آرشیو بهمن ماه 1401

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

تعقییر آشپزخانه - مراحل مورد نیاز برای تعقییر آشپزخانه

۴ بازديد

آشپزخانه جایی است که رفت و آمد به آن زیاد است، پس دکوراسیون و چیدمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه قابل انجام بوده و برای این کار اصلا نیاز به صرف مبالغ بالا نیست. ما در این متن می خواهیم راه هایی را به شما نشان دهیم که از طریق آنها می توان این کار را به سادگی انجام داد. اگر می خواهید فضای آشپزخانه تان عوض شود و زیبایی آن بیشتر گردد به طوری که از بودن در آن و آشپزی کردن و انجام دیگر کاری های آشپزخانه لذت بیشتری ببرید، خواندن این متن را از دست ندهید. در این مطلب خواهید خواند:

آشپزخانه

می گویند آشپزخانه قلب خانه است. یکی از اعضای خانواده که معمولا خانم خانه است ساعات زیادی را در این مکان به پخت و پز و شستن ظروف و غیره می پردازد و بنابراین همانگونه که گفته شد باید محیطی برای او فراهم گردد که بهترین حس و حال را در هنگام بودن در آشپزخانه داشته باشد. تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه این امکان را می دهد که در وضعیت اقتصادی فعلی بتوان هم در مخارج مدیریت خوبی به عمل آورد و هم محیط زندگی را بهتر و دلچسب تر نمود.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه شامل چه روش هایی است؟

پیش از هر چیز باید بدانیم که چیدمان در یک آشپزخانه ها چه بخش هایی را شامل می شود؟ در پاسخ باید گفت که کابینت ها، کاشی ها، پوشش کف، میز غذا خوری، رومیزی، پرده و دکوری های مورد استفاده در آشپزخانه بخش های مختلف آن را تشکیل می دهند. پس برای ایجاد هر تغییری در چیدمان باید در این موارد تغییراتی را ایجاد نمود. موضوع مهم در تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه آن است که به جای تعویض و خرید هر کدام از وسایل آشپزخانه، وسایلی که دارید را تعمیر، بازسازی و نوسازی نمایید. در واقع ما در این متن می خواهیم همین راه ها و ایده های کاربردی را به شما پیشنهاد دهیم.

دکوراسیون آشپزخانه

بازسازی و نوسازی کابینت ها

  • رنگ کردن کابینت های ام دی اف: یکی از راه هایی که می توان کار تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه را انجام داد آن است که کابینت های ام دی اف را با رنگ اکریلیک، رنگ آمیزی نمود. برای این کار یک یا دو ظرف رنگ اکریلیک و یک قلمو یا غلطک نیاز است. این کار را خودتان به سادگی می توانید انجام دهید. رنگ دلخواه خود را انتخاب کرده و تمامی قسمت های بیرونی کابینت ها را رنگ کنید. برای ایجاد خلاقیت می توانید از دو رنگ برای کابینت ها استفاده نمایید.
  • تعویض رویه کابینت های ام دی اف: یک راه دیگر در مورد تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه آن است که اگر رویه درب کابینت های ام دی اف تان دچار آسیب شده است، به جای خرید کابینت های جدید که با هزینه های بالایی همراه خواهد بود، تنها درب و رویه آنها را عوض کنید. این کار با هزینه های به مراتب کمتری انجام می شود.

مقاله پیشنهادی = آشنایی با کابینت کلاسیک چوبی

  • بازسازی کابینت های فلزی: اگر کابینت های آشپزخانه تان فلزی و قدیمی است و احتمالا قسمت هایی از آنها دچار زنگ زدگی هم شده است، دو راه پیش رو دارید. راه اول آن است که تنها درب کابینت ها را ام دی اف کنید و بدنه آنها را فلزی باقی بگذارید. راه دوم هم آن است که با استفاده از پوشش های طلقی برچسب دار، درب کابینت ها را نوسازی نمایید. این پوشش ها در طرح های مختلف موجود هستند که با استفاده از آنها می توان روکشی یکدست برای درب کابینت های فلزی ایجاد کرد و کار تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه را به انجام رسانید.

تعویض کاشی ها

برای تغییر چیدمان آشپزخانه یکی از راه تعویض کاشی هاست. اما اگر می خواهید تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه برای تان همراه باشد می توانید تنها بخشی از کابینت ها را عوض کنید و آن هم فقط کاشی های بین کابینتی را. برای این کار تعدادی کاشی جدید متناسب با طرح و رنگ دیگر کاشی های آشپزخانه تهیه کنید و فضای بین کابینت های زمینی و دیواری را با آنها کاشی کنید. برای نصب کاشی ها بهتر است از یک نصاب کمک بگیرید اما خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

آشپزخانه

رنگ کردن میز غذا خوری

اگر در آشپزخانه میز ناهار خوری دارید حتما آن را رنگ کنید و با این کار خواهید دید که حال و هوای آشپزخانه تان چقدر عوض می شود. برای خرید یک دست میز ناهار خوری کوچک برای آشپزخانه باید حدقل ۴ تا ۵ میلیون تومان هزینه کنید اما برای رنگ کردن میز و صندلی ها تنها یک چند کیلو رنگ روغن یا اکریلیک نیاز خواهید داشت. به این ترتیب تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه صورت می گیرد و تغییرات نیز کاملا ملموس هستند.

تغییر رومیزی

یکی از چیز هایی که می تواند جلوه جدید و زیبایی به آشپزخانه ببخشد رومیزی است. با عوض کردن رومیزی می توانید تغییری بزرگ در فضای آشپزخانه تان ایجاد نمایید. برای رومیزی جدید از پارچه های مختلفی می توانید استفاده کنید. دوخت آن نیز بسیار راحت است و خودتان به سادگی از پس انجامش بر می آیید. اگر وقت و حوصله دوخت رانر را داشته باشید، می توانید از یک پارچه ساده و یک پارچه رنگی و طرح دار برای دوخت رانر استفاده کنید و دکوراسیون آشپزخانه تان را هر چه زیبا تر نمایید.

مقاله پیشنهادی = نمونه کار اجرا شده کابینت تمام چوب

عوض کردن پرده آشپزخانه

برای پرده آشپزخانه لازم نیست به سراغ حریر و پارچه های گران قیمت پرده ای بروید. پرده های توری ارزان قیمت یا پارچه های فانتزی با طرح های جذاب که از جنس نخ هستند نیز برای دوخت پرده آشپزخانه مناسب اند. اگر پنجره آشپزخانه تان کوچک است به جای پرده از حصیر چوبی هم می توانید استفاده کنید.

استفاده از شلف ها و طبقات چوبی

یکی از راه های تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه آن است که تعدادی شلف و طبقه چوبی به دیوار وصل کنید و بر روی آنها وسایلی را قرار دهید. مثلا ظرف های رنگی ادویه یا گلدان های کوچک گل. وجود این شلف ها فضای آشپزخانه را فانتزی و جذاب می کند.

تعقییر آشپزخانه

قرار دادن گیاه سبز در آشپزخانه

گیاهان سبز و زنده در هر فضایی معجزه می کنند و زیبایی و طراوت خاصی را به محیط می بخشند. در تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه استفاده از گل و گیاه سبز را فراموش نکنید. از بطری های شیشه ای رنگی نوشابه به عنوان گلدان استفاده کنید و گیاهان رونده ای مثل پوتوس را در آنها بگذارید. گلدان های کوچک گل، کاکتوس ها و گلدان هایی را که خودتان درست کرده اید بر روی شلف های چوبی قرار دهید و فضا را دلپذیر نمایید.

دکوراسیون آشپزخانه

نصب یک لوستر مناسب

لوستر های حصیری قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ای دارند و برای فضای آشپزخانه نیز بسیار مناسب هستند. یک لوستر جذاب می تواند تاثیری عالی بر چیدمان بگذارد. برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه حتی خودتان هم می توانید دست به کار ساخت لوستر شوید. روش های زیادی برای این کار وجود دارد و از متریال های گوناگونی در ساخت آن می توان استفاده نمود.

کابینت نئوکلاسیک سفید - نکات مهم در اجرای کابینت نئوکلاسیک سفید

۵ بازديد

کسانی که با کابینت های نئوکلاسیک آشنایی دارند حتما می دانند که رنگ سفید چقدر برازنده این کابینت هاست. کابینت نئوکلاسیک سفید نوعی لوکس بودن در خود دارد که باعث می شود فضای آشپزخانه هر چقدر هم که ساده و معمولی باشد، شیک و دیدنی به نظر برسد. انواع کابینت های آشپزخانه در طرح ها و رنگ های متنوع روز به روز در حال گستردگی و جدید شدن است، اما قبول کنید که رنگ سفید آن هم برای کابینتی نیمه کلاسیک یک چیز دیگر است و طرفداران زیادی هم برای خود دارد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که این کابینت ها را دوست دارید و می خواهید آشپزخانه تان را با آنها تجهیز کنید، این متن به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیق تری از جمله قیمت کابینت نئوکلاسیک سفید بدست آورید. در این متن می خوانید:

کابینت نعوکلاسیک سفید

سبک نئوکلاسیک که تلفیقی از دو سبک کلاسیک و مدرن است یک راه حل خوب برای کسانی است که به هر دو سبک علاقه دارند و دوست دارند خانه شان شکوهمند، با اصالت، زیبا و لوکس چیدمان شود و در عین حال ساده باشد و خیلی شلوغ و پر زرق و برق جلوه نکند.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

پیش از آنکه بحث درباره کابینت نئوکلاسیک سفید را آغاز کنیم خوب است که توضیحی مختصر درباره کابینت های نئوکلاسیک دهیم تا با این مدل از کابینت ها بیشتر آشنا شوید. کابینت های نئوکلاسیک از نظر ظاهری به سمت سبک کلاسیک گرایش بیشتری دارند اما با سادگی سبک مدرن درآمیخته اند و ترکیبی بی نظیر را ایجاد نموده اند. در این کابینت ها تزیینات و المان های سبک کلاسیک وجود دارد اما با سادگی فراوان همراه هستند. برای مثال به جای آنکه روی درب کابینت پر از خطوط و تزیینات مختلف باشد، با چند خط ساده قابی شکل و مقداری نقش و نگار ساده برجسته (مانند کابینت های ممبران) طرح تزیینی کابینت ایجاد شده است. در هم آمیختگی سنت و مدرنیته، میزان کم تزیینات و سادگی چشم نواز کابینت های نئوکلاسیک باعث شده تا هیچ وقت از دیدن آنها خسته نشوید و فضای آشپزخانه برای تان تکراری نشود.

کابینت نعوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سفید چه ویژگی هایی دارد؟

حال که با کابینت های نئوکلاسیک آشنا شدیم می خواهیم درباره کابینت نئوکلاسیک سفید که یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین رنگ ها برای کابینت محسوب می شود، آشنا شویم. کابینت نئوکلاسیک سفید با رنگ روشن و سادگی دلنشینی که دارد باعث می شود تا فضای آشپزخانه بزرگ، دل باز و روشن به نظر برسد. این کابینت های زیبا دارای تزیینات اندکی بر روی خود هستند که این تزیینات تنها ممکن است شامل چند خط ساده باشند (طرح قاب بر روی درب کابینت) و یا تزیینات نقش برجسته محدودی بر روی آنها اجرا شده باشد. رنگ این تزیینات نیز سفید و یا از رنگ دیگری نظیر طلایی انتخاب می شود. از ویژگی های کابینت نئوکلاسیک سفید می توان گفت که با هر تم رنگی دیگری سازگار است و به خوبی ست می شود. به این معنی که شما هر رنگی را برای کاشی های بین کابینتی و یا دکوری ها و دیگر وسایل می توانید ست کنید. ویژگی دیگر این کابینت ها آن است که با وجود سفید و یکدست بودن اما فضا را بی روح و کسل کننده نمی کنند زیرا خطوط و تزیینات محدودی که بر روی آنها ایجاد شده موجب نوعی تنوع بصری می شود. در مورد دستگیره های کابینت نئوکلاسیک سفید نیز باید گفت که استفاده از دستگیره هایی ساده به رنگ سفید یا طلایی پیشنهاد خوبی است. اگر برای تزیینات اندک روی کابینت از رنگ طلایی استفاده شده باشد، بهتر است دستگیره فلزی طلایی رنگ برای آنها بکار گرفته شود.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سفید برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

یکی از مزایای این کابینت ها آن است که برای هر آشپزخانه ای می توان از آنها استفاده نمود. البته بجز آشپزخانه های خیلی کوچک که پیشنهاد می شود در آنها از کابینت های بسیار ساده مدرن استفاده گردد. اگر آشپزخانه تان بزرگ و جا دار است و پنجره نورگیر دارد، نصب کابینت نئوکلاسیک سفید باعث می شود که فضا بسیار لوکس و لاکچری و جذاب به نظر برسد. قرار دادن جزیره ای در مرکز آشپزخانه با همین سبک و سیاق به بهتر شدن چیدمان آشپزخانه کمک می کند. در چنین فضایی می توان از رنگ طلایی یا بژ برای بخش هایی از کابینت ها استفاده کرد که به زیبایی آن می افزاید. اما چنانچه فضای آشپزخانه تان متوسط و کوچک است، باز هم کابینت نئوکلاسیک سفید انتخابی مناسب برای تان خواهد بود. این کابینت ها جا گیر و شلوغ نیستند و موجب محدود شدن فضای آشپزخانه نمی شوند. رنگ سفید آنها فضا را دل باز می کند و ایجاد نور کافی در آشپزخانه باعث می شود که هم کابینت ها به خوبی دیده شوند و هم فضا بزرگ و روشن جلوه کند. استفاده از نوار یا ریسه نوری زیر کابینتی و نصب آن در زیر کابینت نئوکلاسیک سفید باعث زیبا تر و چشمگیر تر شدن دکوراسیون آشپزخانه خواهد شد.

آشپزخانه نئوکلاسیک

ویژگی ها، مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک سفید کدام است؟

  • طرح های ساده موجود بر روی کابینت نئوکلاسیک سفید باعث ایجاد تنوع و دوری از تکراری شدن طرح کابینت می شود.
  • رنگ سفید یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در کابینت بوده و کابینت نئوکلاسیک سفید پر طرفدار و پر فروش است.
  • کابینت نئوکلاسیک سفید هم در آشپزخانه های بزرگ و هم کوچک کاربرد دارد.
  • در کابینت نئوکلاسیک سفید برای رویه کابینت هم از چوب و ام دی هم رنگ کابینت، و هم از سنگ، چوب یا ام دی اف قهوه ای یا رنگ چوب می توان استفاده کرد.
  • در چیدمان کابینت های نئوکلاسیک سفید می توان چند کابینت را به صورت درب شیشه ای انتخاب کرد و وسایل دکوری در آن گذاشت.
  • کابینت های نئوکلاسیک سفید فضای دکوراسیون آشپزخانه را بیشتر به سمت فضای کلاسیک پیش می برند.
  • کابینت نئوکلاسیک سفید به خوبی با رنگ های دیگر ست می شود اما فضای نیمه کلاسیک موجود در آنها باعث شده تا کاربرد رنگ های شاد و فانتزی در کنار آنها زیاد جالب به نظر نرسد.
  • قیمت کابینت نئوکلاسیک سفید از کابینت های ساده مدرن بیشتر است.
  • یکی از معایب کابینت نئوکلاسیک سفید آن است که ممکن است است تراش ها و خطوط ایجاد شده بر روی آن کثیف شود و رنگ سفید این کابینت ها باعث می شود تا کثیفی ها بیشتر دیده شوند.

کابینت نئوکلاسیک

چیدمان یک آشپزخانه زیبا با کمک کابینت نئوکلاسیک سفید

به دلیل آنکه کابینت های نئوکلاسیک سفید سادگی دلپسندی دارند، طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید به نحوی باشد که این سادگی تحت شعاع قرار نگیرد و از دست نرود. در چیدمان آشپزخانه ای با کابینت نئوکلاسیک سفید می توانید از رنگ هایی مانند طلایی، نسکافه ای، بژ، نقره ای، صورتی، گلبهی، پوست پیازی، سرمه ای، قهوه ای روشن یا تیره و حتی طوسی به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید. فضای آشپزخانه را همواره تمیز و مرتب نگه دارید و روی کابینت آشپزخانه را با انواع وسایل پر و شلوغ نکنید. از گل های طبیعی در فضای آشپزخانه استفاده کنید تا زیبا و طراوت آنها فضا را دلپذیر تر کند. آویزان کردن یک لوستر نیمه کلاسیک در آشپزخانه به زیبا تر شدن فضا کمک خواهد کرد.

کابینت نئوکلاسیک سفید

آشپزخانه مدرن - هر آنچه که نیاز دارید برای داشتن یک آشپزخانه مدرن

۵ بازديد

اگر شما هم طرفدار سبک مدرن در دکوراسیون داخلی هستید، حتما دوست دارید لذت آشپزی کردن در یک آشپزخانه مدرن را تجربه کنید. آشپزخانه ای با تمام امکانات که چیدمان داخلی آن مطابق روز انجام شده و سر و شکلی مدرن و امروزی دارد. ما در این متن قصد داریم تا درباره اصول طراحی آشپزخانه مدرن صحبت کنیم و هر بخش از این اشپز خانه مدرن را به طور مجزا بررسی نماییم. دیزاین آشپزخانه مدرن به گونه ای است که هم زیبایی و هم کاربردی بودن فضا را شامل می شود. این طراحی شامل تمام جزییات از رنگ کاشی ها گرفته تا مدل کابینت ها خواهد بود. اگر می خواهید آشپزخانه ای مدرن و به روز داشته باشید، در این متن همراه ما بمانید.

آشپزخانه مدرن

ویژگی های یک آشپزخانه مدرن

می گویند آشپزخانه قلب خانه است و برای آنکه همیشه زندگی در خانه جریان داشته باشد، این قلب باید به خوبی بتپد. یک اشپز خانه مدرن دارای فضایی کاربردی است. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک از چیدمان همین کاربردی بودن آن است. شما از تمامی فضا ها برای ایجاد کابینت و شلف و طبقه می توانید استفاده کنید. ویژگی دیگر مدل آشپزخانه مدرن سادگی آن است. بر خلاف سبک کلاسیک که همیشه از وسایلی حجیم و پر زرق و برق و جاگیر استفاده می شود، در طراحی آشپزخانه مدرن همه چیز به سادگی انتخاب می گردد تا فضای کمتری از محیط آشپزخانه اشغال گردد. در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه های مدرن باید در انتخاب وسایلی که حال و هوایی امروزی دارند دقت کنید و سعی کنید فضای آشپزخانه را تا جای ممکن خلوت نگه دارید. در ادامه اجزای مختلف یک اشپز خانه مدرن را بررسی خواهیم کرد.

آشپزخانه مدرن

دیوار های آشپزخانه مدرن

در طراحی آشپزخانه مدرن پیش از هر چیز باید به کاشی های دیوار ها و خصوصا کاشی های بین کابینتی توجه نمایید. دیزاین آشپزخانه مدرن با استفاده از کاشی هایی با طرح و رنگ مدرن فضا را زیبا می کند. انتخاب طرح و رنگ این کاشی ها بستگی زیادی به سلیقه و نظر شخصی شما و همچنین متراژ آشپزخانه تان دارد. اگر فضای تان محدود است به سراغ کاشی هایی ساده با رنگ روشن بروید. باید گفت کاشی های ساده سفید هم مدرن هستند و هم هیچ وقت از مد نمی افتند، با هر رنگ کابینت هم به خوبی ست می شوند. در آشپزخانه های مدرن امروزی از کاشی هایی به رنگ سفید، طلایی، طوسی و مشکی، آبی لاجوردی و دیگر رنگ ها استفاده می گردد. بسته به فضا و فرم اشپز خانه مدرن خود کاشی کاری دیوار ها را انجام دهید و سپس به سراغ کابینت آشپزخانه بروید.

کابینت مدرن

کابینت های یک آشپزخانه مدرن

قطعا مهم ترین بخش در طراحی آشپزخانه مدرن مربوط به کابینت ها است. یکی از ویژگی های مدل آشپزخانه مدرن آن است که شما می توانید مطابق با خواسته و نیاز تان کابینت های آشپزخانه را طراحی نمایید. برای مثال از پایین تا سقف یک دیوار را کابینت کنید یا آنکه تعداد کشو ها را افزایش دهید، طبقات کابینت ها را کم یا زیاد کنید، محل قرار دادن یخچال و فر و مایکرو ویو و دیگر وسایل برقی را تعیین کنید و غیره. در مورد طرح کابینت های یک اشپز خانه مدرن هم باید گفت که باید از کابینت هایی با درب های تزیینی و حکاکی شده دوری کرده و سراغ کابینت هایی ساده با درب های مسطح و صاف بروید. کابینت هایی که دارای دستگیره مخفی هستند یا دستگیره های فلزی مدرنی دارند. این کابینت ها با سادگی و زیبایی که دارند فضای آشپزخانه را شیک و کاربردی کرده و با تجهیزات آرام بند که در داخل درب ها تعبیه شده، باز و بسته کردن آنها راحت و بدون هیچ صدایی همراه است.

مقاله پیشنهادی = مشاهده نمونه اجرا شده کابینت تمام چوب

در مدل آشپزخانه مدرن می توان از کابینت های ام دی اف ساده و یا کابینت هایی با پوشش های گلاس که دارای درب های براق و صیقلی هستند، استفاده کرد. رنگ کابینت ها را نیز بر اساس رنگ کاشی ها و همینطور متراژ آشپزخانه انتخاب نمایید. دیزاین آشپزخانه مدرن با کابینت هایی به رنگ سفید، عاجی و طوسی بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. دیگر رنگ ها نیز در یک اشپز خانه مدرن قابل استفاده هستند.

کابینت مدرن شیک

پیشخوان، کانتر یا جزیره در آشپزخانه مدرن

یکی از چیز هایی که در طراحی آشپزخانه مدرن در نظر گرفته می شود، طراحی یک پیشخوان یا کانتر است. در آشپزخانه های امروزی دیگر میز و صندلی ناهار خوری در این فضا قرار داده نمی شود و معمولا از همان پیشخوان یا کانتر به عنوان میز برای صرف غذا استفاده می گردد. این پیشخوان یا کانتر می تواند به صورت کابینت دار ساخته شده و تبدیل به یک جزیره شود. جزیره در دیزاین آشپزخانه مدرن بسیار مهم است و علاوه بر آنکه فضا را امروزی تری می کند، وسیله ای کاربردی محسوب شده و نیاز افراد به کابینت برای قرار دادن وسایل و همینطور جایی برای انجام کارهای آشپزی یا میل نمودن غذا فراهم می آورد. معمولا در مدل آشپزخانه مدرن طرح و رنگ کانتر یا جزیره عینا شبیه به کابینت ها انتخاب می گردد. اما در صورت دلخواه می توان رنگ آنها را مختلف انتخاب نمود. صندلی های مخصوص کانتر نیز در بازار موجود است که ارتفاعی بلند دارند و در بعضی مدل ها می توان ارتفاع آنها را تنظیم کرد.

مقاله پیشنهادی = راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

نورپردازی در یک آشپزخانه مدرن

برای آنکه فضای اشپز خانه مدرن تان زیبا و دیدنی شود، باید به یک نورپردازی جذاب برای آن فکر کنید. جهت انجام کار نورپردازی علاوه بر استفاده از لوستر و چراغ های آویزی در بالای کانتر، جزیره یا اپن آشپزخانه، می توانید از ریسه های نوری در زیر کابینت ها استفاده نمایید. این نور های مخفی به گونه ای در زیر کابینت ها تعبیه می شوند که در هنگام روشن شدن نواری باریک در زیر کابینت ها را روشن می کنند. تصویری زیبا از این نور های مخفی ایجاد می شود که حال و هوای خاصی را در طراحی آشپزخانه مدرن ایجاد می کند. اما همانطور که گفته شد از چراغ های آویزی برای بالای جزیره یا کانتر در ورودی آشپزخانه نیز استفاده می شود. در یک آشپزخانه مدرن می توانید دو یا سه چراغ با طرح مشابه مثلا چراغ حباب دار یا هر مدل دیگر را با ارتفاعی یکسان نصب نمایید و به زیبایی طراحی آشپزخانه مدرن خود بیافزایید.

آشپزخانه مدرن

گاز، سیک، شیرآلات، هود و استفاده از تکنولوژی و ابزار های هوشمند

معمولا اجاق گاز، سینک و هود همگی با یک طرح و مدل و از یک برند خریداری می شوند. در مدل آشپزخانه مدرن تا جای ممکن از مدرن ترین این وسایل استفاده نمایید. برند های ایرانی مختلفی وجود دارد که این محصولات را به زیباترین شکل ممکن ساخته و به بازار عرضه می کنند. برای مثال در آشپزخانه های مدرن به جای استفاده از اجاق گاز حتما از گاز های رومیزی استفاده می شود که با هود بالای سر شان ست و هماهنگ است. در مورد شیرآلات نیز موضوع مدرن بودن و استفاده از شیرآلاتی با طراحی های جدید در دیزاین آشپزخانه مدرن بسیار مهم است. شیرآلاتی با کیفیت که قابلیت های خاصی در محدوده کاری خود دارند و جدید ترین انواع شیر های آب محسوب می شوند، برای دیزاین آشپزخانه مدرن قابل استفاده خواهند بود. برای داشتن یک اشپز خانه مدرن استفاده از ابزار های هوشمند بسیار مهم است. از تنظیم تایمر برای خاموش و روشن کردن گاز گرفته تا تعیین مدت زمان روشن بودن آن، کنترل از راه دور وسایل برقی به کمک موبایل، کنترل هود و دیگر وسایل از جمله ویژگی های یک آشپزخانه مدرن محسوب می شود.

آشپزخانه مدرن شیک

سقف آشپزخانه مدرن - معرفی انواع سقف مدرن آشپزخانه

۵ بازديد

آیا با انواع سقف آشپزخانه مدرن آشنایی دارید؟ کدام یک برای دکوراسیون آشپزخانه شما مناسب تر و بهتر است؟ ما در این متن می خواهیم مدل های مختلف سقف آشپزخانه های مدرن را به شما معرفی کنیم و انواع آنها را شامل سقف کاذب آشپزخانه مدرن مانند سقف های چوبی، تایل های طلقی و پلاستیکی، آسمان مجازی و غیره، همینطور کناف سقف آشپزخانه مدرن را بررسی نماییم. اگر در حال ساخت خانه ای جدید هستید یا قصد بازسازی خانه قدیمی تان را دارید، این متن به شما کمک خواهد کرد تا بهترین سقف آشپزخانه مدرن را در خانه تان داشته باشید.

سقف آشپزخانه

انواع سقف کاذب آشپزخانه مدرن

مدل های مختلف سقف کاذب این امکان را فراهم کرده اند که زیبایی خانه ها و آشپزخانه ها دو چندان شود. همچنین این سقف ها کارایی خوبی در مقایسه با سقف های معمولی دارند. مثلا اگر نیاز به سیم کشی یا لوله کشی خاصی در آشپزخانه وجود داشته باشد، سقف کاذب آشپزخانه مدرن آنها را زیر خود می پوشاند و دیده نمی شوند. دیگر ویژگی یا مزایای سقف کاذب آشپزخانه مدرن آن است که شما می توانید رنگ ها و طرح های متنوعی را برای آن در نظر بگیرید. شاید یک سقف ساده سفید بدون هیچ طرح و رنگ خاصی برای تان کسل کننده باشد اما سقف های کاذب که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، این فضا را زیبا و جذاب، رنگی، خاص و غیر تکراری می کنند. انواع سقف کاذب آشپزخانه مدرن شامل سقف های کاذب پی وی سی، سقف های چوبی و ام دی افی، سقف های آسمان مجازی، تایل های طلقی و کناف های گچی هستند.

سقف آشپزخانه

کناف سقف آشپزخانه مدرن

یکی از محبوب ترین مدل های سقف کاذب آشپزخانه مدرن کناف است. در سقف آشپزخانه های مدرن از کناف های گچی در شکل های مختلفی استفاده می شود که البته طرح های دایره ای و مستطیلی بین آنها از همه محبوب تر است. کناف سقف آشپزخانه مدرن امکانی را جهت نورپردازی فراهم می کند که موجب روشن شدن و زیبا تر شدن محیط می گردد. خوبی کناف سقف آشپزخانه مدرن علاوه بر امکان ایجاد نورپردازی آن است که می توان از ترکیب متریال های دیگر با آن استفاده کرد. مثلا چوب بهترین متریالی است که در کناف سقف به کار برده می شود.

مقاله پیشنهادی = کابینت تمام چوب چیست ؟ آیا ارزش اجرا دارد

طرح های کناف سقف آشپزخانه مدرن بسیار متنوع و مختلف هستند. بعضی از آنها به سادگی از یک مستطیل تشکیل شده اند که با شکلی برجسته بر سقف نصب شده است. اما بعضی دیگر طرح های پیچیده تری دارند و شاید چند لایه، فرو رفته و برآمده و دیگر اشکال را در خود داشته باشند. بر روی کناف سقف آشپزخانه مدرن می توان از لامپ های هالوژن و ال ای دی و همینطور در زیر یا بین آنها از ریسه های نور مخفی استفاده نمود.

سقف آشپزخانه

سقف کاذب آشپزخانه مدرن از نوع پی وی سی

سقف های پی وی سی که بسیار محبوب و پر طرفدار هم هستند به دلیل تنوع رنگی شان و همچنین مقاومت بالای آنها در برابر رطوبت در محیط هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرند. این سقف ها تایل های مستطیلی باریکی هستند که در کنار هم چفت می شوند و سقف را می پوشانند. تنوع طرحی آنها نیز بالاست و از طرح های بسیار ساده و یکدست گرفته تا طرح چوب را شامل می شوند. سقف آشپزخانه های مدرن که با تایل های پی وی سی پوشانده می شود کمی کوتاه تر می گردد اما امکان نصب لامپ هالوژن بر روی آنها وجود دارد و نصب شان نیز سریع و راحت است.

نمونه کار اجرا شده کابینت آشپزخانه پوششی

سقف کاذب آشپزخانه مدرن از نوع تایل های طلقی

یکی دیگر از انواع سقف آشپزخانه مدرن که بسیار شیک و زیبا هم جلوه می کند، تایل طلقی است. شکل ظاهری این سقف ها به گونه ای است که شما یک یا دو تایل مربعی یا مستطیلی را بر روی سقف مشاهده می کنید که در زیر آنها چراغ وجود دارد. هنگامی که چراغ روشن می شود به دلیل وجود تایل طلقی مات، نوری یکنواخت در محیط پراکنده می گردد. این نوع از سقف آشپزخانه های مدرن برای فضاهای کوچک بسیار عالی هستند. البته برای نصب آنها به کناف سقف آشپزخانه مدرن نیاز است. نصب و آماده سازی این مدل سقف کاذب آشپزخانه مدرن هم سریع و راحت است.

سقف آشپزخانه مدرن

سقف کاذب آسمان مجازی

سقف آشپزخانه های مدرن با کمک سقف های کاذبی به نام آسمان مجازی زیبا و متفاوت می شوند. همانطور که می دانید سقف های آسمان مجازی دارای طرح های مختلفی هستند که بر روی تایل های طلقی چاپ شده اند و در هنگام نصب به مانند پازل در کنار هم قرار گرفته و طرح اصلی را تشکیل می دهند. در زیر این تایل ها یعنی در فاصله بین سقف اصلی و سقف آسمان مجازی، چراغ نصب می شود تا هنگامی که روشن شد علاوه بر روشن شدن محیط آشپزخانه، طرح مورد نظر هم دیده شود. طرح های مختلفی بر روی این سقف ها چاپ می شود که محبوب ترین آنها آسمان آبی، آسمان بارانی و قطره های باران، درختان پر شکوفه، پرندگان مهاجر و طرح هایی از این دست است. برای نصب آسمان مجازی به کناف سقف آشپزخانه مدرن نیاز است که به راحتی ساخته و اجرا می شود.

سقف مجازی

سقف کاذب چوبی آشپزخانه

از دیگر مدل های سقف آشپزخانه مدرن نوع چوبی آن است که هم بسیار زیبا و شیک است و هم قابلیت ست شدن با کابینت ها را دارد. در ساخت سقف آشپزخانه های مدرن از نوع چوبی می توان از چوب طبیعی، ورق های ام دی اف و ترمو وود استفاده کرد. طرح های چوبی به کار رفته بر روی سقف متنوع و مختلف هستند. بعضی از آنها از ورقه های ام دی اف صاف و یکدستی تشکیل شده اند و بعضی دیگر با کمک پروفیل های ترمو وود سقفی راه راه را تشکیل داده اند. در بعضی از مدل ها هم چوب یا ام دی اف مورد نظر از اپن آشپزخانه شروع شده بر روی بخشی از دیوار کناری و سپس روی سقف ادامه می یابد و طرحی مدرن و جذاب را پدید می آورد. رنگ چوب مورد استفاده در این سقف ها را می توان با رنگ کابینت ها و رویه آنها ست کرد. مثلا هنگامی رنگ کابینت ها شیری و رویه آنها چوب قهوه ای رنگ است، می توان از چوبی همرنگ با رویه کابینت برای سقف استفاده نمود. تنها نکته ای که در مورد سقف کاذب آشپزخانه مدرن از نوع چوبی وجود دارد آن است که این سقف ها فضای زیادی را چه به لحاظ بصری و چه ابعاد و اندازه ای اشغال می کنند. بنابراین استفاده از آنها در آشپزخانه های کوچک چندان پیشنهاد نمی شود، مگر آنکه نوع ساده ای از این سقف ها ساخته شود.

سقف آشپزخانه چوبی

کاغذ دیواری تیره - نکات حیاتی در اجرای کاغذ دیواری تیره

۶ بازديد

انتخاب کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی یکی از موضوعات مهم و پر چالش است. چه طرح و چه رنگی برای دیوار های پذیرایی مناسب است؟ آیا کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی خوب است و یا حتما باید از رنگی روشن برای دیواری های سالن پذیرایی استفاده کرد؟ کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی شامل چه رنگ ها و چه طرح هایی می شود و فضایی که توسط این رنگ های تیره ایجاد می شود چه ویژگی هایی را دارد؟ چیدمانی که بر اساس کاغذ دیواری رنگ تیره در سالن پذیرایی ایجاد می گردد باید چه ویژگی ها و مشخصاتی داشته باشد؟ اینها همه سوالاتی هستند که ما می خواهیم در این متن به آنها پاسخ دهید. با ما همراه باشید و از این ایده جسورانه یعنی استفاده از کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی لذت ببرید.

کاغذ دیواری تیره

در چه خانه هایی از کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی استفاده می شود؟

اگر می خواهید از کاغذ دیواری هایی با رنگ تیره در خانه تان استفاده کنید، باید فضای لازم برای این کار را داشته باشید. چنانچه خانه تان کوچک است و پنجره های تان به نحوی است که سالن پذیرایی را روشن نمی کنند، کاربرد کاغذ دیواری تیره در پذیرایی زیاد پیشنهاد خوبی نخواهد بود. بنابراین می توان گفت که یکی از شروط مهم جهت کاربرد کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی آن است که سالن پذیرایی تان بزرگ و پر نور باشد. شرط دیگر این کار آن است که بتوانید با استفاده از ایده ها و ترفند هایی چیدمان پذیرایی را به نحوی انجام دهید که فضا دلگیر و خسته کننده نشود. کاربرد رنگ های تیره آن هم بیش از حد موجب خستگی و کلافگی می گردد و اگر فکری برای این موضوع نشود، خیلی زود از دست کاغذ دیواری های تیره خود خسته می شوید.

مقاله پیشنهادی = صفر تا صد داشتن یک دکوراسیون ایده آل آشپزخانه

انواع کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی

کاغذ دیواری های تیره رنگی که در خانه ها استفاده می شوند معمولا طرح دار هستند. کمتر پیش می آید کسی یک کاغذ دیواری کاملا ساده و تیره رنگ را برای دیوار ها انتخاب نماید. اما میزان طرح ها و شلوغی و خلوتی آنها متفاوت است. در بعضی از کاغذ دیواری ها زمینه تیره کاغذ دیواری بیشتر به چشم می آید و در بعضی دیگر که دارای طرح های شلوغ تر و متراکم تری هستند، زمینه تیره کمتر دیده می شود. طرح های موجود بر روی کاغذ دیواری تیره با رنگ های روشن تری ایجاد شده اند. بسته به رنگ زمینه کاغذ دیواری، رنگ طرح ها متفاوت است. برای مثال کاغذ دیواری های کلاسیک مشکی رنگی که دارای طرح های سفید، نقره ای، طوسی یا طلایی بر روی خود هستند. یا کاغذ دیواری های قهوه ای تیره که طرح هایی طلایی یا کرم رنگ بر روی خود دارند. این طرح ها کمی از فضای تیره و گرفته کاغذ دیواری می کاهند و به زیبایی آن می افزایند.

کاغذ دیواری تیره

انواع کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی شامل مدل های کلاسیک و مدرن می شود. کاغذ دیواری های کلاسیک دارای زمینه تیره که بیشتر به رنگ های مشکی، قهوه ای تیره و زرشکی هستند، طرح هایی کلاسیک به رنگ های روشن تر بر روی خود دارند. این کاغذ دیواری ها به همراه مبلمان استیل و سلطنتی طلایی چیدمان لوکس و مجللی را به نمایش می گذارند. از این مدل کاغذ دیواری ها در سالن ها و تالار ها و همچنین آتلیه های عکاسی هم استفاده می شود. وجود نورپردازی مناسب در خانه به بهتر دیده شدن این کاغذ دیواری ها می افزاید.

مقاله پیشنهادی = معرفی جدیدترین سبک و مدل کابینت آشپزخانه

اما مدل های کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی با سبک مدرن نیز حال و هوای ویژه ای را در خانه ایجاد می کنند. کاغذ دیواری های مشکی، طوسی، سبز تیره و آبی کاربنی تیره همراه با طرح های گل و گیاه و همچنین طرح ها و اشکال هندسی، در کنار مبلمان راحتی ساده یک فضای خاص و منحصر به فرد را به وجود می آورند.

کاغذ دیواری

در کنار کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی از چه مبلمانی استفاده می شود؟

جهت انتخاب مبلمانی که در کنار کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی استفاده می شود دو راه پیش روی دارید. انتخاب هر کدام از این دو راه بستگی زیادی به سلیقه و حال و هوای روحی تان دارد. راه اول آن است که مبل ها را نیز تیره انتخاب نمایید. مثلا در سالن پذیرایی با کاغذ دیواری های طوسی تیره، مبل ها را نیز طوسی یا مشکی بگیرید و فضایی یکدست ایجاد کنید. این کار باعث می شود که چیدمانی خاص و متفاوت اما کمی کسل کننده داشته باشید. اما راه دوم انتخاب مبل هایی به رنگ روشن تر است. رنگی که با رنگ کاغذ دیواری تیره تان هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر کاغذ دیواری تان مشکی یا طوسی تیره است، می توانید مبل های راحتی به رنگ طوسی روشن، سفید، خردلی یا شتری، سبز، آبی تیره و یا حتی بنفش سیر در کنار آن قرار دهید. همچنین رنگ پارچه مبل را می توان با رنگ طرح های درون کاغذ دیواری ست کرد. مثلا اگر کاغذ دیواری سبز تیره ای دارید که دارای گل هایی به رنگ صورتی است، انتخاب یک مبل راحتی صورتی رنگ بهترین پیشنهاد خواهد بود.

مقاله پیشنهادی = آشنایی با کابینت ملامینه و نمونه کار اجرا شده کابینت ملامینه

نصب کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی

یک سوال مهم درباره کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی آن است که آیا باید تمامی دیوار های سالن را با رنگ تیره کاغذ دیواری کرد؟ یا آنکه می توان ایده های خاصی را برای نصب آن به کار برد؟ در پاسخ باید گفت که بهتر است تمامی دیوار ها با رنگ تیره پوشیده نشوند و تنها یک دیوار را به نصب کاغذ دیواری تیره در سالن پذیرایی اختصاص داد. این کار کمک می کند تا طرح و رنگ این دیوار بهتر و بیشتر دیده شود و چیدمان سالن نیز جذاب تر و متفاوت تر گردد. برای مثال دیوار پشت مبلمان یا دیوار رو به روی مبل ها و یا دیوار پشت تلویزیون بهترین انتخاب ها برای این کاغذ دیواری های تیره رنگ هستند. بسته به رنگ طرح های موجود در کاغذ دیواری می توانید چیدمان دیگر بخش های سالن پذیرایی را انجام دهید. برای مثال اگر کاغذ دیواری تان دارای زمینه مشکی و طرح های طلایی است، از رنگ طلایی در دیگر قسمت ها مانند مبلمان، میز جلو مبلی و میز های عسلی، اکسسوری هایی مانند آباژور، لوستر، دکوری ها و غیره استفاده نمایید.

بهترین کاغذ دیواری

اهمیت موضوع نورپردازی درباره کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی

هنگامی که از کاغذ دیواری تیره برای پذیرایی استفاده می کنید با اینکه دکوراسیون خانه تان متفاوت و خاص می شود، اما این مشکل به وجود می آید که فضای سالن تاریک و کوچک به نظر می رسد. برای همین است که همیشه توصیه شده در فضا هایی با متراژ بالا از رنگ های تیره استفاده گردد. برای آنکه زیبایی دکور سالن پذیرایی و خصوصا کاغذ دیواری آن به خوبی نشان داده شود لازم است که به موضوع نورپردازی اهمیت ویژه تری بدهید. وجود نور کافی و البته نورپردازی بخشی از دیوار که با کاغذ دیواری تیره رنگ پوشیده شده است، تاثیر بسیار زیادی بر چیدمان خواهد داشت و نباید از این موضوع غافل ماند.

کاغذ دیواری

 

کابینت برای آشپزخانه کوچک چی مناسبه ؟

۶ بازديد

آیا شما هم جزو کسانی هستید که در یک خانه نقلی و کوچک زندگی می کنید؟ خانه ای که دارای یک آشپزخانه جمع و جور است و برای آن به دنبال بهترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک می گردید. امروزه خیلی ها در آپارتمان های زیبا و کوچکی زندگی می کنند و باید چیدمان خانه های شان را به گونه ای انجام دهند که فضای در اختیار شان بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد. آشپزخانه این خانه ها جایی است که باید با دقت و توجه بیشتری چیدمان شود تا بتوان از فضای محدود آن بهترین استفاده را نمود. طرح کابینت آشپزخانه کوچک به گونه ای باید باشد که هم بتوانید وسایل خود را در آن جای دهید و هم فضای کافی برای دیگر وسایل آشپزخانه و همینطور رفت و آمد شما را مختل نکند. اگر به دنبال آشنایی با مدل کابینت آشپزخانه کوچک هستید، خواندن این متن را از دست ندهید.

آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک باید دارای چه رنگی باشد؟

شاید بتوان گفت مهم ترین سوالی که درباره کابینت آشپزخانه کوچک باید به آن پاسخ داده شود، رنگ کابینت است. در یک آشپزخانه نقلی هرگز از کابینت هایی با رنگ های تیره استفاده نکنید. رنگ های نظیر طوسی، آبی تیره، قرمز و نارنجی، سبز تیره، قهوه ای و رنگ هایی از این دست برای کابینت آشپزخانه کوچک مناسب نیستند. در عوض رنگ های کابینت سفید ، شیری، کرم، استخوانی، لیمویی، صورتی خیلی روشن، آبی فیروزه ای خیلی روشن، سبز کاهویی روشن و دیگر رنگ های روشن بهترین انتخاب ها برای رنگ کابینت آشپزخانه کوچک هستند. برای ایجاد تنوع رنگی در محیط می توان از ریسه ها و نوارهای نوری برای زیر کابینت ها استفاده کرد و یا آنکه تنها یکی از درب های کابینت را از رنگی تیره تر انتخاب نمود. اگر به رنگ های گرم برای چیدمان رنگی آشپزخانه علاقه دارید، رنگ هایی نظیر کرم یا قهوه ای رنگ چوب بهترین انتخاب ها برای تان هستند. اگر به رنگ های سرد علاقه مند هستید، سفید را برای کابینت ها انتخاب کنید و از یراق های تیره تر برای بین کابینت ها و یا استیکر های رنگی برای روی آنها استفاده نمایید.

کابینت کوچک

مدل کابینت جدید برای آشپزخانه کوچک

در مدل های جدیدی که برای کابینت آشپزخانه کوچک به کار می رود از کابینت هایی با نام کابینت های گلاس استفاده می شود. این کابینت ها دارای رویه براقی هستند که هم بهتر و راحت تر تمیز می شوند و هم سطح براق آنها باعث می شود تا نور را منعکس کرده و فضای کوچک آشپزخانه بزرگ تر و پر نور تر به نظر برسد. در یک مدل کابینت جدید برای آشپزخانه کوچک بر خلاف گذشته که کابینت های زمینی و دیوار از هم جدا بودند، این بار یک دیوار را به طو کامل کابینت می کنند. در چنین آشپزخانه ای که دارای فضای محدود و کوچکی است، باید از حداکثر فضا استفاده نمود. با کابینت کردن تمام قسمت های یک دیوار آن هم با کابینت های گلاس، هم سطح یک دستی بر روی دیوار ایجاد می شود و هم جای کافی برای وسایل فراهم می گردد. مورد بعدی در این مدل کابینت جدید برای آشپزخانه کوچک آن است که در آن از دستگیره برای باز و بسته کردن کابینت استفاده نمی شود. برای باز و بسته کردن درب ها از نوعی دستگیره مخفی استفاده می گردد که از بیرون قابل دیدن نیست.

تماشای نمونه کار اجرا شده کابینت تمام چوب آشپزخانه

جهت داشتن یک مدل کابینت جدید برای آشپزخانه کوچک می توان از کابینت های زمینی که با نام جزیره شناخته می شوند هم استفاده کرد. این جزیره ها بیشتر در آشپزخانه های کوچکی مورد استفاده قرار می گیرند که فاقد اپن هستند و جایی هم برای قرار دادن میز وجود ندارد. وجود یک جزیره کوچک در ورودی آشپزخانه هم به جدا شدن فضای آشپزخانه از فضا های دیگر می کند، هم فضایی برای قرار دادن وسایل در خود دارد و هم آنکه بر روی آن می توان کارهای مربوط به آشپزخانه و یا غذا خوردن و غیره را انجام داد.

کابینت کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک و اهمیت وجود کشو در آن

یکی از موارد مهمی که باید در طرح کابینت آشپزخانه کوچک حتما مورد توجه واقع شود، وجود کشو است. برای آنکه بتوانید وسایل بیشتری را در آشپزخانه خود جای دهید، وجود کشو لازم و ضروری است. شاید اندازه بعضی از قسمت های یک آشپزخانه کوچک برای نصب کابینت مناسب و کافی نباشد. در این صورت می توانید آن فضا را با کشو هایی پر کنید و از فضای محدود خود استفاده بهینه تری نمایید. امروزه معمولا مدل کابینت آشپزخانه کوچک به گونه ای طراحی می شود که حتی از فضاهایی که فکرش را هم نمی کنید، به خوبی استفاده گردد. مثلا جایی در زیر پنجره، زیر اپن آشپزخانه، بالای قسمت مربوط به یخچال و غیره با کابینت ها و یا کشو هایی پر می شوند که این کار به بهینه تر شدن این فضا کمک زیادی خواهد کرد. همچنین بعضی از کشو های آشپزخانه به گونه ای طراحی می شوند که درون یک کشوی بزرگ تر، یک یا دو کشوی کوچکتر هم وجود دارد که در این کشو های کوچک تر می توان وسایلی نظیر قاشق و چنگال را قرار داد.

کابینت کوچک

کابینت هایی با تعداد طبقات بیشتر

یک طرح کابینت آشپزخانه کوچک آن است که شما تعداد طبقات درون کابینت ها را بیشتر بگیرید تا بتوانید وسایل بیشتری را در آن جای دهید. در حالت عادی هر کابینت به دو بخش تقسیم می شود که با ایجاد سه بخش در یک کابینت می توان وسایلی با اندازه و ارتفاع کوچک تر را در آن قرار داد. مثلا کابینتی که در آن لیوان ها قرار می گیرند و یا کابینت مربوط به ادویه ها اگر دارای تعداد طبقات بیشتر باشد، بهتر است.

آشپزخانه کوچک

استفاده از نوار های نوری در کابینت آشپزخانه کوچک

در انواع مدل جدید کابینت برای آشپزخانه کوچک از نوار ها و ریسه های نوری برای بالا یا پایین کابینت ها استفاده می شود. این ریسه ها هم فضای آشپزخانه را روشن تر می کنند هم باعث می شوند که این فضای محدود زیبا تر و پر نور تر به نظر برسد. همانطور که گفته شد از ریسه های نوری در بالای کابینت های دیواری می توان استفاده کرد. همچنین زیر کابینت های دیواری هم محل مناسبی برای نصب این کابینت ها هستند. حتی زیر کابینت های زمینی را هم می توان با نصب یک ردیف ریسه نوری روشن و زیبا نمود. پیشنهاد می شود اگر آشپزخانه کوچکی دارید حتما موضوع روشنایی و نور کافی برای آشپزخانه را جدی بگیرید و این میزان نور را برای آن تامین نمایید.

کمد دیواری مدرن - صفر تا صد تا انتخاب کمد دیواری ایده آل

۵ بازديد

ما در وبلاگ نوین کابین درباره سبک های مختلف دکوراسیون آشپزخانه و پذیرایی و اتاق خواب صحبت می کنیم و در مجموعه متن هایی، سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن را بررسی می نماییم. در این میان نوبت به کمد اتاق خواب مدرن رسیده است و در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه که به این سبک از کمد ها مربوط است در اختیار شما قرار دهیم. اگر اتاق خواب خود را به سبک مدرن چیدمان کرده اید باید بدانید که کمد دیواری هم بخشی از این چیدمان به شمار می رود و باید به آن نیز توجه نمایید. کمد اتاق خواب مدرن در مدل ها، رنگ ها و طرح های متنوعی ساخته می شود. در این متن همراه ما باشید تا درباره این بخش از دکوراسیون مدرن اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

کمد دیواری مدرن

چه رنگی برای کمد اتاق خواب مدرن انتخاب می شود؟

شاید اولین سوالی که درباره کمد دیواری مدرن به ذهن می آید آن است که این کمد ها چه رنگی دارند؟ یا آنکه بهتر است چه رنگی برای کمد اتاق خواب مدرن انتخاب شود؟ در پاسخ باید گفت که شما می توانید رنگ های زیادی را برای آن به کار به ببرید. می توانید کمد دیواری اتاق تان را قرمز کنید یا اینکه رنگ سفید یک دست را برای آن انتخاب نمایید. در واقع محدودیتی برای انتخاب رنگ کمد اتاق خواب مدرن وجود ندارد اما معمولا این این رنگ بر اساس تم رنگی وسایل اتاق، دیوار ها و غیره انتخاب می گردد. از طرف دیگر رنگ کمد دیواری نباید فضای اتاق را بسته و گرفته کند. پس اگر اتاق خواب تان کوچک است از رنگ های روشن برای کمد استفاده نمایید.

کمد دیواری مدرن

شما می توانید دو راه را برای تعیین رنگ کمد اتاق خواب مدرن خود امتحان نمایید. یکی این که رنگ آن را با رنگ دیوار ها ست کنید. مثلا اگر رنگ دیوار ها گلبهی است، برای کمد از رنگ هایی نظیر سفید، کرم، هلویی و مرجانی و یا به طور کلی رنگی تیره تر یا روشن تر از دیوار ها استفاده کنید. راه دیگر آن است که رنگ کمد اتاق خواب مدرن را با رنگ رو تختی تان ست کنید. به این ترتیب اگر تخت را رو به روی کمد قرار دهید، چرخش رنگ به طور مناسب در اتاق خواب ایجاد می گردد. به طور کلی رنگ های سفید، کرم، قهوه ای و طوسی پر طرفدار ترین رنگ ها برای کمد اتاق خواب مدرن محسوب می شوند.

مقاله پیشنهادی = با کابینت ملامینه و نمونه کارهای آن بیشتر آشنا شوید

کمد اتاق خواب مدرن دارای چه طرح هایی است؟

طرح موجود بر روی درب کمد اتاق خواب مدرن مختلف است. بعضی افراد دوست دارند درب کمد دیواری اتاق خواب شان ساده باشد و در واقع هیچ طرحی روی آن وجود نداشته باشد، برخی دیگر هم دوست دارند یک یا تمام درب های کمد اتاق شان طرح دار باشد. برای آنکه طرح هایی روی درب کمد تان ایجاد کنید می توانید از انواع استیکر ها برای آن استفاده نمایید. استیکر ها در طرح هایی از طرح چوب گرفته تا نقش های گل و گیاه، طرح های فانتزی و حتی طرح های کودکانه موجود هستند که با چسباندن آنها بر روی درب کمد می توان از زیبایی آنها استفاده کرد. البته کاربرد این استیکر ها یا برچسب ها زمانی پیشنهاد می شود که متراژ اتاق خواب کوچک نباشد و با وجود آنها فضای اتاق شلوغ و کوچک تر به نظر نرسد. در اتاق خواب های کوچک هر چه رنگ کمد اتاق خواب مدرن روشن تر و طرح آن ساده تر باشد، بهتر است.

کمددیواری

کمد اتاق خواب مدرن دارای چه مدل هایی است؟

سادگی، ویژگی و مشخصه اصلی سبک مدرن است. معمولا کمد هایی که به این سبک ساخته می شوند دارای دربی ساده و یکدست هستند و اگر طرحی هم بر روی آنها باشد، به ساده ترین شکل ممکن ایجاد شده است. در ادامه انواع مدل های کمد اتاق خواب مدرن معرفی و بررسی می گردد. برای انتخاب هر کدام از این مدل ها باید فضای اتاق و حال و هوای آن، متراژ اتاق خواب، سلیقه شخصی، تم رنگی اتاق خواب و موارد دیگری از این دست مورد توجه باشد.

کمد دیواری مدرن جدید

  • کمد اتاق خواب مدرن با درب ساده و یکدست: ساده ترین مدل کمد ها آنهایی هستند که درب هایی ساده دارند و هیچ گونه طرح یا تزیینی بر روی آنها وجود ندارد. همین سادگی آنها را شیک و زیبا کرده است و با هر نوع چیدمانی می توان آنها را ست کرد. همچنین این کمد ها هم برای اتاق خواب های کوچک و هم اتاق های بزرگ عالی و مناسب هستند.
  • کمد اتاق خواب مدرن با درب دو رنگ: برای کسانی که از فضای بسیار ساده خسته می شوند و دوست دارند طرحی هر چند اندک بر روی درب کمد دیواری اتاق شان وجود داشته باشد، کمد هایی با درب دو رنگ پیشنهاد خوبی محسوب می شود. وجود این دو رنگ بر روی درب های کمد هم به شکل های مختلفی است. مثلا تعدادی از درب ها به یک رنگ و تعدادی دیگر به رنگی دیگر هستند، یا آنکه بخشی از میانه درب های کمد، رنگی متفاوت از سایر قسمت ها دارد.
  • کمد اتاق خواب مدرن با درب کشویی: یکی از مدرن ترین درب های کمد دیواری آنهایی هستند که به صورت کشویی باز و بسته می شوند. خوبی این کمد ها آن است که برای اتاق هایی با متراژ کوچک بسیار مناسب اند و هنگام باز کردن درب کمد دیواری، فضایی از اتاق اشغال نمی شود.
  • کمد اتاق خواب مدرن با دستگیره و بدون دستگیره: بیشتر مدل های کمد دیواری دارای دستگیره هستند و بعضی از مدل های آن هم بدون دستگیره و یا به اصطلاح با دستگیره مخفی ساخته می شوند. کمد اتاق خواب مدرن بدون دستگیره یکی از جدید ترین مدل های کمد دیواری است که ظاهری بسیار شیک و ساده دارد.
  • کمد اتاق خواب مدرن با متریال های گلاس: امروزه به جای چوب از ام دی اف برای ساخت درب کمد دیواری استفاده می شود یکی از متریال هایی که در سال های اخیر برای ساخت کمد دیواری مورد استفاده قرار می گیرد، ام دی اف های گلاس است که دارای رویه ای براق و صیقلی است و کمی نور را منعکس می کند. تا پیش از این از ام دی اف مدل های گلاس در ساخت کابینت های آشپزخانه استفاده می شد اما چند وقتی است که کمد دیواری های گلاس نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. درب براق آن بسیار زیبا و جذاب است و فضای اتاق را لوکس می کند.

مقاله پیشنهادی = آیا کابینت چوبی ارزش اجرا دارد ؟

  • کمد اتاق خواب مدرن با درب آینه ای: یکی از مدل های جدید کمد دیواری به این شکل است که یکی از درب های کمد را با آینه ای بزرگ و یکدست پوشش می دهند. از این آینه به عنوان آینه قدی در اتاق می توان استفاده کرد و بسیار کاربردی است. از طرف دیگر فضای اتاق را بزرگ و روشن جلوه می دهد.

کمد دیواری نوین کابین

ویژگی های کمد اتاق خواب مدرن

علاوه بر سادگی ظاهر کمد دیواری های مدرن از دیگر ویژگی های مهم این کمد ها به کاربردی بودن شان اشاره می شود. فضای داخل کمد اتاق خواب مدرن می تواند به بخش های مختلفی تقسیم شده و کاربرد های متفاوتی را برای هر بخش طراحی کرد. برای مثال می توان بخشی از فضای درونی کمد را به میز آرایش و آینه آن اختصاص داد، یا آنکه درون کمد تعدادی کشو یا فضاهایی مجزا برای قرار دادن لباس های بلند و کوتاه و کفش ها و غیره در نظر گرفت. در واقع اینکه شما می توانید بسته به نیاز و وسایلی که قصد دارید در کمد قرار دهید، فضای خاص خود را طراحی می کنید، از خصوصیات های سبک مدرن است که مورد پسند خیلی از افراد قرار می گیرد.

معرفی بهترین رنگ های آشپزخانه 2023 - نوین کابین

۶ بازديد

این روزها اغلب خانه ­ها آشپزخانه ­های بدون اپن و باز دارند و فضای آشپزخانه مانند یک عضو پیوسته با نشیمن و پذیرایی به شمار می­ رود در نتیجه انتخاب طرح و رنگ وسایل آشپزخانه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. روانشناسی رنگ­ ها در دکوراسیون داخلی؛ یکی از ابعاد طراحی دکوراسیون است و نوع رنگ در عملکرد، انرژی و حس ­های ما برای انجام کارهای روزانه موثر است. در این مطلب قرار است راجع به رنگ وسایل آشپزخانه صحبت کنیم اگر شما هم به دنبال انتخاب رنگ برای وسایل آشپزخانه هستید با ما همراه باشید.

رنگ آشپزخانه

رنگ وسایل آشپزخانه؛ از سلیقه تا سبک طراحی!

اگر تصمیم به خرید تعدادی وسایل جدید برای دکوراسیون آشپزخانه گرفته ­اید و یا می ­خواهید دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید، می ­توانید به تغییر رنگ وسایل آشپزخانه فکر کنید. رنگ وسایل آشپزخانه می ­تواند طبق عوامل زیر انتخاب شود:

  • شما می ­توانید رنگ وسایل آشپزخانه را طبق سلیقه خود انتخاب کنید، و شاید مهم­ترین مسئله در انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه سلیقه باشد، زیرا باید فرد از بودن در آن فضا حس مثبتی داشته باشد.
  • اگر از افردی هستید که تعداد زیادی رنگ مورد علاقه شماست؛ ولی نمی ­دانید چه رنگ­ هایی را انتخاب کنید؛ می ­توانید طبق روانشناسی رنگ­ ها و انرژی و حسی که هر رنگ به شما می ­دهد آن را انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از عوامل در انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه؛ توجه به سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. آشپزخانه ­ی شما چه سبکی دارد؟ کلاسیک، روستیک، صنعتی یا مدرن؟

رنگ کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ برای وسایل آشپزخانه

با کمی جستجو در بازار، پاساژ و فروشگاه ­های اینترنتی متوجه خواهید شد که تنوع رنگ وسایل آشپزخانه در بازار زیاد است و دست شما برای انتخاب آزاد است. اگر بخواهیم طبق روانشناسی رنگ­ ها یکی از رنگ­ ها را برای وسایل آشپزخانه انتخاب کنیم، باید به ویژگی هر رنگ توجه کنیم. 

مقاله پیشنهادی = کابینت چوبی ارزش خرید دارد ؟

1. رنگ سفید 

یکی از رنگ ­های متداول در وسایل آشپزخانه، سفید است. رنگ سفید نشانه ای از تمیزی و پاکی است. وسایل سفید رنگ برای اغلب سبک­ های طراحی دکوراسیون هماهنگی دارند. یعنی می­ توانید هم برای یک آشپزخانه کلاسیک و هم برای آشپزخانه مدرن آن را انتخاب کنید. رنگ سفید می ­تواند مانند پس ­زمینه ­ای برای رنگ­ های دیگر در آشپزخانه باشد. خوبی رنگ سفید هم اینکه در بیشتر خانه ها از کابینت آشپزخانه رنگ سفید استفاده شده است .

کابینت سفید

2. رنگ زرد 

زرد یکی از رنگ ­هایی است که برای ایجاد جذابیت در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب خوبی است. رنگ زرد رنگی شاد و انرژی بخش است. بهتر است از رنگ زرد به صورت محدود و برای تعدادی از وسایل استفاده کنید. همانطور که در نمونه تصویر بالا می­ بینیم؛ از رنگ زرد در فضای بین کابینتی، ظرف میوه و گلدان روی کابینت در بستری از رنگ سفید آشپزخانه استفاده شده است.

کابینت زرد

3. رنگ آبی 

رنگ آبی رنگی آرامش بخش است و استفاده از آن در هر فضایی قابل قبول است. شما می ­توانید برای آشپزخانه برخی از وسایل ست به طور مثال وسایل پلاستیکی آشپزخانه را آبی رنگ بخرید. و در مورد بخش ­هایی از آشپزخانه که دیده می شود؛ تنالیته هایی از رنگ آبی در بستری از رنگ سفید را انتخاب کنید. رنگ آبی به راحتی با رنگ­ های دیگر هماهنگ می­ شود.

کابینت آبی

4. رنگ سبز

رنگ سبز در آشپزخانه طرفداران خاص خودش را دارد و مانند رنگ آبی جزو رنگ­ های آرامش بخش است. شاید شما بتوانید سرویس پارچه ­ای آشپزخانه یا بخش ­هایی از فضا مانند کابینت و یا صندلی را سبز در نظر بگیرید ولی در مورد وسایل برقی رنگ ­هایی مانند سبز و آبی کمتر در بازار وجود دارد. 

کابینت سبز

5. رنگ طوسی یا خاکستری

رنگ طوسی یا خاکستری جزو رنگ­ های مدرن است که در طی چندین سال اخیر وارد دکوراسیون خانه­ های ایرانی شده است. این رنگ خنثی در کنار یک رنگ شاد و ملایم مانند آبی یا زرد می ­تواند ترکیب خوبی ایجاد کند. رنگ طوسی اغلب یک انتخاب برای بخش ­هایی مانند کابینت، کانتر و یا دیوار آشپزخانه است و در کنار متریال قهوه ­ای رنگ و یا چوب جذاب­تر می­ شود.

کابینت طوسی

6. مشکی

مشکی رنگ مقتدری است و انتخاب آن برای دکوراسیون یا وسایل آشپزخانه، کمی جسارت می­ خواهد. رنگ مشکی در کنار رنگ سفید می­تواند یک آشپزخانه مدرن و جذاب برای شما ایجاد کند. اگر از رنگ دیوار یا کابینت در آشپزخانه استفاده می ­کنید؛ نیاز به یک نورپردازی درست و اصولی دارید. بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه کوچک از رنگ مشکی استفاده نکنید و یا بسیار کم استفاده کنید.

کابینت مشکی

7. قهوه ­ای

رنگ قهوه ­ای نمادی از پایداری و ثبات است. استفاده از رنگ­ قهوه ­ای در آشپزخانه حسی از چوب و طبیعت را به فضا می ­آورد. ترکیب رنگ قهوه ­ای در کنار رنگ سفید دکوراسیون جالبی می­شود. مثلا می ­توانید آشپزخانه ­ای با کف قهوه ­ای رنگ و صندلی­ های چوبی داشته باشید.

کابینت قهوه ایی

بهترین رنگ وسایل آشپزخانه

با تعدای از رنگ­ های و ویژگی­ های آنها آشنا شدیم. وقتی راجع به رنگ وسایل آشپزخانه صحبت می­ کنیم، می­ توانیم آن را به چند بخش تقسیم کنیم. مثلا شما قرار است رنگ وسایل برقی را مشخص کنید، برای وسایل پلاستیکی تصمیم بگیرید، و یا به فکر خرید ظروف آشپزخانه هستید؟ در ادامه راجع به هر یک از این اجزای آشپزخانه صحبت کرده ­ایم.

مقاله پیشنهادی = نکات مهم هنگام خرید کابینت آشپزخانه

بهترین رنگ برای وسایل برقی آشپزخانه

در رابطه با وسایل برقی آشپزخانه چند رنگ متداول و امروزی در بازار وجود دارد که شما می ­توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. سفید، استیل و مشکی رنگ­های رایج برای وسایل برقی هستند. برخی از برندها رنگ ­های متنوع ­تری برای وسایل خود در نظر گرفته ­اند. اگر شما هم به رنگ ­های متفاوت علاقه دارید می ­توانید آنها را انتخاب کنید. دکوراسیون آشپزخانه با وسایل برقی سفید به بزرگ نشان دادن فضا کمک می ­کند.

رنگ وسایل پلاستیکی آشپزخانه

وسایل پلاستیکی در گذشته اغلب در رنگ های روشن تولید می ­شدند ولی امروزه حتی رنگ­ های مشکی و طوسی هم وجود دارد و طرفدارانی پیدا کرده است. اگر شرایط فضای آشپزخانه ­تان به صورتی است که وسایل پلاستیکی در دکوراسیون آشپزخانه دیده می­ شوند، در انتخاب رنگ آنها حساس ­تر باشید و رنگی را انتخاب کنید که با وسایل دیگر تناسب داشته باشد.

بهترین رنگ برای ظروف آشپزخانه

یکی دیگر از وسایلی که افراد در انتخاب رنگ آنها حساس هستند، ظروف آشپزخانه است. ظروف آشپزخانه، خود شامل وسایل متعددی می ­شوند. برای انتخاب سرویس غذاخوری به تناسب رنگ و طرح آنها توجه کنید. به طور مثال رنگ سفید در ظروف آشپزخانه حسی از تمیزی در ما ایجاد می­ کند و یا ظروف استیل آشپزخانه برای یک دکوراسیون مدرن جذاب به نظر می ­رسد.

کابینت آشپزخانه

رنگ سرویس پارچه ­ای آشپزخانه

گروه دیگری از وسایل مهم و کاربردی آشپزخانه؛ سرویس پارچه ­ای آشپزخانه است. برخی از افراد ست وسایل پارچه­ ای را در کنار اجاق گاز و در معرض دید قرار می­ دهند در نتیجه رنگ این وسایل بر دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار است. یکی از معیارهای انتخاب رنگ برای وسایل پارچه ای توجه به رنگ وسایل دیگر است.

مقاله پیشنهادی = سبک جدید کابینت آشپزخانه کدام است

بهترین رنگ برای وسایل آشپزخانه عروس

هنگام خرید جهیزیه، موضوع ترکیب رنگ وسایل آشپزخانه عروس اهمیت بیشتری پیدا می­ کند و خانواده­ ها به دنبال انتخاب شیک­ترین رنگ هستند. در گذشته اغلب رنگ سفید را برای ست وسایل آشپزخانه عروس انتخاب می ­کردند ولی امروزه با مد شدن وسایل برقی استیل، افراد ترجیح می­دهند رنگ­ های مدرن و خنثی را انتخاب کنند.

انواع ترکیب­ های رنگی روشن مانند سفید و خاکستری، طوسی و زرد، مشکی و سفید، سفید و صورتی و سفید و آبی می­ توانند گزینه ­های مناسبی برای ترکیب رنگ وسایل آشپزخانه عروس باشند.

کابینت PVC - معرفی مدل کابینت پی وی سی - نوین کابین

۷ بازديد

کابینت آشپزخانه پی وی سی چیست؟

قبل از پرداختن به هر موضوعی باید بدانید که کابینت آشپزخانه پی وی سی چیست و از چه جنسی ساخته شده است. کابینت پی وی سی نوعی از کابینت آشپزخانه است که از پلاستیک فشرده ساخته شده است. پی وی سی (PVC) نوعی پلاستیک فشرده است که با ورق های نسبتاً ضخیمی که دارد یعنی بین ۱.۵ تا ۲ سانتی متر یکی از بهترین نوع کابینت های اشپزخانه است. یکی از کاربردهای اصلی کابینت آشپزخانه پی وی سی برای مکان هایی است که استفاده آب در آنجا زیاد بوده و امکان پوسیدگی در کابینت وجود دارد.

کابینت پی وی سی

همانطور که می دانید کابینت آشپزخانه پی وی سی ضد آب بوده و در برابر آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. بر خلاف بسیاری از دیگر مدل های کابینت که اگر در معرض آب قرار بگیرند پوسته پوسته می شوند اما کابینت آشپزخانه پی وی سی دارای دوام بالایی در برابر رطوبت هستند. از همین خاصیت و ویژگی است که سازندگان کابینت استفاده می کنند و در صنعت کابینت، پی وی سی را در ساخت بدنه اطراف سینک ظرفشویی استفاده می کنند. همچنین پی وی سی دارای طول عمر بالا بوده و چه برابر مواد قلیایی و اسیدی مقاومت بالایی دارد و تمیز کردن کابینت های پی وی سی نسبت به دیگر کابینت ها آسان تر است.

از دیگر خصوصیات و ویژگی های کابینت آشپزخانه پی وی سی وزن سبکی است که دارند و بسیار سریعتر و راحت تر از دیگر انواع کابینت ها نصب می شوند. ممکن است که جنس اصلی کابینت شما هر نوعی از متریال ها مانند کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس، کابینت چوبی و … باشد اما ترجیح بسیاری از سازندگان کابینت و توصیح متخصصین این امر این است که بدنه اطراف و زیر سینک کابینت رو با پی وی سی (PVC)  بسازند.

کابینت pvc

کابینت های پی وی سی

همانطور که در بالا بدان اشاره نمودیم از ورق های پی وی سی برای ساخت کابینت سرویس بهداشتی، روشویی و دستشویی و سینک ظرفشویی استفاده می شود. می توانید تمام کابینت های خانه خود را از پی وی سی استفاده نمایید که به آن کابینیت تمام پی وی سی می گوییم اما به به طور معمول در بقیه قسمت های کابینت از ورق های پی وی سی استفاده کمتری می شود و در همان مکان هایی که گفتیم تمرکز بیشتری وجود دارد.

مقاله پیشنهادی = آشنایی به انواع کابینت آشپزخانه

مزایا کابینت پی وی سی

در مرحله انتخاب و قبل از خرید کابینت PVC آشپزخانه یا دستشویی و غیره، لازم است از تمام ویژگی های مثبت و منفی اطلاع داشته باشید و در نهایت برحسب شرایط مورد نظر تصمیم گیری شود. مزایا و ویژگی های مثبت کابینت های PVC عبارتند از:

  • پلیمری بودن ساختار سطح این کابینت ها باعث میشود تا امکان نفوذ نم و رطوبت به درون آنها وجود نداشته و کاملا عایق باشند.
  • ورق های پی وی سی وزن بسیار کمی داشته و به همین دلیل کابینت های آن سبک می باشند.
  • قابلیت شستشوی آسان بدون آسیب وارد شدن به سطح بیرونی و داخلی
  • عدم تاثیر منفی تماس مواد شوینده و بهداشتی و ضد عفونی کننده بر روی سطح پی وی سی باعث افزایش طول عمر آنها خواهد شد.
  • نصب و اجرای این کابینت ها بسیار اسان بوده و به دلیل وزن کم در مدت زمان کوتاه قابل انجام است.
  • سطوح پی وی سی در برابر ضربه و تماس با اشیای نوک تیز کاملا مقاوم می باشند.
  • امکان خوردگی سطح کابینت توسط حشرات وجود ندارد.
  • قابلیت اجرا به صورت مات و شفاف را دارند.
  • کابینت های مات پی وی سی به دلیل بازتاب نور باعث روشن و بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه خواهد شد.

کابینت آشپزخانه پی وی سی

معایب کابینت آشپزخانه پی وی سی

علیرغم تمام ویژگی های مثبت پی وی سی، برخی از معایب در آنها به چشم میخورد که باعث میشود تردید در انتخاب آنها وجود داشته باشد که عبارتند از:

  • تنوع رنگ ورق های پی وی سی محدود می باشد.
  • تولید و اجرای مدل و طرح های مختلف بر روی این ورق ها نیاز به دستگاه های پیشرفته دارد.
  • انتخاب این کابینت ها برای آشپزخانه های مدرن مناسب بوده و با سبک های کلاسیک و سنتی سازگار نمی باشند.
  • مواد پلیمری غیر قابل تجزیه بوده و به همین دلیل می توانند تهدیدی برای محیط زیست به شمار روند.

قیمت کابینت پی وی سی

اگر می خواهید یک کابینت خوب و درجه یک داشته باشید باید هزینه بیشتری هم بپردازید. کابینت های پی وی سی قیمت های مختلقی دارند. در ادامه به قیمت کابینت پی وی سی می پردازیم. همانطور که ممکن است شما هم بدانید این است که به طور دقیق و کاملا درست نمی توان قیمت کابینت ها را تعیین نمود. تغییرات ارزی و همچنین دستمزدها و تغییر در قیمت مواد اولیه در بازار عواملی است که براحتی می تواند هفتگی و یا حتی روزانه قیمت کابینت را تغییر دهد پس در جریان باشید قیمت هایی که در زیر ارائه داده ایم می تواند متغیر باشند. از سوی دیگر علاوه بر قیمت خود متریال کابینت پی وی سی اینکه چه شخصی این کابینت راساخته باشد نیز یک عامل مهم و تعیین کننده برای قیمت کلی کابینت پی وی سی است. قیمت دقیق برای یک کابینت بر اساس طراحی، جزئیات اجرا و دستمزد کابینت ساز حرفه ای، تعیین می کند.

کابینت پی وی سی بهتر است یا ام دی اف؟

کابینت نوین کابین

با توجه به مواردی که در طول متن اشاره شد، حال به این سوال پاسخ می دهیم که کابینت PVC بهتر است یا ام دی اف؟ از مهم ترین دلایلی که باعث میشود تا ام دی اف انتخاب شود، تنوع بالا در رنگ و همچنین قیمت ارزان تر آن نسبت به پی وی سی می باشد. این در حالیست که ورق های ام دی اف به اندازه پی وی سی نمی توانند در برابر نم و رطوبت مقاومت داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که با ورق های ام دی اف طرح های بیشتر و متنوع تری برای کابینت ها قابل اجرا بوده و متناسب با سبک دکوراسیون مورد نظر می توان انتخاب های بیشتری

سخن آخر

در پایان این مطلب باید بگوییم که کابینت پی وی سی عموما برای موارد خیلی خاص استفاده می شود و قیمت کابینت پی وی سی نسبت به بقیه انواع کابینت هزینه بر تر خواهد بود اما فراموش نکنید که شاخصه ضد آب بودن آن چیزی است که هیچکدام از موارد دیگر از جمله ام دی اف و کابینت هایگلاس و … ندارند. چنین موضوعی باعث شده است تا روز به روز به مشتریان کابینت پی وی سی افزوده شود و همین افزایش مشتری و تقاضا دلیل آن است که طرح ها و مدل های کابینت پی وی سی (PVC) گسترده تر شده باشد.

نورپردازی آشپزخانه - ایجاد یک فضای مدرن و دلچسب

۷ بازديد

خانه یک فضای نشیمن است که فضاهای فردی و مشترک را در کنار هم ارائه می دهد. علاوه بر فضاهایی برای استفاده فردی مانند اتاق خواب و اتاق مطالعه ، فضاهای مشترکی مانند آشپزخانه ، حمام و اتاق نشیمن نیز وجود دارد. هنگام طراحی مناطق فردی ، ویژگی های شخصی را می توان در پیش زمینه نگه داشت ، اما انتخاب هایی که متناسب با جمعیت عمومی خانه باشد باید در دکوراسیون و نورپردازی مناطق مشترک انجام شود. در این مقاله به نکات لازم برای نورپردازی آشپزخانه و کابینت آشپزخانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

نورپردازی کابینت

نورپردازی هدفمند

دکوراسیون عمومی و نورپردازی آشپزخانه ، فضایی است که به تک تک افراد خانه خدمات می دهد و به اندازه بهداشت آن اهمیت دارد. هنگام انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه ، برنامه ریزی خوبی لازم است. با توجه به عرض منطقه و تنوع هدف استفاده ، می توان انتخاب نور برای آشپزخانه را محقق کرد. اگر آشپزخانه فضایی است که علاوه بر اهداف اصلی خود مانند نگهداری غذا و پخت و پز ، برای صرف غذا یا پذیرایی از مهمانان استفاده می شود ، باید نورپردازی را در راستای این اهداف متنوع کنید.

نورپردازی کابینت

ابزار برش مانند چاقوها نباید در مناطق تاریک باشند ، پیشخوان آشپزخانه باید به وضوح روشن شود. اگر میز ناهارخوری در آشپزخانه است ، باید لوسترهای اضافی برای روشنایی کامل میز قرار دهید. اگر آشپزخانه در قسمتی از خانه قرار دارد که نور کافی دریافت نمی کند ، می توانید نورپردازی داخلی را نیز برای آن انتخاب کنید.

نکاتی که باید هنگام برنامه ریزی برای انتخاب نورپردازی آشپزخانه در نظر بگیرید

هنگام برنامه ریزی برای نورپردازی آشپزخانه ، باید از نصب برق شروع کنید. بسیاری از لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی ، یخچال ، ماشین لباسشویی و … که کار را در آشپزخانه آسان می کنند ، با برق کار می کنند. اگر به خانه جدیدی نقل مکان می کنید یا آشپزخانه را بازسازی می کنید ، باید بررسی کنید که نصب برق با محصولات روشنایی مناسب است. از آنجایی که استفاده از وسایل برقی در آشپزخانه زیاد است ، می توانید با در نظر گرفتن محصولات نورپردازی کم مصرف ، نورپردازی آشپزخانه را انتخاب نمایید. بدین ترتیب تفاوت قابل توجهی در هزینه های برق ایجاد می کنید.

مقاله پیشنهادی = نمونه اجرا شده کابینت آشپزخانه به مدل پوششی

شما می توانید لامپ های LED کم مصرف و بادوام را ارزیابی کنید. این لامپ ها که گزینه های رنگی مختلفی را ارائه می دهند ، در استفاده طولانی مدت گرم نمی شوند. همچنین چشم را خسته نمی کنند. بنابراین ، زمان صرف شده در طول فرآیند پخت و پز دیگر خسته کننده نیست. همچنین می توانید از نوارهای LED در قسمت های داخلی و پایینی کابینت ها استفاده کنید.

پرده ها و توری ها نیز جایگاه مهمی در نورپردازی آشپزخانه دارند. انتخاب پرده و توری با رنگ روشن باعث می شود نور خورشید بیشتری وارد آشپزخانه شود. بهره مندی از حداکثر بهره از نور خورشید در منطقه ای که جزئیاتی مانند آشپزخانه مهم بوده ، سودمند است. هنگام انتخاب نور برای آشپزخانه ، باید بیش از یک منبع روشنایی در نظر گرفته شود. ممکن است آشپزخانه با روشنایی مرکزی به روشنایی کافی نرسد. محصولات نورپردازی مختلف باید با کمک دکمه های مختلف و تطبیق ناحیه مناسب با نور مناسب کنترل شوند.

نورپردازی آشپزخانه

محصولات روشنایی مناسب برای استفاده در آشپزخانه

آشپزخانه منطقه ای است که گرما و رطوبت در آن شدید است. به همین دلیل هنگام انتخاب نورپردازی آشپزخانه باید به سراغ محصولاتی رفت که تا حد امکان کمترین تاثیر را از گرما و رطوبت داشته باشند. علاوه بر این ، محصولاتی که به راحتی تمیز می شوند باید در لیست انتخاب گنجانده شوند ، زیرا فرآیند ایجاد ظرف می تواند باعث ایجاد لکه بر روی بسیاری از سطوح شود.

مقاله پیشنهادی = صفر تا صد یک آشپزخانه مدرن 

لوستر آشپزخانه باید محل را به خوبی روشن کند. اگر آشپزخانه بزرگی دارید ، با لوسترهای آویز روی میز ناهارخوری را نورپردازی کنید. از نورهای اضافی بهره ببرید. می توانید محصولات نوار LED را در نقاطی از آشپزخانه که نور کافی دریافت نمی کنند قرار دهید. به منظور افزایش روشنایی پیشخوان ، می توانید از محصولات روشنایی اضافی روی کانتر استفاده کنید. آباژور ظاهری شیک ایجاد می کند. اگر فضای آشپزخانه کافی دارید آباژورهای ایستاده را بررسی کرده و اگر فضای محدودی دارید مدل های آباژور رومیزی را انتخاب کنید. به لطف محصولاتی که هم به دکوراسیون و هم در نورپردازی آشپزخانه کمک می کنند ، ظاهری شیک ایجاد کنید.

نورپردازی آشپزخانه

رابطه بین دکوراسیون منزل و نورپردازی آشپزخانه

برای یک طراحی کل نگر لازم است که دکوراسیون و نورپردازی آشپزخانه با دکوراسیون عمومی همخوانی داشته باشد. برای نمای آشپزخانه جادار باید نور کافی فراهم شود. هنگام انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه ، دکوراسیون کلی باید رعایت شود. اگر می خواهید آشپزخانه کلاسیک طراحی کنید مدل های لوستر ساده را ارزیابی نمایید. اگر سبک اسپرت در خانه غالب است ، آشپزخانه خود را با مدل های لوستر رنگارنگ و طرح دار تری تزیین کنید.

نورپردازی آشپزخانه با رنگ و طرح مختلف

کابینت های گلاس عناصری هستند که در دکوراسیون کلی نقش غالب دارند. اگر کابینت های شیشه ای دارید ، با مدل های لوستر که جزئیات شیشه ای را ارائه می دهند ترکیب کنید. شما می توانید تعادل رنگ را از اتاقی به اتاق دیگر تغییر دهید یا می توانید کل خانه را با رنگ های خاصی طراحی کنید. هنگام انتخاب نور برای آشپزخانه ، می توانید مطابق با تعادل رنگ عمل کنید. با محصولاتی که گزینه های رنگ و طرح متنوعی را در محصولات نورپردازی ارائه می دهد ، دکوراسیون آشپزخانه خود را به شیوه ای زیبا طراحی کنید.

نورپردازی در آشپزخانه

نکاتی برای انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه

در نورپردازی آشپزخانه از نور سفید در سراسر منطقه استفاده کنید ، زیرا اقدامات دقیق و جلب توجه انجام می شود. به منظور اطمینان از ایمنی در فرآیندهایی مانند خرد کردن و پختن ، استفاده از نور سفید ایده آل است. رنگ های دیگر ممکن است نتایج گمراه کننده ای ایجاد کنند. اگر آشپزخانه و اتاق نشیمن با هم ترکیب شوند ، نورپردازی را مطابق با اتاق نشیمن انتخاب نمایید.

مقاله پیشنهادی = راهنمای انتخاب درب لابی چوبی

با انتخاب نور مناسب برای رنگ ها و ساختار مبلمان در فضای اتاق نشیمن یک تصویر کامل ایجاد کنید. برای طراحی آشپزخانه با سبک مدرن ، می توانید رنگ های کنتراست را در انتخاب نورها استفاده کنید. فقدان نور کافی در آشپزخانه می تواند باعث باریک شدن فضا و بروز حوادث نامطلوب شود. به همین دلیل می توانید محصولات نورپردازی آشپزخانه را با روشنایی های متعدد و متفاوت انتخاب نمایید. سطوح مختلف نور را برای صبحانه ، ناهار و شام تنظیم کنید. نور مناسب برای این سطوح را با لامپ های روشنایی قابل تنظیم فراهم نمایید.

نورپردازی آشپزخانه