشپزخانه اپن ترجیح می دهند و برخی هم برعکس. در این مقاله به بررسی مزایا و ویژگی های این دو طراحی آشپزخانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

کابینت کلاسیک جدید

آشپزخانه کلاسیک یا سنتی؟

وقتی صحبت از طراحی آشپزخانه به میان می آید ، بیشتر مردم بر سر دوراهی «آشپزخانه کلاسیک در مقابل آشپزخانه سنتی یا اپن » قرار می گیرند. امروزه ، از آنجایی که هر دو مدل دارای ویژگی های مناسب در زندگی مدرن هستند ، اکثر صاحبان خانه در تصمیم گیری برای انتخاب یکی از آنها در هنگام بازسازی خانه خود مشکل دارند. این یک واقعیت است که هر دو نوع آشپزخانه مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل ، برنامه ریزان حرفه ای آشپزخانه توصیه می کنند که عادات زندگی خود را در نظر بگیرید و مزایا و معایب را از منظر سبک زندگی خود ارزیابی کنید.


مقاله پیشنهادی = معرفی انواع مدل کابینت 2022

کدام طرح ممکن است برای شما مناسب باشد؟

برای تصمیم گیری در این مورد ، باید بتوانید ویژگی های اساسی آشپزخانه های کلاسیک و اپن را ارزیابی کنید. در نگاه اول ممکن است ویژگی های مهم هر دو نوع آشپزخانه را نبینید و تنها جنبه هایی که برای شما جذابیت دارند به چشم بیاید. به همین دلیل در زیر نکاتی را خواهید یافت که به شما در انتخاب مناسب ترین طراحی آشپزخانه کمک می کند.

کابینت مدرن

آیا آشپزخانه شما یک فضای اجتماعی است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب طراحی آشپزخانه اپن یا آشپزخانه کلاسیک ، ابتدا به معنای آشپزخانه برای شما توجه کنید. آیا آشپزخانه شما یک فضای زندگی است که فقط برای پخت و پز و آماده سازی از آن استفاده می کنید یا سبک زندگی دارید که در آن آشپزی ، غذا خوردن و معاشرت انجام می شود؟

به عنوان مثال ، آشپزی با همسر ، فرزندان ، دوستان ، گفت و گوی صمیمانه در حین انجام کاری در آشپزخانه ، تماشای تلویزیون و غیره. اگر از آشپزخانه فقط به عنوان محل پخت و پز استفاده می کنید ، آشپزخانه کلاسیک برای شما مناسب تر خواهد بود. اگر آشپزخانه بخشی از معاشرت با دیگران برای شماست ، مسلما سبک شما آشپزخانه های اپن خواهد بود.


مقاله پیشنهادی = قیمت هر متر کابینت چقدر تمام میشود ؟

شلوغی و نظافت آشپزخانه

بارزترین معایب آشپزخانه اپن این است که ظاهر یک آشپزخانه نامرتب بر اتاق نشیمن که محل زندگی مشترک اصلی شماست نیز تأثیر می گذارد. در واقع ، اگر شما کسی نیستید که آشپزخانه خود را 24 ساعته منظم نگه می‌دارید و هر از گاهی نظافت آشپزخانه را به روز بعد می‌سپارید ، طراحی آشپزخانه کلاسیک ممکن است برای شما مناسب‌ تر باشد.

بوی غذا از آشپزخانه متصاعد می شود

پخش بوهای آشپزی از آشپزخانه به اتاق نشیمن از جمله معایب آشپزخانه اپن است. پس اگر می خواهید بوهای آشپزخانه در آشپزخانه بماند و این موضوع برایتان مهم است ، احتمالا باید طراحی آشپزخانه کلاسیک را ارزیابی کنید.

کابینت کلاسیک

مدرن یا کلاسیک؟

اگرچه عملکرد و عادات استفاده در مقایسه آشپزخانه کلاسیک با آشپزخانه اپن به چشم می خورد ، اما می توان گفت که این دو نوع آشپزخانه از نظر زیبایی شناسی ، ویژگی های متفاوتی دارند. به طور کلی ، سبک های طراحی مدرن ، اسکاندیناوی ، صنعتی و معاصر با طرح های آشپزخانه اپن و دکوراسیون های کلاسیک و کانتری با آشپزخانه های بسته سازگاری دارند.

طراحی آشپزخانه اپن به سبک کلاسیک بسیار دشوار خواهد بود. با این حال ، فراموش نکنید که در میان مزایای آشپزخانه کلاسیک ، قابلیت انطباق با هر سبکی وجود دارد ، حتی اگر سبک کلاسیک خودنمایی کند. بنابراین اگر سبک کلاسیک را دوست دارید ، آشپزخانه اپن چندان مناسب شما نخواهد بود ، اما اگر سبک مدرن را دوست دارید ، آشپزخانه داخلی را نیز می توانید انتخاب کنید.



کارخانه تولید دکوراسیون آشپزخانه نوین کابین






اجرا کابینت چوبی + خرید و اجرای کابینت چوبی

۳۲ بازديد

کابینت چوبی 

همانطور که می دانید در گذشته های بسیار دور اکثر کابینت‌های آشپزخانه و کمد دیواری ها و حتی درب های منازل از چوب و توسط دست ساخته می شد اما با گذشت زمان بدلیل قطع بی رویه درختان و کمبود چوب کم کم فرآورده های چوبی مصنوعی مثل ورق ام دی اف و نئوپان جای چوب طبیعی را گرفتند و هنوز هم جزو پرمصرف ترین متریال در صنایع چوبی و دکوراسیون هستند. اما خیلی از افراد حس طبیعی بودن و اصالت کار چوب را بیشتر می پسندند به همین دلیل برای طراحی بخش آشپزخانه از کابینت تمام چوب استفاده می کنند.

مقایسه کابینت چوب با کابینت روکش چوبی؟

کابینت چوب و کابینت روکش چوبی هردو زیر مجموعه کابینت سبک کلاسیک هستند و تفاوت آنها بیشتر در طراحی ظاهری است به عنوان مثال کابینت تمام چوب ستون های منبت کاری شده و درب چوبی دارد اما کابینت‌های روکشی از ام دی اف خام و روکش چوبی ساخته می شوند. همچنین قسمت هایی مثل تاج و زیرچراغ در کابینت چوبی از چوب طبیعی ساخته می شود در صورتیکه این بخش ها در کابینت روکش چوب تمام ام دی اف است.

کابینت تمام چوب چیست ؟

کابینت تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است که اغلب در خانه‌های مجلل و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و زینت بخش فضای خانه و محیط طبخ غذا است. بطور معمول بدنه کابینت چوب از MDF درجه یک و بقیه قسمت‌ها که شامل درب، ستون و سر‌ستون، تاج و زیرچراغ از چوب و روکش چوب طراحی می‌شود. بدلیل آسیب پذیر بودن چوب خام در برابر رطوبت و عوامل محیطی تمامی کابینت‌های چوب طبیعی احتیاج به رنگ آمیزی دارند. روکش رنگ هم از سطوح چوبی محافظت می کند و هم باعث زیبایی بیشتر کابینت می شود. مهم ترین مزایا کابینت آشپزخانه تمام چوب عبارتند از :

  1. جذابیت و گرمی خاص بدلیل استفاده از چوب طبیعی
  2. تولید سفارشی و تطابق حداکثری با سلیقه کارفرما
  3. استفاده بهینه از فضا با کم ترین پرتی ممکن
  4. تنوع بالا در انتخاب مدل و رنگ کابینت
  5. طول عمر و دوام زیاد

در مورد نحوه ساخت کابینت چوب طبیعی و پارامتر هایی که در هنگام خرید کابینت تمام چوب باید مد نظر قرار بگیرد و همچنین انتخاب مدل و رنگ و … نظرات متعددی وجود دارد که بخشی از آنها سلیقه ای بوده و بخش دیگر مربوط به نکات فنی و تجربی است که به مرور به هریک از آنها خواهیم پرداخت.

قیمت کابینت با چوب طبیعی

به محض اینکه اسم کابینت تمام چوب می‌آید خیلی ها از قیمت آن شکایت می‌کنند و می‌گویند قیمت کابینت کلاسیک تمام چوب خیلی بالاست. بله درسته به شکل کلی این نوع کابینت قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های ام دی اف دارد اما راهکارهایی وجود دارد که با صرف هزینه کمتر شما را به هدفتان یعنی خرید کابینت تمام چوب برساند.

مهم‌ترین چوب‌هایی که در ساخت کابینت چوبی استفاده می‌شوند : راش، بلوط، ملچ، گردو، توسکا، افرا و … هستند که از نظر قیمتی و مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی باهم دارند. انتخاب آنها به بودجه و سلیقه کارفرما و همچنین رنگ کابینت آشپزخانه بستگی زیادی دارد. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، قبل از انتخاب نوع چوب کابینت می تواند کمک زیادی به شما نماید.

کابینت تمام چوب راش

مهمترین ویژگی کابینت چوب راش قیمت مناسب‌تر نسبت به سایر کابینت‌های چوب طبیعی است. بهترین چوب راش متعلق به کشور‌های اروپایی (آلمان و گرجستان) است که کیفیت مناسبی دارند. چوب‌های راش ایرانی هم هستند که بافت یکنواختی ندارند و بصورت مناسب خشک نشده اند و گره های زیادی دارند.

خصوصیات چوب راش

  • قیمت مقرون به صرفه
  • رنگ مایل به قرمز شتری
  • بافت زیبا و چشم نواز
  • فرم پذیری و انعطاف بالا

کابینت تمام چوب گردو

کابینت چوب گردو بدلیل قیمت بسیار بالای چوب گردو درجه یک جزو کابینت‌هایی است که کمتر طراحی و تولید می‌شود. در عوض می‌توان از چوب‌های با قیمت مناسب‌تر استفاده کرد، کابینت چوب روسی یا راش با روکش گردو محصول همین ایده است. با اینکار می‌توان تا حدود 50 درصد در هزینه‌ها صرفه جویی کرد. برای افزایش استحکام کار می‌توان از لایی گردو که ضخامت بیشتری دارد بجای روکش گردو استفاده کرد که کمی هزینه آن بیشتر خواهد شد اما کیفیت و طول عمر کابینت بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

خصوصیات چوب گردو

  • رایحه خوش بو
  • بافت بسیار زیبا
  • شکل پذیری عالی
  • دوام و طول عمر زیاد

کابینت تمام چوب بلوط

کابینت چوب بلوط از نظر قیمتی مابین کابینت‌های چوب راش و گردو قرار می‌گیرد. یعنی از راش گران‌تر و از گردو ارزان‌تر و تقریباً پر متقاضی‌ترین نوع کابینت تمام چوب است. کابینت چوب بلوط استحکام زیادی دارد و تا سال‌ها می‌تواند برای شما کار کند. بهترین رنگ‌هایی کابینت چوب بلوط ، وایت واش (سفید) و سایر رنگ‌های روشن مثل کرم است.

خصوصیات چوب بلوط

  • فرم پذیری مناسب
  • بافت و رگه های زیبا
  • رنگ پذیری عالی
  • دوام و استحکام بالا

نحوه انتخاب طرح کابینت

بعد از مشخص شدن سبک کابینت و متریال مصرفی نوبت به انتخاب طرح کابینت آشپزخانه تمام چوب خواهد رسید. انتخاب طرح می‌تواند شامل انتخاب مدل منبت‌های ستون و سر ستون و همچنین درب کابینت باشد. انتخاب رنگ کابینت، انتخاب دستگیره و نوع صفحه روی کابینت عواملی هستند که در انتخاب طرح کابینت تاثیر زیادی خواهند داشت. مدل درب‌های چوبی کابینت در قیمت و زیبایی کار تاثیر زیادی دارد پس در انتخاب آن نهایت دقت و سلیقه خود را بکار بگیرید. همچنین اندازه فضای آشپزخانه و ابعاد آن باید در نظر گرفته شود برای مثال کابینت جزیره متحرک برای آشپزخانه‌ای که عرض کم و طول زیادی دارد گزینه مناسبی نخواهد بود و بهتر است در آشپزخانه‌هایی که فضای بیشتری دارند استفاده شود.

ارتباط اقلیم آب و هوایی با انتخاب متریال

دو پروژه مختلف را در نظر بگیرید که قرار است در هردوی آنها درب ورودی و کابینت تمام چوب طراحی و اجرا شود. یکی از این پروژه‌ها در منطقه‌ای مرطوب و پر‌بارش مثل شمال کشورمان قرار دارد و دیگری در شهری مانند تهران، مطمئناً پیشنهاداتی که ما برای اجرای دکوراسیون چوبی در این دو منطقه می‌دهیم کاملاً متفاوت خواهند بود. به این دلیل که چوب بافت آسیب پذیری در برابر رطوبت دارد و انتخاب نوع چوب و رنگی که برای درب ساختمان و کابینت استفاده می‌شود می‌تواند در دوام و طول عمر کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

عموماً چوبی که برای ساخت کابینت یا درب لابی تمام چوب در نواحی مرطوب مانند شمال کشور بکار می‌رود، چوب روسی و در اولویت‌های بعدی چوب راش و بلوط. البته کیفیت رنگ استفاده شده در کار و ضد آب بودن آن بسیار حائز اهمیت است. 

بهترین رنگ برای کابینت چوب چیست؟

بر اساس آمار فروش با اختلاف کابینت چوب سفید رنگ عنوان پر‌فروش ترین را به خود اختصاص می‌دهد. کابینت کلاسیک سفید بدلیل بزرگنمایی بیشتر فضای آشپزخانه و همچنین زیبایی بیشتر نسبت به سایر رنگ‌های کابینت آشپزخانه دارد طرفداران زیادی دارد. معمولاً در ساخت این مدل کابینت از روکش و چوب بلوط کانادایی یا آمریکایی استفاده می‌شود. در مواردی هم بنا به سلیقه مشتری می‌توان از ترکیب رنگ سفید و پتینه طلایی برای زیباتر شدن کار استفاده می شود.

 

 

اگر قصد اجرا کابینت یا خرید کابینت چوبی را دارید میتوانید از لینک های زیر استفاده کنید ...

 

اجرا کابینت آشپزخانه 

مقاله کابینت چوبی 

قیمت کابینت چوبی

قیمت کابینت آشپزخانه ام دی اف - نوین کابین

۲۵ بازديد

کابینت ام دی اف سالیان زیادی است که پر فروش ترین و محبوب ترین نوع کابینت در بازار ایران و حتی جهان است و گوی سبقت را از کابینت های فلزی منسوخ شده در گرفته است. کابینت mdf در طی سالیان گذشته تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است. 

قیمت کابینت ام دی اف (نحوه محاسبه قیمت کابینت)

در نوین کابین محاسبه قیمت کابینت طبق جدول بالا صورت می گیرد و با توجه به طرح مورد نظر مشخص می شود کار از چند لایه و چند رنگ تشکیل شده و نیاز به CNC دارد یا خیر. همچنین استفاده از دستگیره مخفی، لولا و جک خاص و طرح روی درب ها و حتی پایه کابینت قیمت ساخت کابینت محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت ام دی اف بر مبنای متر طول می‌باشد البته با ابعاد استاندارد . ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی متر می باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی متر می‌باشد‌. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوایی) ۷۰ سانتی‌متر و عمق آن ۳۰ سانتی متر میباشد، ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری (ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر) است. مبنای محاسبه کابینت کمدی، کابینت ویترینی، کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استاندارد ها ضریب می گیرد.

تفاوت ورق ام دی اف ایرانی و خارجی

تفاوت ورق ام دی اف ایرانی و خارجی در میزان تراکم فیبر آنهاست. ورق ام دی اف خارجی تراکم فیبر بالاتری دارد. این تراکم بالا موجب مقاومت و استحکام بیشتر ورق ام دی اف خارجی می گردد. تراکم بالا باعث می شود تا نصب لولا و دستگیره ها بهتر صورت گیرد و هنگام باز و بسته شدن درب کابینت سر و صدا ایجاد نشود.

یکی دیگر از تفاوت های ام دی اف ایرانی و خارجی در این است که مغز ام دی اف های ایرانی نسبت به خارجی تیره تر است. دلیل تیرگی آن استفاده از چسب بیشتر است. روکش های ملامینه خارجی رنگ بهتری نسبت به ایرانی دارند و بیشتر حس طبیعت را تلقین می‌کنند.


قیمت کابینت ام دی اف 3 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان برحسب متراژ محاسبه میشود و شما عزیزان میتوانید برای خرید از لینک های زیر استفاده کنید ...

مقاله = کابینت ام دی اف 

قیمت به روز کابنیت 

وب سایت نوین کابین 

خرید درب ساختمان - نوین کابین

۲۳ بازديد

همه چیز درباره ی درب ساختمان

 

درب ورودی یکی از قسمت های ضروری در هر خانه است که حریم خصوصی را مشخص کرده و امنیت ساکنین را تضمین مینماید. درب ها در مدل های گوناگون و از جنس های مختلف ساخته میشوند و بنا به سلیقه افراد و کاربرد در ورودی ساختمان نصب میگردند. تنوع و تعداد درب هایی که هم می توان سفارش ساخت آن ها را داد و هم به صورت آماده در فروشگاه ها آنها را یافت، بسیار بالاست.

خرید درب ساختمان

کاربرد درب در ساختمان

 

از درب ساختمان به دلیل امکان ایجاد و یا قطع ارتباط فضاهای داخلی و یا خارجی به عنوان عنصری کنترل کننده رفت و آمد در یک فضا استفاده می شود. همچنین از درب ساختمان می توان به عنوان بازشو و تامین کننده امنیت ، ایجاد تهویه طبیعی و تعویض هوا ، خروج گاز و دود حاصل از سوخت ، خروج اضطراری افراد و روشنایی در درب های شیشه ای، نام برد.

 

 

اجزای تشکیل دهنده انواع درب ساختمان

 

از اجزای تشکیل دهنده درب ساختمان می توان به چارچوب درب ، بدنه درب با متریال و ابعاد مختلف و همچنین یراق آلات متنوع متناسب با بازشو و کاربرد آن ، اشاره نمود.

چارچوب درب ، فریم اصلی نصب شده به دیوار و نعل درگاه است و بدنه درب با یراق آلات و لولا به چارچوب متصل می شود. چارچوب درب می تواند از جنس فلز ، پی وی سی و یا چوب با پروفیل های متفاوت باشد که می توان در هر دو حالت با پوشش رنگ و یا لمینیت ، طرح و رنگ های متفاوتی را ایجاد نمود.

بدنه درب ، به عنوان جز اصلی باعث ایجاد و یا قطع ارتباط بین دو محیط داخلی و یا خارجی می شود. بدنه درب می تواند با کاربردهای مختلف از متریال ها با طرح و رنگ و ابعاد متفاوت ساخته شوند. از انواع متریال درب می توان به فلز ، شیشه ، یو پی وی سی و چوبی اشاره نمود.

یراق آلات درب به علت تحمل وزن بدنه با هر جنسی، نقش مهمی را ایفا می کنند . با توجه به نحوه ی بازشو درب ها مانند کشویی ، بازشو به بغل ، آکاردئونی و … یراق آلات متفاوتی استفاده می شود .

 

انواع درب ساختمان از نظر جنس بدنه

درب ها باتوجه به نحوه ی ساخت، شکل ظاهری، متریال و نوع بازشو می توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. از انواع متریال های تشکیل دهنده بدنه درب ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

درب چوبی

درب UPVC

درب آهنی

درب شیشه سکوریت

درب آلومینیومی

درب آلومینیومی ترمال بریک

درب فایبرگلاس

 

انواع درب ساختمان از نظر کاربرد

 

درب به عنوان رابط فضاهای داخلی و یا خارجی دارای کاربردهای ویژه و متنوعی می باشد . از انواع درب بسته به متریال و نوع عملکرد مورد نظر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

درب ضد حریق و یا درب خروج اضطراری

درب سکوریت

درهای کرکره ای

در حیاط

درهای گردان

درب ساختمان داخلی

 

 

درب ضد سرقت

 

درب ضد سرقت ، متشکل از مش و یا فریم فولادی در هسته و بدنه ای از جنس ورق آهن ، فولاد و یا آلومینیوم است و به همین علت در برابر ضربه ، برش و شکسته شدن مقاوم است. به دلیل استفاده از عایق صوتی و حرارتی داخل لایه های تشکیل دهنده و تزریق فوم به عنوان عایق، درب ضد سرقت در برابر تبادل حرارت و صوت بسیار مقاوم است .

قفل و یراق آلات استفاده شده در درب ضد سرقت به گونه ای است که امکان باز کردن آن بدون کلید تقریبا ناممکن است. با توجه به نوع کاربرد و حد امنیتی مورد نظر مواد تشکیل دهنده لایه های داخلی می تواند متفاوت باشد. برای ایجاد امنیت بیشتر از ورق های فولادی با ضخامت بیشتری می توان استفاده نمود و همچنین در شرایطی که نیاز به مقاومت در رطوبت باشد استفاده از لایه ی رویی ضد بخار و رطوبت امکان پذیر خواهد بود .

 

خرید درب ساختمان در نوین کابین 

 

خرید درب ساختمان چوبی

درب ضد حریق و یا درب خروج اضطراری

 

درب ضد حریق، دربی مقاوم در برابر حرارت است و باعث ایجاد منفذی برای خروج دود ، کنترل آتش  و خروج اضطراری افراد می شود . استفاده از درب ضد حریق در راهروهای ساختنمان های بلند و یا ساختنمان هایی که تعداد ساکنان زیادی دارند مانند مجتمع های مسکونی ، ادارات بزرگ ، ورزشگاه ها و سالن های همایش و … الزامی است.

درب ضد حریق از چارچوب آهنی، ورق های فولادی با پوشش رنگ ضد حریق و مواد پرکننده بین دو ورق مانند پشم سنگ که غیر قابل اشتعال و سازگار با محیط زیست است ، تشکیل می شود . یراق آلات این نوع درب شامل ، لولای فولادی ، دستگیره و قفل مخصوص و نوار درزبند دود می باشد.

درب داخلی

از انواع درهای داخلی میتوان به درب ساختمان با جنسی چوبی و یا فایبرگلاس و درب پروفیل دار شیشه ای مانند درب ترمال بریک و یا درب یو پی وی سی اشاره نمود. درب یو پی وی سی و ترمال بریک برای مرز بین فضای داخلی و خارجی استفاده می شود. انواع مختلفی از درب داخلی ساختمان وجود دارد که هرکدام برای هدف منحصر به فردی ساخته شده اند و دارای سبک خاصی هستند. رایج ترین انواع درب های داخلی و نحوه کار آن ها به شرح زیر است:

درب کشویی

درب لولایی

درب پاکتی

درب تاشو

درب هلندی

درب فرانسوی

درب چرخان حول محور

 

درب آهنی

یکی از پر مصرف ترین انواع درب درمیان درب های ساختمانی، درب های آهنی می باشد. از آن جایی که درب ورودی ساختمان تاثیر زیادی بر نمای خارجی خانه دارد، در انتخاب آن باید دقت کرد. از این رو سازندگان درب های آهنی بر آن شدند علاوه بر استحکام به زیبایی این درب ها نیز توجه کنند. نکته مهم در درب های آهنی ساخت چهارچوب قوی و تراز بودن آن می باشد.

 

درب چوبی

 

همان طور که می دانید، از زمان های قدیم چوب به عنوان یک مولفه اصلی در ساخت انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از مزایای اصلی درب و پنجره چوبی، دسترسی راحت به متریال چوب و راحتی ساخت آن به وسیله نجارهای محلی است. در حال حاضر، انواع مختلف چوب در دسترس می باشد و افراد بر اساس طول عمر چوب و بودجه خود اقدام به انتخاب چوب مورد نظر خود میکنند. اگر چه میتوان از درب چوبی برای تمام قسمت های خانه استفاده کرد، اما بهترین مکان برای استفاده از آن درب های خارجی می باشد. چوب به عنوان رایج ترین متریال در ساخت درب و پنجره در نظر گرفته شده است.

درب با وادارهای افقی و عمودی

 

این گونه درب ها ساده ترین شکل درب هستند و از سال ها پیش مورد استفاده قرار گرفته اند. این درب ها از چوب های عمودی به اندازه طول درب با ضخامت ۳۵ میلی متر که معمولا زبانه دار و دارای شیار متصل هستند تشکیل شده اند. معمولا سه چوب افقی، یکی در بالا، یکی در وسط و یکی در پایین درب تعبیه شده است. این درب ها می توانند به وسیله تسمه سفت شده یا درون فریم قرار گیرند و باعث ایجاد استحکام و ظاهری بهتر شوند. از این گونه درب ها بیشتر در حمام، سرویس های بهداشتی و خانه هایی که صرفه اقتصادی در الویت قرار دارد، استفاده می شوند.

درب دارای قاب و پنل

 

درب ها و پنجره هایی که دارای قاب و صفحه هستند برای خانه ها ساخته میشوند. چهارچوب این گونه درب ها از چوب و صفحات چوبی، تخته سه لایه، تخته های چند لایه، تخته های فیبری و … تشکیل شده است. صفحات درب را می توان به صورت های مختلف طراحی کرد و درنتیجه باعث ایجاد درب هایی تزئینی شد. از شیشه نیز می توان برای ساخت این گونه پنل ها استفاده کرد. به درب هایی که قسمتی از درب، در پنل های چوبی قرار گرفته و قسمت باقی مانده از شیشه ساخته شده باشد، درب های پنل دار و صیقلی گفته می شود. این گونه درب ها قابلیت هرگونه طراحی را دارند که باعث ایجاد ظاهری زیبا می شوند. این طراحی می تواند مطابق با نیاز و محل قرار گیری درب، صورت پذیرد. در ساخت چهارچوب این درب ها می توان از چوب یا فلز هایی مانند استیل استفاده کرد.

 

قیمت به روز درب و دکوراسیون چوبی 

 

 

درب هم تراز

 

این درب ها، درب هایی صیقل داده شده هستند که از تخته سه لایه یا تخته های فیبری با ضخامت متوسط که توسط لایه ای از چوب پوشیده شده اند و نسبتا وزن کمی دارند، تشکیل شده اند. مرکز تو خالی این گونه درب ها توسط لایه های نازک مقوا پر شده است. این گونه درب ها معمولا به عنوان درب های داخلی منازل به کار می روند اما با کمی تنوع می توان از آن ها به عنوان درب های خارجی نیز استفاده نمود. برای ساخت چهارچوب این درب ها از چوب، فلز و … که توانایی تحمل وزن آن را داشته باشد استفاده می کنند. در نصب درب های هم تراز معمولا در یک طرف لولا زده می شود و درب تنها از یک طرف باز و بسته میگردند. امروزه از این درب ها به دلایلی مانند صرفه اقتصادی، ظاهر مناسب، استحکام و دوام بالا در منازل استفاده می شود و معمولا به طور متداول در فروشگاه ها موجود هستند. اگر این درب ها برای سرویس های بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار گیرند باید به وسیله یک ورقه آلومینیومی پوشانده شوند تا از ورود آب به داخل آنها جلوگیری به عمل آید. در ساخت چهارچوب این گونه درب و پنجره ها می توان از روش های سنتی بهره گرفت.

 

درب شیشه ای

 

از شیشه برای ساخت درب و پنجره استفاده می شود. بنا به درخواست افراد می توان درب های شیشه ای برای مکان های خاص تولید کرد. به طور معمول این گونه درب ها در قسمت پشت خانه مورد استفاده قرار می گیرند و و باعث ایجاد چشم اندازی زیبا از حیاط خلوت می شوند. استفاده از درب های شیشه ای برای درب اصلی ساختمان نیز از زیبایی ویژه ای برخوردار است اما در این موارد باید به استحکام و حفظ حریم شخصی توجه کرد. پنل های شیشه ای که در اسکلت های چوبی قرار گرفته اند انتخابی زیبا برای درب ساختمان محسوب میشوند. نصب این درب ها از هزینه نسبتا بالایی برخوردار بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارد. درب های شیشه ای معمولا نسبت به درب های دیگر وزن بیشتری داشته و گران تر هستند.

درب استیل

 

استیل یا دیگر سازه ها ی فلزی سال های زیادی است که به دلیل کارایی بالا مورد استفاده قرار گرفته اند و گزینه ای مناسب برای درب های داخلی و خارجی می باشند. فلز جایگزین مناسبی برای چوب است و از آن برای ساخت چهارچوب نیز استفاده می شود. در ساخت درب استیل  لولای درب به قاب فلزی جوش داده می شود. چهارچوب های فلزی در بین عموم مرسوم بوده و به طور گسترده برای درب خانه ها و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند چرا که نسبت به چهارچوب های چوبی به صرفه تر می باشند. درب های استیل را می توان با استفاده از استیل هایی که به نسبت ضخامت کمتری دارند، تحت بررسی دقیق تولید کرد. این درب ها از عمر بیشتری برخوردار بوده و نگهداری از آن ها آسان تر می باشد و در رنگ های مختلف و زیبا با طرح و بافت چوبی نیز در دسترس می باشند. از این درب ها برای مکان هایی که حفظ امنیت از اهمیت برخوردار است استفاده می شود.

درب PVC

 

PVC کلمه ای اختصاری برای محصول پلی وینیل کلرید می باشد. این محصول ماده ای پلاستیکی است که برای تولید محصولاتی مانند تانکرهای آب، لوله ها، اتصالات و … مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پی وی سی در تولید درب ها مرسوم شده است و در انواع مختلف طرح و رنگ  وجود دارند. از جمله مزایای درب های پی وی سی می توان به مقاوم بودن در برابر موریانه، دوام بالا، ضد خوردگی، وزن سبک، مقاومت در برابر رطوبت و … اشاره کرد. هم چنین ساخت و نصب این گونه درب ها نیز بسیار ساده می باشد. با این حال درب های پی وی سی برای استفاده به عنوان درب ورودی مناسب نمی باشند زیرا آنها مانند درب های چوبی یا فلزی، در برابر تنوع آب و هوایی مقاومت چندانی ندارند. این درب ها به راحتی در دسترس بوده و نسبت به درب های چوبی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه هستند.

 

 

مقاله پیشنهادی = همچیز مورد کابینت نئوکلاسیک 

 

 

 

درب فایبرگلاس

 

فایبرگلاس، کامپوزیتی از الیاف شیشه می باشد که به شکل الیاف فیبری در آمده و از پشم شیشه در ساختار آن استفاده شده است. این محصول سبک و غیر قابل اشتعال بوده و از قابلیت انبساط بالایی برخوردار می باشد. فیبرهای شیشه ای با ماده ای به نام رزین مخلوط میشوند و محصولی تولید می کنند که می توان از آن ها برای تولید محصولات مختلفی از جمله وان حمام، درب، پنجره و غیره استفاده کرد. گفته می شود، فایبرگلاس یکی از سخت ترین متریال ها است که در مقایسه با چوب و استیل، نگهداری کم خرج و آسان تری به همراه دارد. درب های فایبرگلاس، درب هایی مقاوم بوده و دچار تاب یا تغییر شکل نمی شوند. درون آن ها از فوم پر شده و خاصیت عایق مانند نیز دارد. هم چنین می توان با رنگ کردن این گونه درب ها ، آن ها را به طرح دلخواه خود درآورد. برای زیبایی درب و پنجره هایی که از فایبرگلاس ساخته شده اند، می توان از یک روکش چوبی بر روی سطح آن ها استفاده نمود. درب های فایبرگلاس برای فضاهای داخلی و خارجی کاربرد دارند. برای زیباسازی این درب ها که از آن ها در محیط های بیرونی مانند درب خانه استفاده می شود، می توان از شیشه های طرح دار استفاده نمود. این درب ها در تمامی فروشگاه ها در دسترس بوده و با هر سبکی از معماری همخوانی دارند.

 

درب پلیمری

 

فیبرهای تقویت شده پلیمری با عنوان اختصاری FRP شناخته می شوند. از جمله ویژگی های اف آر پی، استحکام بالا می باشد و به همین خاطر در مصارف زیاد از جمله تولید درب از آن ها استفاده می شود. به طور معمول استحکام کششی FRP، ده برابر پی وی سی است.  درب های اف آر پی در رنگ های مختلف از جمله رنگ چوب طبیعی در دسترس می باشند. ضخامت استاندارد این درب ها ۳۰ تا ۳۵ میلی متر بوده و خاصیت جلوگیری از نفوذ شعله های آتش را دارد. در قسمت هایی از این نوع درب از چوب برای تثبیت جای دسته ها، قفل ها و دیگر لوازم جانبی استفاده می شود. امروزه استفاده از این گونه درب ها برای خانه های مدرن به طور گسترده ای افزایش یافته است.

 

درب آلومینیومی

 

آلومینیوم فلزی است که وزن بسیار سبکی دارد و این ویژگی باعث شده تا در مصارف زیادی مورد استفاده قرار گیرد. از آلومینیوم در تولید محصولات زیادی از جمله درب، پنجره و پارتیشن استفاده می شود و تمام این محصولات به راحتی قابل خریداری هستند. از ویژگی چهارچوب های آلومینیومی درب و پنجره، می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر شرایط سخت آب و هوایی اشاره کرد. وزن سبک این نوع فلز نیز باعث شده جا به جایی آن نیز آسان باشد. چهارچوب های آلومینیومی راهی برای نفوذ موریانه ها ندارند و از طول عمر زیادی برخوردار هستند. درب ها و پنجره های آلومینیومی می توانند در دو حالت کشویی و یا لولایی مورد استفاده قرار گیرند و برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی نیز مناسب هستند. درب های آلومینیومی ظاهر خوبی دارند و برای استفاده طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه می باشند.

 

درب کامپوزیتی بامبو

 

بامبو یکی از گیاهانی است که با چرخه بلوغ ۳-۴ ساله، تجدیدپذیری سریعی دارد و همین امر باعث شده که در مقایسه با دیگر چوب های جنگلی منبع طبیعی خوبی به حساب آید. بامبو پتانسیل خوبی در پردازش به شکل کامپوزیت دارد و جایگزین مناسبی برای چوب می باشد. از ورق های بامبو می توان به عنوان جایگزین چوب در موارد مختلف مانند ساخت درب، پنجره و چهارچوب ها استفاده کرد. یکی از محصولاتی که می توان از آن به عنوان جایگزینی برای چوب استفاده کرد صفحات کامپوزیتی الیافی است که از آنها در ساخت درب استفاده می شود. فیبرهای سخت طبیعی مانند الیاف سخت که با رزین فنلی ترکیب می شوند می توانند در تولید صفحات کامپوزیتی مورد استفاده قرار گیرند. این گونه درب ها خاصیت ضد آب، ضد خوردگی، ضد نفوذ موریانه، دوستدار محیط زیست، تجزیه پذیر و اقتصادی بودن را دارند. پنل های کامپوزیتی توسط تعدادی از کمپانی ها تولید شده و می توانند به راحتی جایگزین چوب یا دیگر درب های به کار رفته در خانه ها شوند.

 

درب پلی وود

 

در ساخت درب های پلی وود از پودر چوب و پی وی سی استفاده شده است. درب های پلی وود در برابر رطوبت، حریق و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این درب ها نوعی عایق در برابر صدا نیز محسوب می شوند. آنها به دلیل دارا بودن سطحی یکپارچه، محلی برای تجمع باکتری ها نداشته و آنتی باکتریال می باشند.

 

مزایا و معایب درب چوبی روکش دار

 

در صورت استفاده چوب هایی با روکش های کم از شکل دهی و شکاف ناشی از گرما ممانعت به عمل می آید ،بهترین گزینه چوب های سه لایه روکش دار می باشد . درب های ورودی تنها از چوب ساخته نشده اند ،بلکه از سایر موادی که بعدآ در قاب و سایر قسمت ها اندود می شوند ترکیب می شوند .
درب های چوبی لایه دار به ندرت به عنوان درب های ورودی استفاده می شوند .به هر حال در صورت داشتن لایه های مناسب و هسته ی استیل می توانند مزایای بسیاری همانند داشتن عایق مناسبی در برابر صدا،گرما ،ضربه و شکاف داشته باشند و تآثیرشان همانند درب های چوبی می باشند .

 

درجه ی امنیت درب های چوبی

 

مهم ترین نقش درب ها جلوگیری از ورود نا خواسته ی افراد به خانه و حفاظت از اعضای خانواده و وسایل است .برای جلوگیری از ورود سارقان به محیط خانه می بایست نکات ایمنی لازم برای ساخت درب های مستحکم را در نظر گرفت .
یکی از نقاط ضعف های درب ها شیشه ها ،لولا ها و قفل ها می باشد .قاب های درب با ضخامت چهل میلی متر یا بیش تر بدون مواد پر کننده برای جلوگیری از ورود سارقان مناسب می باشد .بنابراین با انتخاب درب چوبی محکم ایمنی خانه تضمین می شود .امنیت درب ها با ملزومات اضافی مانند لولا و قفل به مراتب بیش تر می شود .
قاب های شیشه ای یکی دیگر از نقاط ضعف درب ها می باشد و نیاز به ایمن سازی بیش تری دارد. یکی از راه های جلوگیری از شکستن درب های چوبی استفاده از شیشه های ایمنی ،لولاها و قفل های خودکار می باشد .

 

تزیینات چوب و  درب های چوبی 

 

چوب ها تنها به عنوان مواد محکم و رسوخ ناپذیر برای ساخت درب ها استفاده نمی شوند .چوب ها انعطاف پذیر هستند و در موارد متعددی استفاده می شوند .همان طور که چوب ها در رنگ های متفاوت برای درب های ورودی ساخته می شود ،دیگر محدودیتی برای اجرای خواسته ها بر روی چوب نیست .قسمت های خارجی بسیاری در خانه هستند که می توان با استفاده از چوب تزیینشان کرد .تمامی تزیینات بسته به سلایق شخصی افراد می باشد ،شخصی طرح ساده سفید را برای درب ورودی انتخاب می کند ،و یا اینکه درب چوبی کنده کاری شده از جنس بلوط با استفاده از نماد ها را انتخاب کند .در نوع مدرن ،درب چوبی نیز در طرح های منحنی ،دایره ای و نیم دایره ای ساخته می شود .درب های ورودی نماینگر طرح وسبک یک خانه در مقایسه با جهان خارج می باشد .

 

 

جهت خرید و مشاوره در مورد درب های ساختمانی میتوانید به وب سایت نوین کابین مراجعه کنید 

قیمت کابینت های گلاس چیست و نحوه قیمت گذاری

۲۲ بازديد

قیمت کابینت های گلاس مانند سایر انواع کابینت آشپزخانه تخت تاثیر عوامل متعددی قرار گرفته و به همین دلیل در زمان سفارش و خرید آنها با تنوع بالای قیمت مواجه خواهید بود. های گلاس نوعی کابینت مدرن می باشد که دارای بدنه ام دی اف بوده و از ورق های شیشه ای و براق برای روکش آنها استفاده میشود و نسبت به کابینت چوبی و ممبران ارزان تر است. نوین کابین؛ تولید کننده کابینت های گلاس و سایر انواع کابینت آشپزخانه در ادامه هر آنچه که باید درباره قیمت کابینت هایگلاس از کابینت ها بدانید از قبیل نحوه محاسبه نرخ و فاکتورهای مهم در قیمت کابینت های گلاس اشاره خواهد داشت .

قیمت بدنه کابینت های گلاس

کابینت های گلاس مانند سایر کابینت های مدرن از قبیل کابینت ممبران دارای بدنه ام دی اف می باشد و به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر وزن دارند. ام دی اف های به کار رفته برای بدنه کابینت دارای کیفیت های متفاوتی بوده و قیمت ارائه شده برای آنها توسط برندهای مختلف با هم فرق دارد. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در گران یا ارزان تر شدن نرخ کابینت های گلاس نقش داشته باشد، جنس ام دی اف و داخلی یا خارجی بودن آنها می باشد.

قیمت بر اساس متری کابینت های گلاس

قیمت کابینت مدل های مختلفی دارند اما بطور میانگین از قیمت 3 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان میباشد که برای اطاعات بیشتر میتوانید 

قیمت انواع کابینت 
راهنمایی محاسبه قیمت کابینت های گلاس
وب سایت نوین کابین

کابینت فاز 11 پردیس + مشاهده مدل و تصاویر

۳۷ بازديد

اگر یکی از خریداران واحد در از یازده پردیس هستید این مطلب مخصوص شماست و کمک زیادی میکند به داشتن یک آشپزخانه ایده ال و کاربردی " آشپزخانه های فاز یازده پردیس متراژ محدودی دارد و مقداری ایده گرفتن سخت میشه چون باید سعی زیادی کنیم فضای زیادی رو برای اجسام داشته باشید و در مبحث بعدی باید سعی کنیم کابینتی زیبا و خاص را پیاده سازی کنیم پس در مرحله اول سبک های متناسب با فضای شمارو بسنجیم و انتخاب کنیم ... 


کابینت فاز 11 پردیس

در صنعت کابینت مدل و سبک های بسیار زیادی وجود دارد که هرکدوم از این سبک ها توضیحات و شرایط اجرای بخصوص به خودشون رو دارا هستند و همه سبک ها مناسب با فضاهای محدود و کوچیک نیستند که در ادامه سبک هایی هایی مناسب برای فضاهای کم هستند رو بیان میکنیم .

 

کابینت فاز یازده پردیس

کابینت ام دی اف : 

کابینت ام دی اف یکی از محبوب ترین و پایه ثابت صنایع چوبی مانند کابینت " کمد دیواری " سرویس خواب میباشد و میتوان گفت ام دی اف هم برای آشپزخانه های بزرگ و کوچیک مناسب است و میتواند زیبایی نرمالی رو برای شما ایجاد کند . کابینت ام دی اف بیشتر برای بدنه استفاده میشود به دلیل قیمت نسبتا پایینی که دارد و شما میتوانید برای درب ها و ستون ها و بیشتر جاهایی که در دید عموم قرار دارد را از سبک های دیگر استفاده کنید . از مزیت های کابینت ام دی اف میتوان به تناژ و طیف رنگی آن اشاره کرد و در کابینت ام دی اف محدودیت رنگ نداریم و شما میتوانید با هر رنگ دلخواه ایی این کابینت رو اجرا کنید " مزیت بعدی قیمت مناسب آن است و قیمت روز آن بین 3 الی 4 میلیون تومان برحسب متری میباشد و مزیت بعدی مقاوم بودن و تحمل بالای وزن میباشد البته معایب هم دارد مانند ضعیف بودن در مقابل آب و رطوبت " مقاوم نبودن در برابر حرارت " اگر قصد هزینه زیاد رو ندارید میتوانید از کابینت ام دی اف استفاده کنید هم ظاهری شیک رو تحویل میگیرد هم با قیمت مناسب و مقرون به صرف کارو جمع کردید .  

 

مدل کابینت فاز یازده پردیس

کابینت مدرن :

کابینت های مدرن یکی از بهترین گزینه ها برای آشپزخانه کوچیک و محدود هست و قطعا با اجرای کابینت مدرن خونتون از این رو به اون رو میشه " کابینت مدرن برگرفته شده از مدل های کابینت های گلاس " کابینت فوق برجسته " کابینت ملامینه " کابینت دو رنگ میباشد . 

کابینت مدرن یکی از محبوب ترین کابینت ها در این چندساله شده است و اگر بخواهیم به مزیت های این کابینت اشاره کنیم " دوام و استقامت بالا در طول سالیانه ینعی اگر از متریال خوب و استاندارد استفاده کنید بعد از چندسال اف کیفیت نمیکند و دارای همون جذابیت هست مزیت بعدی رنگ و طیف رنگی میباشد که در این نوع کابینت هم شما از رنگ های متنوع میتوانید استفاده کنید ... 

 

مدل کابینت فاز یازده پردیس

این دو مدل درحال حاضر در فاز 11 پردیس استفاده زیادی میشود و محبوبیت بالایی دارد اما مدل های دیگری هم ماننده کابینت کلاسیک " کابینت نئوکلاسیک " کابینت های چوبی " کابینت های رومی اما کاملا شخصی و سلیقه ایی میباشد و میتوانید برای اطلاعات بیشتر از تمامی سبک های موجود به وب سایت نوین کابین مراجعه فرمایید . 

کابینت فاز 11 پردیسکابینت فاز یازده پردیس

 

وب سایت مجموعه نوین کابین 

مقاله دکوراسیون اشپزخانه 

بهترین مجموعه برای اجرای کابینت کدام است

۲۲ بازديد

امروزه یافتن یک شرکت کابینت سازی و اجرا کابینت بیش از گذشته احساس می شود. از آنجا که آشپزخانه اصلی ترین بخش هر خانه ای به شمار می رود، دکوراسیون آشپزخانه اهمیت ویژه ای دارد. طراحی کابینت آشپزخانه نیازمند یک تیم حرفه‌ای می‌باشد تا با توجه به سلیقه و خواسته های شما، کار تولید و اجرا را انجام دهد.

اجرای کابینت در تهران

پس اگر به تازگی صاحب خانه شده اید و یا اینکه به فکر بازسازی آشپزخانه هستید، باید به دنبال یک کابینت ساز خوب بگردید. اجرای کابینت در تهران موضوعی است که دقت زیادی را می طلبد و نیاز به بررسی هایی دارد. کابینت ها انواع مختلفی از نظر جنس، طرح و اندازه دارند و انتخاب تمامی این موارد با کمک یک مشاور و یک طراح کابینت حرفه ای صورت می گیرد. پس از آن کار تولید کابینت آشپزخانه انجام می شود. بعد از آنکه کابینت تولید شد، نوبت به اجرای کابینت می رسد.


لینک دسترسی سریع

وب سایت نوین کابین

اجرای کابینت 

قیمت کابینت آشپزخانه 

ظاهر کابینت نئوکلاسیک چجوریه؟

۲۵ بازديد

درسته که کابینت نئوکلاسیک جزئیات سبک کلاسیک رو نداره و منبت‌کاری در اون انجام نمیشه اما مثل کابینت مدرن هم ساده نیست و در ساده‌ترین حالت خودش قاب ساده‌ای به صورت آفست داخل در دیده میشه. قاب درب معمولا از چوب یا MDF ساخته میشه که بسته به نوع طرح با کام و زبانه یا فارسی با هم کلاف میشن.

بهترین رنگ درب ساختمان کدام است ؟

۲۴ بازديد

رنگ و اهمیت رنگ در بیشتر حوزه های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخور دار است و بیشتر افراد در انتخاب رنگ وسواس های زیادی استفاده میکنند اما انتخاب رنگ کار ساده ایی میباشد چونکه ما به دو روش میتوانیم بهترین رنگ رو انتخاب کنیم روش اول استفاده از ترند های سال میباشد میدونید که هرسال رنگی ترند میشود به عنوان مثال در کابینت آشپزخانه امسال رنگ سفید با مکمل رنگ قهوه ایی ترند شده بود و سال گذشته رنگ سفید و طوسی بود در انتخاب درب ساختمان هم همین موضوع صدق میکند و رنگ های سال رنگ سفید و قهوه ایی یا رنگ چوب ترند شده است ... روش بعدی انتخاب رنگ بر اساس طراحی داخلی شما میباشد و باید رنگ وسایل یا رنگ دیوارها رو بررسی کنید به عنوان مثال اگر رنگ کلی منزل سفید میباشد اگر رنگ قهوه ایی یا طوسی انتخاب کنید بهتر میباشد و برای اطلاع بیشتر از درب ها و خرید درب ساختمان میتوانید از لینک های زیر استفاده کنید ...

وب سایت نوین کابین 

مقاله درب ساختمان 

کابینت چوبی بهتر است یا کابینت روکش چوب ؟

۲۴ بازديد
زمانی که برای خرید کابینت میروید و زمانی که با کابینت چوبی آشنا میشوید به دلایل مختلفی علاقه مند میشوید اما به دلیل قیمت نسبتا بالایی که دارد قطعا گزینه بعدی ینعی روکش چوب را به شما پیشنهاد میدهند اما بین این دو مدل گمراه میشوید و دو دل چراکه روکش چوب از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با کابینت چوبی ندارد اما در قسمت پایین مزایا و معایب کابینت چوبی را بیان میکنیم . 


مزایا کابینت چوبی

لوکس ترین و مجلل ترین سبک کابینت آشپزخانه است.
کابینت چوب از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است و عمر طولانی دارد.
اگر درب کابینت آسیب دیده شود امکان ترمیم و رنگ آمیزی مجدد وجود دارد.
امکان حکاکی طرح مورد نظر روی درب های چوب دارد.
بسیاری از ابزار و حکاکی ها در کابینت تمام چوب کار دست استاد کاران ماهر است.


معایب کابنیت چوبی

در این سبک اگر از رنگ نامرغوب استفاده شود ممکن است رنگ کدر شود یا لب پر شدن رنگ امری بدیهی است، پیشنهاد می‌کنم از مراکز معتبر و شناخته شده خرید کنید تا با مشکلاتی از این دست رو به رو نشوید.
محدودیت نوع چوب طبیعی به دلیل محدودیت نوع درختانی که خاصیت استفاده به عنوان درب کابینت و … را دارند.
کابینت چوب نسبت به اشیا تیز و برنده آسیب پذیر است اما در صورت آسیب پذیری امکان تعمییر و ترمیم آن وجود دارد.
کابینت چوب در مقابل رطوبت مقاوم ترین مدل کابینت است اما ممکن است به مرور و پس از گذشت چندین سال کمی باد کرده وتغییر شکل دهد، البته در صورت نگهداری اصولی و مراقبت از کابینت ها این اتفاق نخواهد افتاد.

معایب و مزایا کابینت روکش چوب

مزایای کابینت روکش چوبی

کابینت روکش چوب نزدیک ترین کابینت از نظر ظاهر و ساختار به کابینت اشپزخانه تمام چوب می باشد ستون و سر ستون ،تاج و زیر چراغ و ابزار و حکاکی بر روی دربها در طراحی و ساخت کابینت روکش چوب باعث زیبایی و لوکس بودن این نوع کابینت می شود. که البته به بررسی تفاوت کابینت طرح چوب و چوبی پایین تر پرداخته ایم.

استفاده از رنگ پاششی پلی استر و پلی اورتان باعث مقاومت در برابر رطوبت می شود. این کابینت دارای تنوع رنگ بسیار و منطبق با هر سلیقه ای می باشد. قیمت این کابینت نسبت به قیمت کابینت چوبی مقرون به صرفه تر است توصیه میکنیم برای زیبایی بخشیدن به کابینت روکش خود از صفحه کورین استفاده نمایید زیرا که این صفحه ها در طراحی های خاص کابینت کلاسیک به کار می رود و نما و جلوه دو چندانی را به اشپزخانه شما می بخشد. در ادامه به چند مورد ریز یا درشت عیوب کابینت های روکش چوب اشاره خواهیم کرد.


معایب کابینت روکش چوبی

روکش این نوع کابینت نازک می باشد بنابراین در طراحی و حکاکی بر روی این نوع ورق از ابزارهای با عمق زیاد نمی توان استفاده کرد و حتما می بایست درب های این نوع کابینت دو طرف روکش باشد به دلیل اینکه دربهای یک رو روکش علاوه براینکه ظاهر پشت و روی کار با هم یکسان نیست در زمان حکاکی توسط دستگاه cnc تاب برمی دارند در حفظ و نگهداری این نوع کابینت باید دقت شود چونکه رنگ این نوع کابینت بسیار حساس و ظریف می باشد.

دربهای کابینت روکش در عدم استفاده به طور صحیح اسیب پذیر (خش) است. اما جای نگرانی نیست استاد کار رنگ می تواند خش های به وجود امده را با بتونه و رنگ در اشپزخانه شما مجددا ترمیم کند. این کابینت در مقابل رطوبت و نور مستقیم واکنش نشان داده و ممکن است رنگ آن کدر یا تیره شود. قیمت کابینت روکش چوب ارزان تر از قیمت کابینت تمام چوب است اما از سایر کابینت های کلاسیک مانند ممبران و مدرن قیمت بالاتری دارد.


نتیجه گیری 

در این میان و پیشنهاد ما کابینت چوبی است چراکه اصالت و اعتبار خود را دارا است و هیچ وقت نمیتوان اصل را کنار گذاشت و از فیک استفاده کرد و انتظار کیفیت و زیبایی اصل رو داشت البته برای راهنمایی بیشتر میتوانید از لینک های زیر استفاده کنید ... 




وب سایت نوین کابین

مقاله کابینت چوبی 

مقاله کابینت روکش چوبی