چیدمان پذیرایی منزل - انتخاب هوشمندانه در چیدمان

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

چیدمان پذیرایی منزل - انتخاب هوشمندانه در چیدمان

۹ بازديد

برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، باید فکر همه چیز را کرد. مخصوصا اگر قرار است وسایل جدیدی بخرید و یا خانه نوعروس را بچینید، در این صورت می­ دانید که چه وسایلی و یا کدام چیدمان برای خانه شما مناسب است. طرز چیدمان پذیرایی در جذابیت فضای منزل تاثیر زیادی دارد. اغلب خانه ­های ایرانی پذیرایی مستطیل شکل دارند، پس لازم است راجع به چیدمان پذیرایی مستطیل بیشتر بدانیم. در این مطلب این موضوع را بررسی خواهیم کرد. 

 

دکوراسیون پذیرایی

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

در مطلب چیدمان پذیرایی راجع به انواع چیدمان صحبت کردیم؛ و حالا می­ خواهیم اصول و ایده ­های مختلف برای چیدمان پذیرایی مستطیل را با هم یاد بگیریم. به شرایط فضای پذیرایی دقت کنید و بهترین نوع چیدمان پذیرایی را اجرا کنید. با توجه به اصول چیدمان پذیرایی مستطیل شکل؛ شما می ­توانید از یک یا دو دست مبلمان در پذیرایی استفاده کنید. ممکن است گاهی لازم باشد فضای پذیرایی و نشیمن را از همدگیر جدا کنید. و یا یک آشپزخانه باز و پیوسته با پذیرایی و نشیمن داشته باشید؛ همه این گزینه ­ها بستگی به شرایط محیط و سلیقه شما دارد. 

 

مقاله پیشنهادی = معرفی انواع سبک کابینت آشپزخانه

 

چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک

احتمالا اغلب ما با مشکل کمبود فضا در منزل و داشتن پذیرایی کوچک آشنا هستیم. در این صورت پذیرایی از مهمان کمی سخت ­تر می ­شود. برای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک، نکته ­های زیر را فراموش نکنید:

  • فکر چیدمان ست مبل 9 نفره را از ذهنتان بیرون کنید. حتی ممکن است پذیرایی منزل شما برای مبلمان هفت نفره هم کوچک باشد؛ پس با استفاده از ست مبلمان پنج نفره، بهترین چیدمان را داشته باشید.
  • از لوازم با رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از وسایل با رنگ تیره در پذیرایی کوچک؛ باعث بسته و کوچکتر نشان دادن فضا می ­شود.
  • به کاربردی بودن همه وسایل دقت کنید؛ لوازم تزئینی و دکوری را به حداقل برسانید تا پذیرایی خیلی شلوغ نشود.
  • برای چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک بدون پنجره، می­توانید از عناصری مثل آینه استفاده کنید تا انعکاس نور باعث دلباز شدن و افزایش نور فضا شود.
  • به طراحی اصولی نورپردازی برای پذیرایی کوچک توجه کنید.
  • اگر پذیرایی و نشیمن پیوسته دارید، به کاربردی بودن فضا برای پذیرایی از مهمان و در عین حال راحت بودن افراد خانواده در فضای نشیمن توجه کنید.
  • استفاده از مبل ال شکل برای گوشه ­ای از چیدمان پذیرایی کوچک می­تواند انتخاب خوبی باشد.

 

چیدمان آشپزخانه

 

چیدمان پذیرایی مستطیل باریک

چیدمان پذیرایی مستطیل دراز، کمی بیشتر از فرم­ های دیگر پذیرایی به خلاقیت نیاز دارد. اگر عرض پذیرایی مستطیل خیلی کم باشد، فضای پذیرایی فرم باریک می ­گیرد. در این صورت شاید فقط بتوانید به اندازه یک کاناپه در عرض مبلمان بچینید تا یک فاصله تا دیوار برای عبور افراد باقی بماند؛ خب چاره ­ای نیست، می­ توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و یک کاناپه روبروی آن قرار دهید، و دو مبل تکی جمع و جور را با کمی زاویه در دو طرف کاناپه بچینید.

اگر پذیرایی مستطیل شکل عرض کمی بیشتری دارد؛ می­ توانید برای بخش اصلی؛ دو کاناپه با فاصله مناسب روبروی هم قرار دهید و یک میز جلومبلی جمع و جور بین آنها بگذارید. 

 

مقاله پیشنهادی = نقش درب ساختمان در دکوراسیون داخلی

 

چیدمان پذیرایی مستطیل بزرگ

چیدمان پذیرایی مستطیل بزرگ هم داستان­ های خاص خودش را دارد. در چیدمان پذیرایی بزرگ، تنوع بیشتری می­ توانید اعمال کنید و اگر بعد از مدتی از چیدمان وسایل در پذیرایی مستطیل خانه خود خسته شدید، با جابه ­جایی حال و هوای خانه را عوض کنید. برای چیدمان پذیرایی مستطیل بزرگ می­ توانید ایده ­های زیر را به کار ببرید:

  • چیدمان مبلمان 7 یا 9 نفره در پذیرایی بزرگ
  • چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل
  • چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل
  • چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی بزرگ

 

چیدمان دکوراسیون داخلی

چیدمان مبلمان 7 یا 9 نفره در پذیرایی بزرگ

در مورد پذیرایی کوچک پیشنهاد دادیم که به مبلمان 9 نفره فکر نکنید؛ ولی برای چیدمان پذیرایی مستطیل  بزرگ دستتان بازتر است و می­ توانید از ست مبلمان با تعداد بیشتر استفاده کنید تا فضای پذیرایی خالی نماند. در این نوع فضا برای انتخاب اکسسوری و دکوری هم راحت­ تر می ­توانید عمل کنید. هرچند باز هم این مسئله مهم است که از شلوغ شدن فضا دوری کنید.

 

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک جدید کابینت آشپزخانه

 

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

ممکن است بعد از چیدن مبلمان، قسمتی از پذیرایی مستطیل شکل، خالی بماند. نگران نباشید؛ شما به راحتی می ­توانید از ایده چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی و نشیمن در کنار هم قرار دارد؛ می­ توانید یک دست مبلمان برای پذیرایی مهمان در نظر بگیرید و در قسمت نشیمن؛ ست مبلمان راحتی برای دورهمی خانوادگی و تماشای تلویزیون قرار دهید.

 

چیدمان مبل در دکوراسیون داخلی

 

چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل

اگر از افراد طرفدار مبلمان سلطنتی، استیل و یا کلاسیک هستید، با وجود یک پذیرایی بزرگ مستطیل شکل خیالتان راحت است و می­ توانید از مبل استیل برای پذیرایی استفاده کنید. چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل شکل با توجه به عرض پذیرایی و فرم مبلمان صورت می ­گیرد. بهتر است از چیدمان خطی مبل استیل در پذیرایی دوری کنید، و همچنین ست مبلمان استیل را در بخش بالایی فضای پذیرایی قرار دهید.

 

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل

در اغلب آپارتمان­های نسبتا کوچک امروزی، هال و پذیرایی فضاهایی چسبیده به هم و یا ادغام شده هستند. در نتیجه این فضا باید فضایی راحت برای دورهمی خانوادگی و تماشای تلویزیون و همچنین فضایی مناسب برای پذیرایی از مهمان باشد. چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل نیاز شما را برای راحتی خانواده و پذیرایی از مهمان برطرف می­کند. اگر پذیرایی عرض مناسبی دارد، ست مبلمان راحتی را بچینید و از بخش دیگر فضا برای چیدمان میز نهارخوری و یا مبلمان استیل استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی = از دکوراسیون آشپزخانه چه میدانید ؟

 

چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل

چیدمان مبل ال شکل در پذیرایی مستطیل شکل انتخاب خوبی است و می­توانید نهایت استفاده را از فضا داشته باشید و از طرفی تعداد افراد بیشتری روی مبل ال بنشینند. مخصوصا برای پذیرایی مستطیل کوچک که قرار است فقط یک دست مبلمان در آن چیده شود. می­توانید با چیدمان مبل ال شکل در پذیرایی بخش دیگر را برای قرار دادن میز نهارخوری و یا وسایل دیگر استفاده کنید. مطلب مبل ال یا راحتی به شما کمک می­کند که بهترین مبل را برای پذیرایی مستطیل منزل انتخاب کنید.

 

چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی بزرگ مستطیل

همانطور که گفتیم احتمالا یک پذیرایی بزرگ مستطیل شکل، با استفاده از یک ست مبلمان پر نمی ­شود. شما می ­توانید از میز ناهارخوری برای پر شدن فضای پذیرایی بزرگ استفاده کنید. مخصوصا اگر مبلمان و غذاخوری ست باشند، باعث ایجاد هماهنگی در فضای پذیرایی خواهند شد.

 

چیدمان مبل

 

چیدمان وسایل در پذیرایی مستطیل

در پذیرای مستطیل شکل علاوه بر مبلمان که نقش مهمی در دکوراسیون پذیرایی دارند، وسایل دیگری هم قرار می ­گیرند. برای ایجاد تعادل در پذیرایی می­توانید از وسایل دیگری مانند؛ کنسول و آینه، بوفه، میز و صندلی برای قهوه خوری و یا صندلی راک در گوشه ­ای از آن استفاده کنید. چیدمان درست این وسایل در پذیرایی باعث تعادل فضایی و در عین حال جذابیت فضا می­ شود.

 

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

یکی دیگر از وسایلی که در چیدمان حال پذیرایی نقش مهمی دارد نحوه انداختن فرش در منزل است. برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل لازم است به رنگ، فرم و ابعاد فرش توجه شود. اگر پذیرایی مستطیل، عرض کمی دارد بهتر است از فرشی با رنگ­های روشن استفاده شود. همچنین شما می ­توانید با انتخاب چند فرش برای فضا، مخصوصا با استفاده از فرش­ های بی قواره، پذیرایی را به صورت غیرمستقیم دو یا چند بخش تقسیم کنید. استفاده از فرش گرد و یا مربع شکل در تناسب با لوستر گرد پذیرایی خواهد بود و از کشیده نشان دادن پذیرایی کم می ­کند. 

 

مقاله پیشنهادی = راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

 

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل 

تلویزیون یکی از اجزای اصلی هال پذیرایی در خانه­ های ایرانی است. برای جانمایی تلویزیون در پذیرایی باریک بهتر است از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید. اغلب دیواری که در طول پذیرایی قرار می­ گیرد فضای مناسبی برای قرار دادن تلویزیون است. جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل بزرگ می­تواند متنوع­ تر باشد و به راحتی می توانید از میز تلویزیون دلخواه خود استفاده کنید و آن را روبروی کاناپه اصلی قرار دهید.

 

چیدمان پذیرایی مستطیل با پنجره

وجود پنجره در هر قسمت خانه، مخصوصا در پذیرایی نعمت بزرگی است و در اغلب خانه ­ها پذیرایی پنجره دارد. پنجره در چیدمان پذیرایی مستطیل با پنجره نقش مهمی بازی می ­کند و بر روی قرارگیری مبلمان تاثیرگذار است. از نور طبیعی روز که از پنجره وارد پذیرایی می­ شود نهایت استفاده را ببرید. در پذیرایی با پنجره پرده ­ها نقش مهمی در دکوراسیون دارند. با توجه به سبک دکوراسیون و همچنین رنگ و طرح بقیه وسایل، پرده مناسبی برای آن انتخاب کنید.

 

نورپردازی در هال پذیرایی مستطیل

یکی از مواردی که به شکل و فرم پذیرایی مستطیل شکل خانه شما جذابیت می­دهد، نوع نورپردازی آن است. مخصوصا اگر پذیرایی پنجره نداشته باشد و یا پذیرایی شمالی بوده و نور زیادی دریافت نمی ­کند. با استفاده از نورپردازی مناسب می­توان باریک بودن پذیرایی را از نظر بصری کم کرد و عرض فضا بزرگتر به نظر برسد. مثلا می ­توانید از نور مخفی در بخش ­هایی از کناف سقف استفاده کنید. و یا لوسترهایی به فرم دایره به ایجاد تعادل در فرم پذیرایی کمک می­ کند. نورپردازی خطی در سقف و یا دیوارها باعث کشیده­ تر به نظر رسیدن فضای پذیرایی می ­شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.