اشتباهات بزرگ در چیدمان وسایل منزل

ما اینجا هستیم تا بهترین هارو برای شما فراهم کنیم

اشتباهات بزرگ در چیدمان وسایل منزل

۱۰ بازديد

هنگام چیدمان منزل صدها تصمیم کوچک وجود دارد که نقش چشمگیری در طراحی یک فضای ایده‌آل بازی می‌کنند. حتی کوچک‌ترین تصمیم‌ها مانند آویزان کردن یک اثر هنری یا انتخاب رنگ براق به‌جای مات می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی روی دکوراسیون خانه داشته باشد. هرچند شما صفر تا صد چیدمان منزل را بلد باشید، باز هم ممکن است در دام اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی بیفتید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل را برایتان بیان کنیم. با خواندن ادامه این مطلب، محیطی شیک و جذاب برای زندگی بسازید.

مقاله مرتبط = صفر تا صد دکوراسیون آشپزخانه هرآنچه که باید بدانید

خرید میز ناهارخوری بزرگ؛ رایج‌ترین اشتباه هنگام چیدن وسایل حال پذیرایی

طراحی یک فضای رویایی بیشتر افراد را ترغیب می‌کند تا به‌جای تصمیم‌گیری بر اساس واقعیت، بر اساس یک سبک زندگی ایده‌آل تصمیم بگیرند. کسانی که تمایل فراوانی به مهمانی‌های شلوغ با سفره‌ای رنگارنگ از انواع غذاها دارند، ممکن است هنگام خرید میز ناهار خوری به‌دنبال بزرگ‌ترین سایز باشند؛ اما این کار برای آپارتمان‌های کوچک امروزی، اشتباهی بزرگ به شمار می‌رود. اگر همیشه میزبان چندین نفر هستید، میز ناهارخوری گرد با شعاع یک متر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چنین میزهایی ظرفیت حداکثر ۶ نفر را دارد و برای استفاده روزمره نیز مناسب است.

اشتباهات در دکوراسیون منزل

استفاده از قالیچه‌های کوچک؛ اشتباه رایج در چیدمان فرش

فرش‌ها می‌توانند چیدمان منزل را کاملا متحول کنند؛ به‌شرطی‌که متناسب با اندازه اتاق باشند. اتاق‌های نشیمن معمولا به فرش‌های ۹ متری و ۱۲ متری نیاز دارند. استفاده از قالیچه‌های ۶ متری یا کوچک‌تر اصلا برای اتاق تلویزیون یا نشیمن مناسب نیستند. به‌عنوان یک قاعده کلی، ابعاد فرش باید به‌گونه‌ای باشد که حداقل پایه‌های جلویی مبل روی آن قرار بگیرد. به‌این‌ترتیب، اتاق نشیمن شما حتی با یک میز تلویزیون ساده و شیک هم به بهترین شکل ممکن تزئین خواهد شد.

مقاله پیشنهادی =نمونه کار کابینت پوششی 

چسباندن مبل به دیوار؛ یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل

بسیاری از افراد تصور می‌کنند فاصله مبل از دیوار باعث کوچک شدن فضای اتاق شده و به همین خاطر مبلمان را به دیوار می‌چسبانند. با رعایت فاصله استاندارد مبل از دیوار می‌توانید فضای صمیمانه‌تری برای گفت‌وگو و معاشرت ایجاد کنید. این نکته به‌خصوص برای چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی اهمیت ویژه‌تری دارد. البته همه وسایل را نباید با فاصله از دیوار قرار دهید؛ به‌عنوان مثال، جاکفشی مدرن یا کمد لباس را بهتر است کاملا به دیوار بچسبانید.

مقاله پیشنهادی = معرفی سبک و مدلهای جدید کابینت آشپزخانه

کوسن‌های رنگارنگ متعدد فقط در ویترین‌ها و عکس‌ها جذاب هستند

کوسن‌ها جلوه زیبایی به مبلمان می‌دهند؛ اما تعداد بیش از حدشان، شما را مجبور می‌کند تا هنگام نشستن یا دراز کشیدن مدام آن‌ها را جابه‌جا کنید. فقط به این خاطر که مبل با کوسن‌های رنگارنگ و متعدد در فروشگاه‌ها جذاب به نظر می‌رسد، دلیل نمی‌شود که آن را در دکوراسیون داخلی منزلتان پیاده‌سازی کنید.

نکات مهم در دکوراسیون منزل

توجه بیش از حد به ترندهای بازار؛ از مهم‌ترین اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی  

در دنیای امروز، بسیاری از افراد به‌جای توجه به علاقه و سلیقه خود مدام به‌دنبال ترندهای بازار هستند. آن‌ها به‌جای اینکه به این فکر کنند که واقعا چه سبکی دوست دارند، منتظر نظرات اینفلوئنسرها و پیشروان صنعت مد می‌مانند. این موضوع در طراحی اتاق خواب اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند. باتوجه‌به قیمت تخت خواب دو نفره در بازار امروز، اولویت را به ایجاد یک فضای راحت و دلنشین برای خواب اختصاص دهید، سپس به‌دنبال تزئین اتاق با اکسسوری‌ها یا مطابق با تم موردنظرتان باشید.

مقاله پیشنهادی =آیا کابینت چوبی ارزش خرید دارد

استفاده از مبلمان تیره در فضاهای کوچک؛ یکی از کلیدی‌ترین اشتباهات رایج در طراحی داخلی

پیدا کردن دکوراسیون مناسب برای فضاهای کوچک یکی از جدی‌ترین چالش‌های طراحی داخلی است. استفاده از مبلمان تیره از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج دکوراسیون ایرانی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد دوست دارند از مبل‌های تیره و حجیم برای منزل خود استفاده کنند؛ درحالی‌که دکوراسیون تیره فضای اتاق را تنگ و دست‌وپاگیر می‌کند. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک به میان می‌آید، باید به سراغ رنگ‌های روشن بروید تا فضای اتاق را دل‌باز کند. یک پالت رنگی روشن که نور را منعکس می‌کند، بهترین انتخاب برای طراحی داخلی خانه‌های کوچک است.

چیدمان وسایل منزل

نصب لوستر بالاتر از ارتفاع مناسب؛ بزرگ‌ترین اشتباه در نورپردازی منزل

نورپردازی برای هر فضایی اهمیت ویژه‌ای دارد. نصب لوستر در ارتفاع بالا می‌تواند به‌اندازه ارتفاع‌های پایین مشکل‌ساز باشد. شما می‌خواهید فضای اتاق را روشن کنید، نه سقف را. با چسباندن لوستر به سقف انتشار نور محدود می‌شود و به‌این‌ترتیب اتاق تاریک‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. همچنین برای روشن کردن اتاق نباید فقط از یک منبع استفاده کنید. نصب چراغ‌های مناسب برای کف زمین، دیوارکوب‌ها، آباژورها و چراغ‌های رومیزی باعث گرم و صمیمانه شدن فضای اتاق می‌شود.

مقاله پیشنهادی = نکات مهم هنگام اجرای کابینت سفید

نصب آثار هنری در ارتفاع مناسب؛ ارزش هنر را با نصب آن در بالا، پایین نیاورید!

پیدا کردن یک اثر هنری ارزشمند تقریبا نصف کار است؛ اما نصب آن در ارتفاع مناسب نیز اهمیت چشمگیری در زیبایی منزل دارد. یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی، نصب یک اثر هنری جذاب در بالاترین ارتفاع ممکن است. فقط به این خاطر که مبلغ بالایی برای خرید آثار هنری خرج کرده‌اید، به این معنا نیست که باید آن‌ها را دور از دسترس همه افراد قرار دهید. تابلوها یا سایر آثار ارزشمند را باید هم‌سطح با چشم روی دیوار نصب کرده یا از سقف آویزان کنید. البته بسیاری از افراد سطوح پایین‌تر از چشم را برای نصب یک تابلو یا مجسمه انتخاب می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.